27.06.2016

Відбувся найбільший парад старовинної техніки в Україні

У Києві відбувся парад старовинної техніки. У ньому взяло участь 38 легкових ретро автомобілів, 23 мотоцикли, 9 автобусів, 2 велосипеди і 1 трамвай.

Такий парад у столиці проходив уперше. Його організував оргкомітет міжнародного фестивалю Old Car Land.

Машини сформували у колони біля постаменту танку Т-34 поблизу метро Шулявська. Звідти техніка рушила у напрямі центру – з просп.. Перемоги звернула на вул. Дмитрівську. Потім за старовинним трамваєм комунального підприємства "Київпастрансу" попрямувала через вул. Бульварно-Кудрявську до місця збору.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ Відбувся четвертий технічний фестиваль OldCarLand-2016

Попереду колони їхав спецавтомобіль для аеропортів ГАЗ-24-02 "Волга" 1975 року випуску. Його надав Державний музей авіації. За "Волгою" – унікальна "Победа" ГАЗ-20 у кузові кабріолет із колекції клубу технічної класики Old Car Service. Цій машині – 64 роки, при цьому має всі "рідні" деталі - від двигуна до найдрібніших кріплень.

Також у колоні їхала представницька Tatra - 613, таких всього 4 в Україні. Ця машина нещодавно здобула перемогу в швидкісних заїздах на фестивалі Leopolis Gran Prix 2016, що проходив у Львові. Вперше у подібному заході взяла участь рідкісна Škoda-100 1975 року. У Києві цей автомобіль з'явився два тижні тому в оригінальному стані. Має заднє розташування двигуна і багажник спереду. Серед автомобілів були унікальні німецькі, британські й американські машини. Одна з найстаріших моделей параду - Мercedes-Benz w170 1930-х років. Її кузов має дерев'яний каркас. Через це збереглося небагато таких машин.

"Такий захід у Києві пройшов вперше. Якщо й були пробіги ретро автомобілів Києвом, то переважно легковиків або мотоциклів. А з автобусами, тролейбусами, вантажівкою і старовинним трамваєм такого ще ніхто не проводив", - говорить один із організаторів заходу Павло Лозовенко.

За його словами, ретро трамвай сьогодні виїхав вперше за останні 10 років. До цього у нього був несправний один із важливих вузлів.

"Дуже приємно, що зібралося багато учасників нашого параду. Я їхав у колоні одним із перших. Бачив із яким настроєм рухалися автомобілісти і як це сприймали жителі міста. Була справжня святкова атмосфера. Ні реконструкція проспекту Перемоги, ні спека не завадила успішному проведенню нашого заходу. Думаю, такий проводитимемо раз на рік", - каже він.

Із пасажирських автобусів їхав ЗІС-155 "Київпастрансу". Такий виробляли із 1949 по 1957 рік. Помітно вирізнявся у колоні легендарний ЛАЗ-695Б 1961 року випуску. Такий зберігся в Україні тільки один. За ним прямували три Ikarus. Їх також вже не виробляють. Ці автобуси, як і ЛАЗ, для параду надав "Проект Кофейбус". Крім цього, просп. Перемоги разом із іншими учасниками параду прямував останній ходовий у Києві тролейбус Škoda-14tr і МТБ 1949 року випуску.

Володимир Мукан