10.04.2020

Автомобілі, що змінили світ - найбільш культові моделі в історії

Кожен автомобіль відображає ту чи іншу епоху. Пропонуємо у матеріалі моделі, які стали сомволом свого часу й відіграли значну роль в світовому автомобілебудуванні.

Ford T

Роки випуску: 1908-1927

Країна виробництва: США

Ford T – перший масовий автомобіль у світі. Із 1908 по 1927 роки виготовили понад 15 мільйонів цих машин. Добитися такого результату допомогла розробка першого у світі автомобільного конвеєру. Крім того, це дозволило здешевити модель до усього 260 доларів. На фестивалі Old Car Land представлена модель 1923 року.

Спочатку Ford T фарбували лише у чорний колір. Генрі Форд казав: "Наші клієнти можуть вибрати автівку будь-якої моделі і кольору, за умови, що це буде чорний Ford T". Проте згодом палітру кольорів розширили та запропонували найрізноманітніші кузовні версії .

Ford T комплектували 2,9-літровим бензиновим двигуном потужністю 22 к. с. та 2-ступінчатою трансмісією. Автомобіль не мав паливного насосу, а тому на гору доводилось виїжджати заднім ходом – щоб бензин міг потрапити в карбюратор самотоком. Ford T виявився дуже надійним та нескладним у ремонті. Про нього говорять, що саме ця модель поставила Америку на колеса.

 

Компонування: двигун спереду, ведучі колеса – задні

Максимальна швидкість 72 км/год

Двигун: бензиновий, карбюраторний

Число циліндрів – 4

Робочий об"єм – 2896 см3

Потужність, к. с. – 20

Коробка передач – механічна 2-ступенева

  

 
Volkswagen Käfer

Роки випуску: 1946-2003

Країна виробництва: Німеччина

Це один із наймасовіших автомобілів світу першої половини 20 століття. Легковик створили на замовлення рейхсканцлера нацистської Німеччини Альольфа Гітлера. Машина повинна була коштувати як мотоцикл, бути надійною і простою в користуванні. Спроектував цю модель німецький інженер Фердинанд Порше. До початку Другої Світової війни не вдалося налагодити повноцінне виробництво машини й масові продажі. А коли війна закінчилася, модель поновили не конвеєрі. Завдяки простій конструкції й невисокій ціні, машину продавали у 80 країнах. За час виробництва Volkswagen Käfer їх випустили понад 21 млн.

 

Компонування: двигун ззаду, ведучі колеса – задні

Максимальна швидкість 100 км/год

Двигун: бензиновий, карбюраторний

Число циліндрів – 4

Робочий об"єм – 1131 см3

Потужність, к. с. – 25

Коробка передач – механічна 

 

Willys MB

Роки випуску: 1941-1945

Країна виробництва: США

Willys MB — це перший армійський багатоцільовий автомобіль. Після того, як його 1941 року взяли на озброєння американці, всюдиходи стали популярними у світі. А в кожній армії світу зявилися подібні моделі. 

Willys МВ обладнали приводом на всі 4 колеса, він мав одну з кращих прохідністей і міг буксирувати легкі знаряддя. Він розвивав швидкість до 104 км/год. і мав потужність двигуна 54 к.с.

Загалом американці виготовили 639 245 цих авто. Протягом Другої світової війни їх використовували, як штабні, зв'язкові, санітарні машини. Через велику надійність вони встигли взяти участь ще в корейській та в'єтнамській війні.

Компонування: двигун спереду, ведучі колеса – задні та передні

Максимальна швидкість 105 км/год

Двигун: бензиновий, карбюраторний

Число циліндрів – 4

Робочий об"єм – 2199 см3

Потужність, к. с. – 60

Коробка передач – механічна 

 

Citroеn DS

Роки випуску: 1955-1975

Країна виробництва: Франція

Citroеn DS - прийнято вважати революційною машиною, яка випереджала час. Дизайн легковика був несхожий на автомобілі того часу, завдяки малому коефіцієнту опору повітря інженери скоротили витрату палива. Машина мала, непопулярний у ті часи, передній привід. Також модель оснащували передовими як для 1950-х років системами - гідравлічною підвіскою, яка дозволяла збільшувати та зменшувати кліренс, й точним рульовим керування. У перших серіях моделі у автомобілів були відсутні педалі зчеплення і гальм. Зчеплення спрацьовувало автоматично при перемиканні передач, а замість педалі гальм була кнопка у підлозі. На автомобілі цієї моделі їздив французький президент Шарль де Голль та багато героїів фрнацузьких фільмів. Серед них - Луї де Фюнес, Жан Маре, що грав роль Фантомаса.

Компонування: двигун спереду, ведучі колеса – передні

Максимальна швидкість 185 км/год

Двигун: бензиновий, карбюраторний

Число циліндрів – 4

Робочий об"єм – 1911 см3

Потужність, к. с. – 75

Коробка передач – механічна 3-ступенева або автоматична - залежно від комплектації

 

Cadillac DeVille

Роки випуску: 1959

Країна виробництва: США

Cadillac 1959 року – легендарний символ своєї епохи. Його називають втіленням аеростилю 50-х років, а спроектував автомобіль знаменитий дизайнер Харлі Ерл. Купе і зараз вражає гігантськими задніми плавниками та величезною кількістю хрому в оздобленні. Оригінальні задні ліхтарі за формою нагадують кулі.

Для свого часу Cadillac DeVille був ще й одним із найбільш інноваційних автомобілів. Уже в 1959 році купе мало кондиціонер, круїз-контроль, радіо, гідропідсилювач керма, електроприводи сидінь та бокових вікон. Салон обшили дорогою шкірою.

Автомобіль обладнано 6,4-літровим V8 потужністю 325 к. с. та 4-ступінчатою автоматичною коробкою передач. Він розганяється до 200 км/год.

  

Компонування: двигун спереду, ведучі колеса – задні

Максимальна швидкість 200 км/год

Двигун: бензиновий, карбюраторний

Число циліндрів – 8

Робочий об"єм – 6390 см3

Потужність, к. с. – 325

Коробка передач – автоматична 4-ступенева

 

 
 

 

 MINI

Роки випуску: 1959-2000

Країна виробництва: Англія

Англійський легковик MINI став культовим не лише для Британії, а й для цілої Європи. Його почали випускати у 1950-х роках і робили до 1990-х.

Ця машина унікальна тим, що мала передній привід. І, незважаючи на непотужний двигун, могла брати участь у спортивних заїздах, змаганнях, була дуже маневреною і протрималася на конвеєрі дуже довгий час.

Компонування: двигун спереду, встановлений поперечно, ведучі колеса – передні

Максимальна швидкість 115 км/год

Двигун: бензиновий, карбюраторний

Число циліндрів – 4

Робочий об"єм –484 см3

Потужність, к. с. – 34

Коробка передач – механічна 

 

 

 

Ford Mustang

Роки випуску: 1964-1973

Країна виробництва: США

Ford Mustang – один із найлегендарніших американських автомобілів. Автомобіль мав шалений успіх і створив цілий новий клас pony cars – недорогих молодіжних автомобілів із потужними двигунами. У це важко повірити, але усього за півтора року виготовили мільйон Ford Mustang. Наразі він є найуспішнішою спортивною моделлю усіх часів та народів – виготовлено вже понад 8,5 мільйонів Mustang.

Саме перше покоління Ford Mustang найбільше цінується колекціонерами. Рестайлінгова модель 1970 року вирізняється особливим оформленням передньої частини з повітрезабірниками біля фар. Такий дизайн проіснував лише один рік.

Автомобіль обладнано кондиціонером та гідропідсилювачем керма. 

 

Компонування: двигун спереду, ведучі колеса – задні

Максимальна швидкість 193 км/год

Двигун: бензиновий, карбюраторний

Число циліндрів – 8

Робочий об"єм – 4950 см3

Число клапанів – 16

Потужність, к. с. – 300

Коробка передач – автоматична 3-ступенева

 

 

 

FIAT Panda

Роки випуску: 1980-2003

Країна виробництва: Італія


1980 року італійський автовиробник FIAT представив субкомпактну модель Panda.  Машина мала однооб'ємний тридверний кузов. Її задумали як конкурента французьким Citroen 2CV і Renault 4, що на той час вже застаріли.  Проектував її дизайнер Джорджетто Джуджаро. Головна концепція легковика - це простота будови, дешивизна й практичність. Цей автомобіль став одним із символів Італії 1980-х- 1990-х років. Всього за 4 роки виробили один мільйон таких малолітражок.

Встановлювали два двигуни на вибір - двоциліндровий повітряного охолодження об'ємом 0,6 л і чотирициліндровий об'ємом 0,9 л від FIAT 127. Ці силові агрегати на той час вже були перевірені й економічні. У 1983 році з'явилася повнопривідна версія з літровим двигуном.

Компонування: двигун спереду, ведучі колеса – передні

Максимальна швидкість 115 км/год

Двигун: бензиновий, карбюраторний

Число циліндрів – 4

Робочий об"єм – 652  см3

Число клапанів – 8

Потужність, к. с. – 38

Коробка передач – механічна

 
 
 Peugeot 205

Роки випуску: 1983-1998

Країна виробництва: Франція

 
 1983 року на ринок вийшов передньопривідний хетчбек Peugeot 205. Машина стала однією із наймасовіших у світі завдяки надійній конструкції й оптимальній ціні. Продали 5 млн екземплярів, що склало рекорд Peugeot. Трохи згодом з'явилася його спортивна версія 205 GTI із потужним двигуном і зміцненою ходовю частиною. Він став кращим хот-хетчбеком Європи.

Компонування: двигун спереду, ведучі колеса – передні

Максимальна швидкість 134 км/год

Двигун: бензиновий, карбюраторний

Число циліндрів – 4

Робочий об"єм – 954  см3

Число клапанів – 8

Потужність, к. с. – 45

Коробка передач – механічна

 
 
 

Toyota Land Cruiser 80 

 

 Роки випуску: 1990-1997

Країна виробництва: Японія

Автомобіль став певним символом епохи початку 1990-х років, особливо в країнах СНД. Паралельно із "600-ми" "Мерседесами" ця модель символізувала великі можливості свого власника. Із технічної точки зору - це був надійний і прохідний рамний позашляховик. Він за комфортом не поступався тогочасним преміальним автомобілям.

Компонування: двигун спереду, ведучі колеса – передні та задні

Максимальна швидкість 180 км/год

Двигун: бензиновий, карбюраторний

Число циліндрів – 6

Робочий об"єм – 4155 см3

Число клапанів – 12

Потужність, к. с. – 155

Коробка передач – механічна або автоматична

 

Daewoo Lanos

 Роки випуску: 1998-2012

Країна виробництва: Південна Корея

Це найпродаваніший  корейський легковик межі століть — купили 364 тис. штук.  Кузов автівки створило італійське ательє "Італдизайн". Двигун і елементи ходової частини "Ланоса" скопійовані з німецьких "Опелів" — "Кадета" і "Вектри", трохи вдосконалені інженерами німецького концерну "Порше".

Особливе місце він посів в історії українського авторинку. "Ланос" став першою моделлю в країні, яку брали більше за російські ВАЗи.

"Ланоси" збирали у п'яти країнах: Польщі, Україні, Єгипті, Росії та Кореї. В Україні виготовляли моделі з кузовом седан, 3- і 5-дверний хетчбек.

Компонування: двигун спереду, ведучі колеса – передні

Максимальна швидкість 172 км/год

Двигун: бензиновий, інжекторний

Число циліндрів – 4

Робочий об"єм – 1500 см3

Число клапанів – 8

Потужність, к. с. – 86

Коробка передач – механічна

 

Toyota Prius Hybrid

 Роки випуску: 1997 - дотепер

Країна виробництва: Японія

Перший масовий гібридний автомобіль. У нього високий коефіцієнт корисної дії завдяки добре збалансованій технології поєднання електричного і бензинового двигуна. У міському потоці машина споживає близько 5 літрів на 100 км. Особливе значення ця модель має для України. Адже з 2014 року на таких автівках їздить наша поліція. Легковик має два двигуни — бензиновий та електричний.

На швидкості до 45 км/год. іде на електричній тязі. Живиться від акумуляторних батарей. Їх заряджає бензиновий двигун. На великій швидкості вмикаються обидва мотори. Завдяки такій тязі авто споживає 3,9 л на 100 км міських доріг. Може проїхати кілька кілометрів і на самих акумуляторах. Вони сховані в багажнику. Обидва двигуни — під капотом.

Компонування: двигун спереду, ведучі колеса – передні

Максимальна швидкість 190 км/год

Двигун: гібридний

Число циліндрів – 4

Робочий об"єм – 1500 см3

Число клапанів – 8

Потужність, к. с. – 86

Коробка передач – механічна

 

Chery Amulet

 

 Роки випуску: 2003 - 2008

Країна виробництва: Китай

Масовий китайський автомобіль, який виробник почав продавати на експорт в країни Східної Європи та держави третього світу. Автомобіль вийшов не надто якісний. Він для світової автоіндустрії цікавий тим, що став однією із перших "машин-клонів". Свій шлях в автомобілебудуванні китайці почали з копіювання готових моделей провідних автовиробників без ліцензій і погодження. Наприклад,  ліфтбек Chery Amulet  був копією іспанського Seat Toledo 1990-х років. Авто комплектували морально застарілим австрійським бензиновим двигуном. Через використання найдешевших матеріалів у салоні машини стояв неприємний хімічний запах, характерний для більшості китайських виробників того періоду.

Компонування: двигун спереду, ведучі колеса – передні

Максимальна швидкість 150 км/год

Двигун: бензиновий

Число циліндрів – 4

Число клапанів – 8

Потужність, к. с. – 96

Робочий об"єм – 1596 см3

Коробка передач – механічна

 

 

Тata Nano 

 Роки випуску: 2009 - 2017

Країна виробництва: Індія

Найдешевший автомобіль у світі. Його вартість - 2,5 тис. доларів. Модель розробили для внутрішнього ринку Індії, де платоспромжність населення є однією із найнижчих у світі. Кузов зварений, посилений привареними до підлоги передніми сидіннями, нерегульованими в поздовжньому напрямку. Задня стінка кузова - глуха - доступ до силового агрегату і в задній 150-літровий багажник у машини здійснюється зсередини через складні спинки задніх сидінь. Акумулятор і 15-літровий бензобак розміщені під передніми сидіннями. Рульова колонка являє собою порожню трубу. Вага машини - 580 кг.

Автомобіль пройшов індійські краш-тести і відповідає індійським нормам безпеки. Проте європейські й американські краш-тести він провалив і показав погані результати. 

Компонування: двигун ззаду, ведучі колеса – задні

Максимальна швидкість 100 км/год

Двигун: бензиновий, інжекторний

Число циліндрів – 2

Робочий об"єм – 624 см3

Число клапанів – 4

Потужність, к. с. – 33

Коробка передач – механічна

 

 

Nissan Leaf (1 покоління)

 Роки випуску: 2010 - 2019

Країна виробництва: Японія

Модель стала одним із найбільш успішних електромобілів у світі. Його називають першим масовим електромобілем. Таке звання Leaf заслужив завдяки збалансованій пропорції ціни, якості й запасу ходу. На одному заряді електромобіль проїжджає 160 км. Має деталі ходової частини, взаємозамінні із іншими моделями цього японського виробника. На відміну від дорожчої "Тесли", у цій машині можна відносно недорого й без завад для електроніки автомобіля відновлювати розряджені елементи акумуляторної батареї.

Компонування: двигун спереду, ведучі колеса – передні

Максимальна швидкість 145 км/год

Двигун: електричний

Потужність - 109 к.с.

Запас ходу на одному заряді батареї - 150 км

Володимир Мукан