06.04.2020

Експерт розповів, як карантин вплине на ціни автомобілів

Коронавірус істотно впливає на ситуацію на автомобільному ринку світу. У Китаї на хвилі коронавірусу закрилося декілька заводів з виробництва автомобілів і комплектуючих. Зокрема, зупинилися заводи Tesla, Hyundai, Ford, Toyota, Honda, підприємства Nissan з виробництва запчастин тощо. 30 березня Японський автовиробник Toyota тимчасово припинив виробництво авто і в Європі. Так само компанії Honda та BMW тимчасово зупинили виробництво на заводах в США та Європі через спалах коронавірусу. Звісно, відміняються і автосалони – наприклад, Женевський.

Про те, як змінилась ситуація на автомобільному ринку України, "Автопогляд" поговорив із Генеральним директором Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів Олегом Назаренком.

Як змінилися продажі нових автомобілів у березні порівняно із лютим?

-   Вони виросли.

Хто переважно купував автівки? 

-     Є така річ, як відкладений попит. Якщо ви збиралися купувати автомобіль і відкладали гроші на Mercedes, то, в результаті цієї ситуації, щоб не користуватися громадським транспортом, ви побігли і купили собі не Mercedes, а Renault. Але зрозуміло, що це саме фактор відкладеного попиту. 

Чи не було це прагнення якомога швидше вкласти гривні, які можуть зараз знецінитися? 

-     Люди, які збирають собі на авто, здебільшого збирають у доларах. Зрозуміло, що була і паніка, коли гривня почала падати. Але все таки основна причина збільшення продажів - це прагнення людей, які збирали на авто, нарешті купити його і мати більшу свободу пересування.

Як на продажі автомобілів вплинув карантин у сервісних центрах МВС? 

-     Карантин у сервісних центрах МВС тривав усього 3 дні. 16го березня карантин оголосили, а вже 19го обласні сервісні центри МВС почали працювати в черговому режимі. Тим більше, що ніякої небезпеки для працівників сервісних центрів не існує - для нових авто працівнику не потрібно їх оглядати, відповідальним є працівник фірми, що продає авто. Ніякого фізичного контакту немає, скани документів відсилаються у сервісний центр. Ці документи розглядають дистанційно, видається комплект техпаспорту. Потім призначається час і буквально на одну хвилину новий власник заходить у віконце і забирає документи. Навіть гроші надсилаються через банківський рахунок.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як поводитися автомобілісту під час карантину – 7 порад експерта

 

Чимало автомобільних брендів призупинили виробництво, перенесли презентації нових моделей. Чи закладуть ці автовиробники свої збитки у вартість своїх моделей?

- Є таке поняття, як собівартість. Зрозуміло, що якщо компанія виробляє мільйони автомобілів - собівартість нижча, якщо сотні тисяч - вища. Якщо десятки тисяч - авто стануть нерентабельними. Собівартість авто виросте через зниження кількості вироблених авто. Ніхто не буде працювати у збитки, потрібно ж все-таки зарплату працівникам виплачувати. Тому ціни тільки виростуть.

 Наскільки можуть вирости ціни? 

-  Усе залежить від того, за яким сценарієм буде розвиватися пандемія. Ще два тижні тому ніхто не очікував, що таке буде в Нью-Йорку, місяць тому – що в Італії. Тобто, усе залежить від того, як людство буде боротися, чи вийде перемогти.

Якими будуть наслідки карантину для продажу автомобілів в Україні? Попитом користуватимуться більше вживані автівки чи нові? 

- Продажі вживаних і нових авто дуже пов"язані. Перед тим, як купити нове авто, продають старе. Я думаю, що на якомусь етапі через відкладений попит – у березні, квітні, травні - буде підвищення продажу як нових, так і старих автомобілів. Але загалом по року буде зниження. Ті, хто купив машини, будуть на них їздити. А ті, хто ні, - буде думати про інше. Особливо, якщо з"являться якісь панацеї, - люди будуть вкладати кошти у них. 

 

Костянтин Гуменний