10.12.2021

ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: у Києві запустили автобусний маршрут

10 грудня 1925 року у Києві відкрили перший автобусний маршрут з площі III Інтернаціоналу, що на вулиці П'ятакова, зараз Європейська площа. На лінію вийшли автобуси марок "Фіат" та "Даймлер-Бенц".

Але це не був запуск першої автобусної системи, бо регулярний рух безрейкового транспорту здійснили ще наприкінці XIX століття.

У січні 1878 року купець Мейєр Левін подав у Міську управу проєкт руху омнібусів – пасажирських карет на кінній тязі. Прохання розглядали майже півтора року, і, нарешті, 17 (29) червня 1879 року сім омнібусів, вийшли на маршрут "Олександрівська площа – площа Богдана Хмельницького", зараз  "Контрактова площа – Бессарабська площа". Кожен омнібус перевозив 20 пасажирів, а ціна за проїзд складала 7 копійок вгору до Хрещатика і 6 копійок в протилежний бік. Підприємець планував відкрити ще кілька нових маршрутів у місті, але через неналежний технічний стан омнібусів рух безрейкового транспорту заборонили майже на 30 років.

Навесні 1910 року представник швейцарського товариства автомобілів та аеропланів А.О. Прейс подав до Київської управи проєкт автобусної лінії: "Олександрівська площа – Думська площа – Фундукліївська вулиця – Вокзальна площа", зараз "Контрактова площа – Майдан Незалежності – вулиця Богдана Хмельницького – Вокзальна площа". Кожен автобус міг перевезти 20-24 осіб. Коли щомісячна зарплата вчителя початкової школи складала 25 рублів, проїзд мав би скласти 5 копійок. Онак Прейсу не вдалось реалізувати свій проєкт. 

Спроба Прейса відновити автобусний громадський транспорт не була останньою, до управління міста звертались за дозволом інші фірми та товариства. Зрештою 1 (14) червня 1913 року на маршрут "Царська площа – виставка" вийшли два автобуси. Спочатку проїзд коштував 10 копійок, але 7 (20) червня плату за проїзд до 12 години зменшили вполовину. Згодом додали ще два автобуси і відкрили нову лінію від Царської площі до вокзалу, а також затвердили нову вартість проїзду - 5 коп. для будь-якої години дня. 

Цікавими були правила проїзду пасажирів у автобусах: проїзд був заборонений для нетверезих пасажирів, і тим, хто був одягнений в брудний одяг, або одяг, який мав неприємний запах.  Також забороняли входити в автобуси дамам, без запобіжних наконечників на капелюшних шпильках - аксесуару, який використовували для кріплення декоративних елементів до капелюшка чи його фіксації до волосся. 

Зрештою, у грудні 1914 року автобусний рух припинили, а автобуси побудували для потреб воєнного часу.

Нагадаємо, у Києві трамвай, запряжений кіньми, з'явився 1891 року, а паровий - взимку 1892 року. ТОго ж року, 2 травня, Київ став першим українським першим містом у Російській імперії, де почав працювати електричний трамвай.

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ: ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: Porsche Carrera GTS у вражаючих рекордах

Підписуйтеся на нас у facebook

Підписуйтеся на наш instagram

Підписуйтеся на наш telegram

Дивіться свіжі відео та огляди на нашому youtube




Автопогляд