02.05.2014

Як поводитися в чужому авто - 15 цінних порад

Власник автомобіля несе повну відповідальність за свій транспортний засіб. Але крім цього, машина для автомобіліста – це частина його життя, гордість і вірний друг. Тому власники машин не терплять халатної поведінки пасажирів у салоні. Можуть за таке мовчки зненавидіти, висварити або навіть висадити посеред  дороги. Аби спростити пасажирам життя, ми підготували "15 правил ввічливості в чужому авто". Вони допоможуть уникнути конфлікту в дорозі.

1. Під час посадки та висадки в авто не наступати ногами на поріг. Особливо це стосується жінок. Підборами та металевими набойками можна легко його подряпати.

2. Під час посадки в машину бажано оббити взуття від бруду, аби не занести його до салону. Особливо це важливо взимку, коли до підошов налипає сніг. Якщо навіть нічого до взуття не пристало, такий жест викличе у багатьох автолюбителів повагу до пасажира.

3. Не зачиняти двері із всім звірством, яке тільки може бути. За рекордний удар дверима об кузов вам приза ніхто не дасть. Якщо їздите в машині нечасто, краще зачиняти двері спокійно, сильно прихлопнути ними можна лише, наблизивши дверний замок до кузова на 10-12 сантиметрів. Тоді будь-які двері точно зачиняться, а водій не почує ненависного гуркоту. Виходячи з машини, варто заздалегідь подивитися, чи не зачепите дверцею клумбу, бордюр чи інше авто. До речі, локальний ремонт на СТО невеличкої вм"ятинки й подряпини коштує від 1000 гривень.

4. Не розкладати на торпедо власних речей – телефона, окуляр, барсеток. Це вам не прилавок на базарі. Мало того, що речі легко забути, так вони ще й пластик можуть подряпати на першому ліпшому повороті.

5. Не варто сідати на заднє сидіння, коли вільне переднє (за винятком автомобіля таксі та інших платних перевезень). В цьому ніби немає нічого страшного, але такою поведінкою перед своїм колегою, родичем чи другом (автовласником) ви відверто демонструєте, що сприймаєте його лише як водія.

6. Не слід питати: "Мені пристібатися паском безпеки чи ні?". Якщо водій пристебнувся, це треба зробити й собі. Крім того, це передбачають Правила дорожнього руху. Це ваша безпека! 70 відсотків переломів носів під час аварій стається саме через непристібнуті паски безпеки.

7. Якщо сидіти не зручно, в салоні душно, то не варто тицяти пальцями по всіх кнопках, щоб відсунути сидіння, увімкнути кондиціонер чи відчинити вікно. Навіть, якщо ви знаєте, як це робити, жоден водій не схвалить такої самостійності. Це те саме, що прийшовши до когось в квартиру, піднімати там жалюзі, налаштовувати канали на телевізорі тощо. Тому про все варто запитувати водія. Якщо він дозволить, займатися налаштуваннями.

8. Краще не вдавати із себе діджея й не лізти до магнітоли, щоб перемкнути пісню. А, може, вона подобається власнику автомобіля? А може, панель магнітоли тримається на "чесному слові" і при першому дотику відвалиться? Що тоді робити? Найкраще потерпіти ту ненависну пісню.

9. Не намагатися закурити в авто чи починати поїдання чіпсів або ще якоїсь їжі. Багато водіїв-курців навіть собі не дозволяють цього у власному авто. Бо салон від запаху тютюну та їжі швидко провонюється. Цей "аромат" потім вивести доволі тяжко.

10. Не варто вчити водія їздити на авто та давати йому поради. Також не слід вказувати йому часто на порушення Правил дорожнього руху. Він, в будь-якому разі, потерпить від порушення більше – оплачуватиме штраф, може втратити авто. Зазвичай досвідчені автолюбителі йдуть на дрібні порушення, напевно знаючи, що нікому ними не зашкодять.

11. Не бажано часто питати власника автомобіля  "чому стукає підвіска?", "чому скриплять двері?"  тощо. Водій і сам цього може не знати, а питання його лише роздратує. Також не варто вказувати на недоліки автомобіля. Мовляв, у багажнику бензином смердить, немає кондиціонера, жорстка підвіска тощо. Водії зазвичай таким критиканам-знавцям радять пересісти на громадський транспорт.

12. Пасажирам ззаду не варто триматися за водійське крісло. На нерівній дорозі таке тримання за спинку заважатиме водію керувати.

13. Не просити водія під час руху подивитися на фото чи ще на щось. Це відволікає й може призвести до аварії.

14. Правилом поганого тону є розмова по телефону в салоні колеги чи друга, який вас підвозить додому. Це автомобілісти сприймають не інакше як вияв зневаги. Краще перенести нетермінову розмову на потім.

15. До чужого автомобіля треба ставитися з повагою, як до оселі товариша чи далекого родича.

Автопогляд