19.11.2018

ТОП-4 маловідомих моделей ЛуАЗ

Луцький автомобільний завод працює від 1955 року, зараз він входить до компанії "Богдан".  Спершу він виготовляв частини до вантажних автомобілів, потім кузовні вироби. З 1966 року завод випускає автомобілі.

Найпопулярнішою моделлю є ЛуАЗ-969М, яку в народі називають "Волинянка". Автопогляд підготував добірку менш відомих моделей:

1.   ЛуАЗ-1301.

Прототип нового авто виготовили 1989 року і навіть показали на обкладинці журналу "За кермом". Проте в масовий випуск модель так і не пішла.

Новий автомобіль був спробою замінити вже застарілий ЛуАЗ-969М. Цю модель вдосконалювали ще двічі – у 1994 і 2002 роках. ЛуАЗ мав пёятидверний кузов типу уныверсал.

Дизайн дверей,передніх фар, дверні замки і дзеркало заднього огляду   запозичили у "Таврії". Задньопривідний автомобіль обладнали 1,2-літровим 58-сильним двигуном.

На початку 2000-х років новинку збиралися запустити в серійне виробництво. Виготовили партію передсерійних зразків. Вони були по максимуму уніфіковані із серійними "Тавріями", які виробляли в Запоріжжі. Модель мала пластиковий кузов.

Модель 2002 року мала повністю пластиковий кузов – вперше у країнах СНД.  Загалом екземплярів було випущено 6: 4 — звичайні, легкові, 3х-дверні; 1 — пікап; 1 — спецавтомобіль швидкої допомоги.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 5 українських автомобілів, які розробили за 25 років незалежності

2.   ЛуАЗ-2403 "Аерофлот".

Автомобіль виготовляли з 1979 по 1992 роки.  Тягач для багажних візків і легких літаків склали  на базі 969-го ЛуАЗу. Основні агрегати та вузли автомобіля були повністю запозичені із моделі ЛуАЗ-969М, за винятком колісних редукторів. Автомобіль важив 980 кг і міг розвивати швидкість до  80 км/год. Використовували тягач в аеропортах.

3.   ЛуАЗ-1302−05 "Форос".

Цей "пляжний" автомобіль випустили на Луцькому автозаводі в 1999 році. Автомобіль має дещо інший дизайн, ніж у базової моделі 1302 -  відкритий кузов, дуги безпеки. Також машина отримала італійський дизельний двигун моделі Lombardini LDW 1404. "Форос" міг подолати підйоми до 60 градусів. Автомобіль планували виготовляти на експорт, проте серійного виробництва так і не  розпочали.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 5 маловідомих фактів про Москвич

4.   ЛуАЗ-967.

Автомобіль-амфібію виготовляли у 1975-1989 роках. Цей транспортер переднього краю (ТПК) використовували для евакуації поранених, підвозу боєприпасів і військово-технічного майна, буксирування, а також установки окремих видів озброєння.

На базі ТПК створили позашляховики ЛуАЗ-969, ЛуАЗ-969М, ЛуАЗ-1302 і їхнімодифікації. ЛуАЗ-967 мав малі габарити, водонепроникний корпус. Машина оснащена двигуном МеМЗ-967 потужністю 30 к.с. Особливістю автомобіля є відкидна рульова колонка, змонтована, як і сидіння водія, по центру машини. Завдяки цьому водій міг керувати автомобілем в напівлежачому положенні.

Як повідомляв Автопогляд раніше, в Україні хочуть зменшити кількість лівих поворотів на швидкісних трасах. Замість них будуватимуть багаторівневі транспортні розв'язки. 

Надія Поліщук