29.03.2017

Депутати не проти, щоб українців перевозили у вантажних фургонах

Хочуть зняти акциз на переобладнання вантажних автомобілів на пасажирські. Це передбачає законопроект, який депутати зареєстрували у Верховній Раді минулого тижня.

"Після того, як його приймуть, з"являться нові робочі місця. На Західній Україні це цілий сегмент бізнесу в якому працює щонайменше 50 тисяч осіб, а буде 150 тисяч осіб",- каже  автомобільний експерт Владислав Бовсуновський.

До 2013 року, коли в Україні ввели акцизний податок на переобладнані автомобілі, багато вантажних мікроавтобусів переробляли на пасажирські зі значними порушеннями - сидіння розташовували близько одне до одного, не встановлювали прилади опалювання салону та належної вентиляції. Вікна не мали кватирок, а багажник був дуже малих розмірів.

"Чи будуть зручні цього разу переобладнані машини – питання відповідності стандартам. Перед переобладнанням кожної машини спочатку пишуть проект. Після цього його узгоджують в інституті державтотрансу і проводять випробування, видають сертифікат. Якщо все виконано добре, то це хороша машина. Якщо ні - транспортна інспекція при Мінтрансі повинна штрафувати", - говорить експерт.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ Авто із США стало складніше зареєструвати

Фахівці переконані, що якісно перевіряти такі авто, як і раніше, не будуть. Та й 100-відсотково зробити з вантажного фургону пасажирський мікроавтобус складно.

"Введення збільшеного податку було обумовлено свого часу тим, щоб зупинити перевезення пасажирів у таких автомобілях. Після відміни акцизу збільшиться імпорт вантажних фургонів. Це не добре, бо пасажирів, як і раніше, почнуть перевозити у вантажних фургонах. Так, виріжуть вікна та поставлять сидіння, але це все одно залишається вантажним авто", - говорить Олег Омельницький, директор компанії "Авто-консалтинг".

Законопроект вигідний власникам автомайстерень з переобладнання ватажних авто на пасажирські, вважають уВсеукраїнській Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів.

"Це лобістський законопроект. Якщо вже скасовувати акциз, то для усіх автомобілів. Варто діяти у інтересах народу, тоді всі машини подешевшають, а не лише деякі. І взагалі машини це не підакцизний товар. Акциз - податок на шкідливі для здоров"я речі, наприклад, алкоголь і тютюн, на високорентабельні товари - бензин, або на предмети розкоші. Автомобіль не є шкідливим для здоров"я чи розкішю. Ми єдина країна у Європі, крім Польщі, що має акциз на автомобілі", - говорить газ. Олег Назаренко, президент Всеукраїнської асоціації авто імпортерів і диллерів.

МАТЕРІАЛ ЗА ТЕМОЮ В Україні стали частіше купувати потримані машини

Нагадаємо, акциз на переобладнані автомобілі ввели з 2013 року. При переоснащенні фургону на пасажирський мікроавтобус, його власник сплачує від 8 тис грн, залежно від об"єму двигуна.

Як повідомляв портал "Автопогляд" раніше, У 2016 році найбільш популярними автомобілями у крадіїв стали Toyota, Infiniti, Range Rover та Lexus. За словами страховиків, крадії не обмежують себе лише дорогими автівками. Зловмисники також прихвачують такі марки, як KIA, Daewoo-Chevrolet та Renault. 

Олена Литвинова