25.04.2016

Відбувся четвертий технічний фестиваль OldCarLand-2016

Ось і минув четвертий фестиваль OldCarLand. Він проходив із 22 по 24 квітня у Державному музеї авіації. Захід організували клуб технічної класики OldCarServiсe та проект "Кофейбус".

OldCarLand знову підтвердив своє звання наймасштабнішого автомобільного фестивалю України. На нього приїхало понад 750 старовинних машин із всіх областей, а також – Польщі, Білорусі, Німеччини, Великобританії та інших держав.

 

 

Відвідало захід більше 48 тисяч людей. Та це й не дивно, адже не кожного дня серед 90 бойових і цивільних літаків виставляють сотні ексклюзивних автомобілів. Багато з яких збереглися в єдиному екземплярі.

Авто ретро клуб "Александровський" із Запоріжжя привіз американський Packard Single Eight 1924 року випуску. Не зважаючи на поважний вік у 92 роки, всі вузли машини справні. Packard отримав звання найстарішого автомобіля фестивалю.

Унікальний ГАЗ-12 "ЗИМ" "Фаетон" приїхав із Донецька. На відміну від серійних ГАЗ-12, має кузов кабріолет. Масове виробництво таких не запустили, виготовили тільки два екземпляри. Радянська машина представницього класу добре відреставрована. Масивні хромовані деталі та плавні обриси кузова вирізняли її серед інших авто. Власника "ЗИМа" Ігоря Лащенка нагородили дипломом "за найелегантніший автомобіль фестивалю".

 

 

Вперше на OldCarLand показали BMW 326  1937 року випуску. Свого часу його знайшли у хліву із кулею в паливному баці. На диво, більшість елементів оздоблення та деталей салону протягом останніх 70 років збереглося. Майже всі вікна вціліли. У подібному стані ця модель є рідкістю у всій Європі. Таких не більше 10. Авто отримало високі нагороди за автентичне відновлення не лише в Україні, а й на своїй батьківщині – в Німеччині. Інший німецький автомобіль із дерев"яною рамоюMercedes-Benz A170 1938 року привезли із Дніпропетровська. Авто не лише відновлено до первісного стану, а й укомплектовано тими опціями, що надавали німецькі диллери 1930-х років. Це бічне дзеркало заднього огляду, металева кришка на запасне колесо тощо. Власника Mercedes Василя Панкратова із клубу "Марк" нагородили дипломом за вклад у розвиток ретро руху України.

 

 

Найбільше на захід привезли радянських "Волг" - понад 50. На другому місці за популярністю – "Запорожці" та "Москвичі". Серед них були виняткові зразки – ЗАЗ-965 "Ялта" Валерія Буслаєва та ГАЗ-24 "Волга" Олександра Єрмолаєва виглядали так, ніби щойно зійшли з конвеєра. Тому їхні господарі отримали дипломи "за найкращу реставрацію вітчизняного авто".

 

 

20 автомобілів представив клуб технічної класики OldCarServiсe Павла Лозовенка. Машини стояли у ангарі. Деякі з них навіть не потребують реставрації через рекордно малий пробіг. Наприклад, "Москвич-408" 1967 року випуску проїхав лише 45 тис. кілометрів. Його сидіння і досі в заводському целофані. Також в оригінальному стані збережений ГАЗ-21 "Волга". На ній колишній власник проїхав трохи більше 40 тис. кілометрів. Всі вузли машини робочі, оздоблення та елементи салону — в первісному стані.Технічного комітету КІТС ФАУ високо оцінив збереженість "Волги".

Більше двох десятків машин представили із оригінальним тюнінгом та сміливими інженерними рішеннями. Наприклад, найшвидшого "Запорожця" фестивалю господар зібрав за 2 години до початку виставки. Машина розганяється до 200 км/год за 20 секунд. Обладнана двигуном і основними вузлами BMW.

 

 

Цього року організатори відвели місце й для електромобілів. Їх приїхало 38. Всі стояли біля великого пасажирського літака Іл-86. Крім серійних  Nissan  і BMW, презентували й саморобні зразки. Найбільше людей було біля "Електри-2" - машини столичного механіка Михалича. Електромобіль зроблено із нержавійки, на даху та капоті прикріплені сонячні батареї. На одному заряді електромобіль проїжджає 150 км.

Справжній фурор своїм саморобним автомобілем "Валентина" викликав Микола Тараканов. Машина у футуристичному дизайні, обладнана німецьким 4-літровим двигуном. Організатори вручили власнику диплом "за найкращий саморобний автомобіль".

 

 

Окрім легкових машин, на заході представили й найцікавіші зразки громадського транспорту. В районі головної сцени стояв перший в Україні трамвай 1891 року випуску. Його надало підприємство "Київпастранс", біля нього – єдиний збережений автобус ЗІС-155. Такий виробляли із 1949 по 1957 рік. Також на фестивалі було близько 10 автобусів проекту "Кофейбус" Вадима Навроцького. Неподалік від центрального входу стояли ЛАЗи, біля ангару із автомобілями – ПАЗ, оформлений у "бітловськму стилі". Родзинкою заходу став "Ікарус". На такому до 1986 року возили футбольну команду "Динамо". Після цього команда перейшла на Mercedes.

 

 

Кожні 2-3 години відбувалися різноманітні заходи. У перший день стартував пробіг столицею – понад 15 старовинних авто проїхалися містом, щоб запросити киян на фестиваль. У неділю такий пробіг здійснили власники скутерів. Пройшов також офіційний етап із тюнінгу та автозвуку EMMA Україна . Школа контраварійної підготовки "Карбон" підготувала показові заїзди. Демонструючи різні прийоми гальмування та маневрів, її спеціалісти спалили не один комплект шин.

 

 

У рамках фестивалю відбулися змагання водіїв пасажирських автобусів за звання "Кращий водій "Київпастрансу". Одним із важливих здобутків цього фестивалю стало те, що Комісія історії автомобілізації України та історичних транспортних засобів провела навчання й екзамени із технічної оцінки автомобілів. Ті, хто їх успішно склав, отримали сертифікат і звання експерта Технічного комітету КІТС ФАУ.

Нагадаємо, наступний OldCarLand відбудеться восени — з 30 вересня по 2 жовтня.

 

 

 

 

 

Володимир Мукан