01.01.2015

3 гривні обходяться кожні 100 кілометрів їзди столичному винахіднику

6300 кілометрів наїздив електромобілем киянин Валентин Гербштейн. Чоловік власноруч

зробив машину на електротязі.

"Я намагався створити такий електромобіль, який би мав нормальну динаміку й великий запас ходу", - розповідає 76-річний винахідник.

Електромобіль має каплеподібний дводверний кузов із нержавіючої сталі. На капоті - два модулі сонячної батареї, на дверцях - хромовані дзеркала із повторювачами поворотів. Дах машини складний - його можна за бажання відчинити.

Передній міст і рульовий механізм "Електри-2" - від мотоколяски СЗД. Важелі задньої підвіски - від "Запорожця".

Електромобіль обладнано 15-кіловатним двигуном без коробки передач і літій-іонними батареями на 200 ампер годин.

"По місту заряду акумуляторів вистачає на 120 кілометрів, за містом - на 160. Акумулятори заряджаю від звичайної розетки на 220 вольт. Для повної зарядки необхідно 6 годин, - розповідає Валентин Михайлович. Він їздить електромобілем щодня на роботу. - Моя "Електра" має режим рекуперації - під час гальмування двигуном акумулятори заряджаються".

Цього року Валентин Гербштейнобладнав машину сонячними батареями. Замовляв їх у Китаї. За кожен модуль заплатив $100.

"Сонячні батареї мало чим допомагають при їзді - дають слабкий струм. Але під час довгої стоянки на сонці світловими модулями можна накопичувати чимало струму. Це зручно робити на відпочинку чи на рибалці. Я, наприклад, у липні щодня лишав машину біля своєї роботи. За 8-9 годин на сонці сонячні батареї настільки заряджали акумулятори, що я міг на цьому заряді проїхати додому. Це кілометрів десять. Влітку завдяки сонячним батареям запас ходу вдалося збільшити до 200 кілометрів. Тобто на одному заряді у сонячний день можна доїхати, наприклад, із Києва до Черкас."

Максимальна швидкість електромобіля 100 км/год. Найбільш економна швидкість - 50 км/год.

"З одного міста до іншого звичайним автомобілем можна доїхати удвічі швидше, ніж моїм. Але на моєму значно економніше. Я, щоб проїхати 100 кілометрів, витрачаю 3 гривні, а власник сучасного легковика - 150 гривень".

Чоловік закінчив машину майже 5 років тому, а зареєтрувати й досі не може.

"Чиновники не дають. Лише постійно просять проходити якісь перевірки та гроші вимагають за експертизи. Тому приходиться їздити без реєстрації. Це вже другий мій електромобіль. Перший себе не виправдав. Мав свинцеві акумулятори. Вони важкі, більш чутливі до температур, мають менший ресурс. Таких акумуляторів мені вистачило на півтора роки. Щоб купити новий комплект батарей, мені прийшлося продати свого "Запорожця". Вся економія від електроприводу була марна. "Електра-2" значно досконаліша."

 

 

Володимир Мукан