07.10.2020

ДЕНЬ В ІСТОРІЇ - почали випуск перших масових автомобілів у світі

7 жовтня 1913 року почали випуск першого в світі масового автомобіля Ford T. Це відбулося на заводі підприємця й інженера Генрі Форда у Детройті в США.

Особливістю моделі є те, що вона стала першою, яку робили на конвеєрі. Вона була спроектована таким чином, аби її можна було швидко складати й монтаж вузлів не вимагав високої компетенції у працівників заводу. При складанні машини використовували автоматизовані лінії. 
Процес виробництва двигуна машини поділили на 84 операції, що виконували 84 робітники. Час збирання силового агрегату скоротився на 40 хв. 1914 року термін виготовлення шасі скоротився з 12 год. до 2. На заводі Ford Motor Company існувала певна особливість видачі заробітної плати. Інженери конвеєрної лінії отримували погодинну зарплату тоді, коли конвеєр працював справно. Якщо конвеєр виходив з ладу і потребував ремонту, то лічильник зарплати зупинявся.
На вартість Ford T вплинули успіхи в модернізації конвеєрного збирання. З початку виробництва 1908 року автомобіль коштував $825, а з 1924 року дводверку з відкидним верхом можна було купити за $265. Інші авто в цей період коштували не менше $1 тис.
Автомобіль, який "посадив Америку на колеса", також відомий як "Жерстяна Ліззі", за популярним ім'ям бігових коней того часу.
 
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Автомобілі, що змінили світ - найбільш культові моделі в історії

"Наші клієнти можуть вибрати автівку будь-якої моделі і кольору, за умови, що це буде чорний Ford T", - казав Генрі Форд. Тому спочатку Ford T фарбували лише у чорний колір. Згодом палітру кольорів розширили та запропонували найрізноманітніші кузовні версії.

Після Першої світової війни виробництво Ford Т перетнуло мільйонний рубіж. Це були найбільші обсяги автомобільного виробництва у світі. 
До 1927 року на підприємстві  Ford Motor Company зробили понад 16 млн моделей Ford T. Машина стала й першим "всесвітнім" автомобілем, який випускали паралельно в багатьох країнах. Філії Ford Motor Company були в Німеччині, Великій Британії, Франції, Австралії та інших країнах.
 
Нагадаємо, Ford T оснащували чотирициліндровим 2,9-літровим двигуном потужністю 22 к. с. та двоступеневою коробкою передач планетарного типу. Автівка отримала нововведення, такі як окрема головка блоку циліндрів і педальне перемикання передач. Автомобіль не мав паливного насосу, тому нагору доводилось виїжджати заднім ходом, щоби бензин міг потрапити в карбюратор самотоком.
 
 
Автопогляд