06.10.2021

ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: Citroen показав богемне авто

6 жовтня 1955 року на Паризькому автосалоні презентували  Citroen DS - один з найбільш значущих автомобілів 20-го століття. "Богиня" - так називали машину в народі.

У 1937 році П'єр-Жюль Буланже, новий керівник компанії, запустив програму "Великий Масовий Автомобіль" - фр. "Voiture a Grande Diffusion", яка регламентувала створення нового авто, ще кращого, ніж Traction Avant. Керівником проєкту призначили Андре Лефевра, однак після окупації Франції офіційні розробки нового авто припинили. Тоді, після трагічної смерті директора Citroen, посаду директора зайняв П"єр Берко. Він залучив до проекту нових, найкращих спеціалістів. Оскільки для створення нового двигуна не було ані часу, ані грошей, інженер Вальтер Бекк"я, який працював над розробкою двигуна,  модернізував силовий агрегат від Traction Avant. В результаті двигун потужністю 1,9 л видав 75 к.с. та міг  розігнати авто до 145 км.  Він працював в парі з чотириступеневою коробкою передач з синхронізацією. В машині також застосували, раніше запропоновану Полем Мажесом, гідропневматичну підвіску, яка могла підняти кузов авто з нижнього положення на 20 см.

Дизайн кузова форми краплі з випуклим лобовим склом розробив головний дизайнер компанії Фламініо Бертоні. В результаті автомобіль вийшов дуже легким - понад 600 кг. Основний несучим елементом було дно з привареними до нього лонжеронними стійками, як формували каркас. Всі інші елементи кузова були зйомними.

За час випуску модель кілька раз оновлювали - з'явився бампер та нові фари. Інженери часто змінювали ніс кузова, шукаючи найкращий варіант для охолодження двигуна, який теж модернізували кілька раз. Спочатку збільшили потужність силового агрегата  до 83 к.с., а потім і об'єм до 2,3 літра. У комплектації з'явилася п'ятиступенева коробка передач.

Крім седана, покупцям пропонували версії у кузовах універсал та кабріолет.

На цій машині їздив французький державний і політичний діяч, генерал Шарль де Голль.  Citroen DS часто з'явилась у кінострічках - Фантомас розлютився, Високий блондин у чорному черевику, Назад у майбутнє 2, Час та ін.

Citroen DS так сподобався публіці, що до завершення Паризького  автосалону, компанія прийняла 80 тис. замовлень, що перевищило річну виробничу можливість.  

Всього, до закінчення виробництва цієї моделі 24 квітня 1975 року виготовили понад 1,4 млн екземплярів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: За що карають водіїв персонального електротранспорту - оприлюднили збитки на сотні тисяч гривень

Нагадаємо, цього року британська компанія представила публіці тюнінговану версію седана Citroen DS 1971 року, який перетворили в електрокар.

Підписуйтеся на нас у facebook

Підписуйтеся на наш instagram

Підписуйтеся на наш telegram

Дивіться свіжі відео та огляди на нашому youtube

 

 

Автопогляд