05.02.2015

В Україні стартували продажі французьких електромобілів

В Україні почалися продажі французького електромобіля Renault Fluence Z.E. Машини презентували вчора у автосалоні на Дніпровській набережній.

Renault Fluence мало чим ззовні відрізняється від такої ж моделі із двигуном внутрішнього згоряння. Перше, що впадає у вічі, це блакитний відтінок емблеми й елементів решітки радіатора. Очевидно, Renault перейняла таку особливість у японських Toyota. Також електротягу машини видають нові фари із блакитним відтінком і задні ліхтарі. У задньому крилі немає звичного лючка бензобака. Натомість на передніх крилах з обох боків встановлені круглі люки, під ними розміщено роз'єми для під'єднання кабеля підзарядки акумуляторів.

Електродвигун розташовано спереду на місці двигуна внутрішнього згоряння. Акумулятори займають пів багажника. Тому запасне колесо туди не вміщається. Замість нього в комплекті з автомобілем йде ремкомплект шин. Через акумулятори не можна розкладати спинки задніх сидінь, а об'єм місця багажника впав із 530 літрів до 300 літрів.

Салон автомобіля такий самий як і у версії із двигуном внутрішнього згоряння. Єдиною відмінною ознакою є інший стрілочний прилад на панелі приладів. Він показує не рівень пального, а ємність акумулятора. Важіль коробки передач візуально нагадує автоматичну трансмісію, проте насправді це перемикач напряму їзди. Він має такі положення – "драйв", "паркінг" і "реверс" - задній хід.

Електромобіль Renault Fluence Z.E. у комплектації "Експрешн" коштує 509 тис. грн. Така ж модель із дизельним двигуном - 398 тис. грн.

"Електромобіль коштує дорожче через літй-іонні акумулятори. Вони мають велику собівартість. Проте вартість експлуатації електромобіля у рази дешевша, ніж автомобіля, - розповідає Руслан Борисевич, менеджер з продажів автомобілів Renault. – По-перше, його не треба заправляти, тому вартість поїздок значно нижча від їзди на авто із двигуном внутрішнього згоряння. По-друге, експлуатаційних затрат на двигун практично немає. Наприклад, дизельний Fluence має проходити технічне обслуговування раз у 10 тисяч кілометрів. Під час обслуговування міняють мастило, паливний і масляний фільтри. При більших пробігах міняють свічки та інші деталі, що спрацьовуються. Всередньому ТО дизельного Fluence коштує 2500 гривень. А електромобілю варто проходити технічне обслуговування лише раз на 30 тисяч кілометрів. І то воно коштує тільки 1100 гривень. Звісно, стан ходової частини треба пильнувати так само як і в звичайних автомобілях".

Renault Fluence Z.E. обладнаний 70-кіловатним електродвигуном і акумуляторами 22 кВт/год. Їх вистачає для проїзду 150 кілометрів у міських умовах. До 100 км/год електромобіль розганяється за 9 секунд, його максимальна швидкість – 150 км/год.

"Ми розганяли його до 110 кілометрів за годину. Електромобіль добре й передбачувано поводить себе на цій швидкості. Але чим більша швидкість, тим швидше зменшується запас ходу. Заряджати акумулятори можна вдома від розетки 220 вольт. Достатньо 8 годин для повного заряду. На швидкісних зарядках можна заряджати акумулятори за дві години. Але таких поки що небагато в Україні".

 
 
Володимир Мукан