08.04.2021

ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: презентували "Мишеня" - найменше серійне авто

ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: презентували "Мишеня" - найменше серійне авто

7 квітня 1936 року італійський автовиробник представ найменший у світі автомобіль свого часу - Fiat Topolino.

Італійський автомобільний дизайнер та інженер Данте Джакоза спроєктував Fiat 500, більш відомий як Fiat Topolino. В народі йому дали прізвисько  "Мишеня".

Для того часу це справді був один із найменших легковиків, його довжина становила 3,2 метри, а ширина - 1,2 метри.  Topolino оснащували двигуном об"ємом 569 см3   і потужністю 9,6 кінських сил. Він розганяв машину до максимальної швидкості 85 км/год. Автомобіль був економічним за мірками 1930-х років - споживав 6 літрів пального на 100 кілометрів шляху. 

Чотирициліндровий двигун з боковим клапаном і водяним охолодженням встановили перед передньою віссю, а радіатор позаду двигуна. Це дозволило знизити аеродинаміку носа і виділитись з поміж машин з вертикальною решіткою радіатора. Форма передньої частини автомобіля забезпечувала бездоганну видимість. 

До 1955 року створили лише три варіації цієї моделі. Перші дві мали однаковий кузов.

Модель А з двигуном потужністю 13 л.с  випускали  з  1937 по 1948 рік. Покупцям пропонували 2-дверний седан, 2-дверний кабріолет і 2-дверний фургон.

Модель B оснащували двигуном потужністю 16 л.с. Її робили з 1948-1949 рік. До вже наявних додали варіант 3-дверного універсала під назвою 500 B Giardinetta. У 1952 році машина отримала нову назву - Belvedere або "Вежа". 

Модель C випустили у 1949 році зі зміненим кузовом, але таким двигуном як у моделі В, у всіх розроблених варіантах.

Автомобіль зняли з виробництва  1955 році. Таким чином звільнили конвеєр для більшого Fiat 600 із заднім приводом. Саме він став основою дизайну нового покоління Fiat - Nuove 500.

Всього продали близько 520 тисяч "Мишенят".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: почали виробляти серійне авто із 16-циліндровим двигуном

Нагадаємо, цього ж року в Берліні представили перший в світі автомобіль з дизельним двигуном -  Mercedes-Benz 260 D. 

 
Автопогляд