17.12.2018

Краще бути щирим у своєму триповерховому матюкові, ніж лицемірити - Сергій Малик

Сьогодні День народження відзначає волонтер, патріот і гонщик-рекордсмен Сергій Малик. Поговоривши із ним, ми зібрали його міркування про життя, підкріплені його досвідом.

 

Найбільше люблю робити щось вперше. Я встановив 33 національні рекорди. 

 

Всі гонщики забобонні. Коли летиш на швидкості світла наввипередки зі смертю, інакше бути не може. Ти повністю не контролюєш ситуацію і жоден нюанс не повинен зневірювати або примусити в чомусь сумніватися.  Навіть на Бонневілі, коли мені приписували номер, то  запитували, чи мене він влаштує.

Сергій Малик - авто- й мотогонщик, волонтер Народився 16 грудня 1966 грудня у Києві. Потім переїхав із батьками в Яготин Київської області. Батько -  лікар, матір - економіст. 1984 року вступив до Київського вищого військового Двічі Червнопрапорного інженерного училища зв’язку імені Михайла Івановича Калініна на факультет "Автоматизація систем управління військами". Після закінчення служить  у військово-повітряних силах Радянського Союзу. З  1993 року професійно займається автоспортом.
Сергій Малик - авто- й мотогонщик, волонтер Народився 16 грудня 1966 грудня у Києві. Потім переїхав із батьками в Яготин Київської області. Батько - лікар, матір - економіст. 1984 року вступив до Київського вищого військового Двічі Червнопрапорного інженерного училища зв’язку імені Михайла Івановича Калініна на факультет "Автоматизація систем управління військами". Після закінчення служить у військово-повітряних силах Радянського Союзу. З 1993 року професійно займається автоспортом.

Краще бути щирим у своєму триповерховому матюкові, ніж культурно та ввічливо лицемірити, щоб здаватися всім хорошим і угодним.

Те, чим я займаюся, не дорого, а дуже дорого. Це найдорожчий вид спорту. Виїзд однієї спортивної машини на змагання коштує тисячі доларів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Едуард Рудік зробив 19 машин

Вперше сів за кермо в 5 років. Це був Opel Olympia 1930-х років мого діда.  Він був танкістом, працював на танковому заводі. Усе дитинство в мене там пройшло - грався болтами та гайками із військової техніки. Коли прийшов час вступати до вузу, вибір був очевидний - військова справа.

По-справжньому відчув Україну 2013 року. Пощастило побачити її за 8 місяців до війни й окупації. Об"їхав країну на мотоциклі по периметру за 13 днів, намотав 7923 кілометрів. Все знімав на камеру, прикріплену до шолому.

Чоловік без сім"ї і мрії — нуль. У нього немає стимулів і поштовху для розвитку. 

Якщо не розумієш кохаєш людину чи ні, значить не кохаєш. У цьому почутті не може бути компромісів. Воно або є, або немає.

Справжнє кохання - це коли розумієш, що від цієї людини хочеш дітей. А  симпатія - це скороминуще враження. Зовсім не привід для спільного життя.

Сергій Малик створив 1993 року Київський міський автомотоклуб. Відтоді проводить понад 300 автоспортивних змагань і близько 500 суспільних заходів. Організовує "Ралі дипломатів" - аматорські змагання для  представництв посольств, "Велике жіноче ралі" - для жінок, що водять автомобіль, ралі інвалідів "Каштани Київщини", ралі "Столиця" та Чемпіонат кільцевих гонок. Вивів першу українську команду на старт раді "Дакар-2008" на вітчизняному автомобілі КрАЗ. Але змагання не відбулися.
Сергій Малик створив 1993 року Київський міський автомотоклуб. Відтоді проводить понад 300 автоспортивних змагань і близько 500 суспільних заходів. Організовує "Ралі дипломатів" - аматорські змагання для представництв посольств, "Велике жіноче ралі" - для жінок, що водять автомобіль, ралі інвалідів "Каштани Київщини", ралі "Столиця" та Чемпіонат кільцевих гонок. Вивів першу українську команду на старт раді "Дакар-2008" на вітчизняному автомобілі КрАЗ. Але змагання не відбулися.

Вперше одружився у 45 років. Дружина на 10 років молодша, але нам дуже добре разом. Коли йдеться про створення сім"ї, поспішливі кроки недоречні.

 

Ідеальна та дружина, яка завжди поруч і не намагається змінити чоловіка і сама не міняється під його вимоги. У мене така, нам добре. Разом об"їхали всю Європу і США.

 

2004 року на спортивному автомобілі "Естонія-25" встановив рекорд - виїхав на ньому на гору Айпетрі у Ялті. Через рік став чемпіоном України з кільцевих перегонів. 2006 року на "Естонії-25" обігнав на 1200-метровій дистанції реактивний літак Л-29 "Дельфін".  З 2005 року - кандидат психологічних наук. Захистив  дисертацію
2004 року на спортивному автомобілі "Естонія-25" встановив рекорд - виїхав на ньому на гору Айпетрі у Ялті. Через рік став чемпіоном України з кільцевих перегонів. 2006 року на "Естонії-25" обігнав на 1200-метровій дистанції реактивний літак Л-29 "Дельфін". З 2005 року - кандидат психологічних наук. Захистив дисертацію

 

Найяскравіший спогад дитинства - це я 5-річний біля намету в лісі. Навкруги сон-трава і дикі кабани неподалік ходять. Часто ночував біля батькової пасіки. Бачив і вовків, і лосів. А що зараз бачать діти? Змалечку в памперсі, потім їх машиною возять в садок, далі на авто в школу, потім - в університет. Після цього робота в офісі, відпочинок у готелі біля моря із келихом мартіні. І смерть, - на машині на цвинтар. Цивілізація і життєвий комфорт позбавляє людей відчуття життя, емоцій. Справжні емоції є тоді, коли долаємо перешкоди. 

 

За радянськими часами плачуть стадні люди, які бояться приймати рішення. Їм подобалося жити за шаблоном, за яким жили їхні родичі та сусіди, — понеділок-п"ятниця робота. В п"ятницю ввечері — сауна, п"янка. В суботу — похмілля. В неділю — грядки і дачі.

 

Людина наймогутніша тоді, коли їй немає на кого розраховувати.

 

У барі в селищі на Донбасі купував каву й розговорився з дів­чиною, що там працювала. Виявилося, їй платили 8 гривень у день. Питаю, чи в Києві була. Каже – ні, й немає бажання подивитися, як там. За рік на Донбасі була війна.

Людей навколо мене сортує час. З роками одні віддаляються. А з далекими знайомими виникають спільні інтереси.

 

Після окупації росіянами Донбасу Сергій Малик став волонтером - збирає та привозить допомогу для військових і  дітей-сиріт у прифронтових містах.  2013 року проїхав за 13 днів вздовж кордонів України на мотоциклі Захоплюється грою на барабанах. Любить літати на повітряних кулях. 2011 року встановив перший рекорд України на дальність польоту - пролетів 170 кілометрів.
Після окупації росіянами Донбасу Сергій Малик став волонтером - збирає та привозить допомогу для військових і дітей-сиріт у прифронтових містах. 2013 року проїхав за 13 днів вздовж кордонів України на мотоциклі Захоплюється грою на барабанах. Любить літати на повітряних кулях. 2011 року встановив перший рекорд України на дальність польоту - пролетів 170 кілометрів.

 

Куди б не їхав за кордон, завжди беру з собою наш прапор, вишиванку чи герб. Ще до Майдану хотілося, щоб про Україну дізнавалися в інших державах. Торік із цією метою здійснив мотопробіг "Україна – це Європа". У Рахівському районі Закарпатської області – географічному центрі континенту – взяв п'ять каменів. Написав "Україна – це Європа" англійською, норвезькою, португальською, італійською, іспанською мовами. Встановив їх у крайніх точках Європи. Спочатку поїхав у Норвегію, потім – в Англію, далі – у Францію. Розказував людям, звідки привіз камені, де центр Європи.

 ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Машина Миколи Линника зроблена із військового винищувача Міг-15

Історія повторюватиметься, доки більшість українців не усвідомлять дві речі: через що мали поразки й завдяки чому – перемагали. Цікаво збіглося, що вирішальний бій Конотопської битви 1659 року, в якій українці перемогли росіян, відбувся 28 червня за новим стилем – цього ж дня прийняли Конституцію 1996 ро­ку. Щоб нагадати про наші перемоги, встановив пам'ятний знак у Конотопі.

Найбільше в людях дратує жлобство. У таких дві проблеми – що з'їсти і як схуднути.

Бійка виправдана, коли людина не розуміє слів. Востаннє бився влітку – хлопці в кафе на Хрещатику почали умнічати про Донбас. Зробив зауваження, а вони стали стрибати до мене з кулаками. Хіба такі зрозуміють слова?

Уперше заробив у 12 років – працював різноробом на полі. Все віддав батькам.

Багатство – це не гроші й нерухомість. Багатшою людина стає після подорожей. Враження – ось що цінне по-справжньому.

Якщо проблему можна вирішити грошима, то це – не проблема.

Розвивають і рухають людей по життю – труднощі й незручності.

Уперше скуштував алкоголь 13-річним. Було цікаво. Взяв у діда самогон. Випив цілий гранований стакан. Стало так погано – ледь не помер. Як відреагували батьки? Сказали вставати і йти в школу.

Віра в допомогу психолога – це самонавіювання. Хай сам проживе те, що подужав я. Й тоді вчитиме, як і що робити. Я сам розбираюсь у собі. Коли вже взагалі важко, беруся за музику.

Зрада – це кінець. Такого не пробачаю.

Володимир Мукан, КРАЇНА