01.03.2015

Як не потрапити в аварію під час дощу

У дощ обмежена видимість і довший гальмівний шлях, тому трапляється більше аварій ніж у суху погоду.

"Найбільш небезпечний період – це 3-10 хвилин після початку зливи. Водії не встигають прейти на інший стиль водіння. Їдуть, як і в суху погоду, а машина вже поводить себе інакше",  -  каже "Автопогляд" Сергій Гільов, інструктор-викладач школи контраварійного водіння "Драйв-клуб Альфа щит". Там навчають діяти в екстремальних ситуаціях за кермом.
У дощ гіршає видимість. На бічних дзеркалах накопичуються краплі, вікна пріють. Погано видно на далекі відстані.

Матеріал за темою Як не заснути за кермом вночі (+інфографіка)

"Колеса починають ковзати по каші із води пилу та піску. Особливо такого багато ближче до узбіччя. У сильний дощ слизота проходить за 15-20 хвилин. Її швидо змиває водою. У невеликий дощ слищота тримається кілька годин", - пояснює фахівець.

Аби вікна не пріли, Сергій Гільов радить направити на них дефлектори із холодним повітрям. Щоб машину бачили краще інші водії, необхідно увімкнути фари та протитуманки.

"У дощ досвідчені автомобілісти на 15 відсотків скидують швидкість, збільшують дистанцію й не прискорюються різко. Від крутого повороту передньопривідний легковик може піти в знос – його передню частину понесе в бік. Якщо сильно натиснути на газ задньопривідного автомобіля, занесе корму. У повнопривідної машини всі чотири колеса можуть посковзнутися і вона стане неконтрольованою",-  розповідає Сергій Гільов.

Під час заносу корми автомобіля без АБС, кермо крутять у бік заносу. Коли передню частину машини несе і вона не реагує на рульове колесо, трохи відпускають педаль аселератора й зменшують кут повороту коліс.  

"У мокру погоду варто гальмувати раніше, ніж у суху, не блокувати при цьому колеса. В дощ, крім довшого гальмівного шляху, погана видимість. Тому можна пізно помітити пішохода або машину. Якось у зливу їхав своєю "ладою-дев"яткою"  по двосмуговійдорозій побачив попереду світло червоних ліхтарів. Коли наблизився, зрозумів, що машина стоїть на моїй смузі. А на зустрічній – саме йде інший автомобіль. Я – на гальма, а "лада" не слухається – пливе прямо на авто, що попереду, кручу кермо праворуч – машина не реагує. То я на мить відпустив гальма. Коли колеса прокрутилися, вивернув на узбіччя".

Матеріал за темою Як правильно проїжджати дорожні ями та вибоїни

Якщо швидкість транспортного потоку в дощ падає одразу на 30-40 км/год, необхідно сильно натиснути гальма, цим погасити швидкість, а потім підгальмовувати.

"Таке часто трапляється на столичному Московському мосту із Троєщини. Спочатку перший автомобілістьтрошечки гальмує, а як наближається до завади, вже втоплює гальма в підлогу. Водії за ним подібно сповільнюються. У решті-решт власнику останньої в колоні машини не вистачає чи то часу, чи гальм і він протаранює попереднього автомобіля.

Читайте також Як не заснути під час нічної їзди

Читайте також Що повинен знати водій-початківець

Читейте також Як поподитися в перші хвилини після аварії

Читайте також Як правильно вибрати двірники

 

Автопогляд