03.10.2017

Велетенська машина телевізійників і унікальні ЛАЗи - на OldCarLand показали два десятки автобусів

Фото: Анастасія Яковишина
Фото: Анастасія Яковишина

Близько двох десятків автобусів радянського, українського та іноземного виробництва показали у Державному музеї авіації на фестивалі старовинної техніки OldCarLand.

"Ми представили майже всю лінійку автобусів ЛАЗ - від найстарішої моделі до найновішої. Родзинка фестивалю - автобус, з якого розпочинав завод ЛАЗ, - автокран ЛАЗ-690 на шасі автомобіля ЗІЛ. Таких залишилися одиниці. Ми вперше його демонструємо", - каже організатор фестивалю OldCarLand Вадим Навроцький.
 
Фото: Анастасія Яковишина
Фото: Анастасія Яковишина
Одним із найстаріших є ЛАЗ 695Б. Він вирізняється із ряду автобусів. На відміну від сучасної пасажирської техніки, має округлі форми й плавні лінії кузова. Між фарами, що злегка випирають, із лицевої частини корпусу, - хромований молдинг, що нагадує усмішку. Ця модель вирізняється із інших масивним повітрозабірником позаду. З двох боків від нього - два невеликі вікна. Біля автобуса великий стенд. На ньому вказано, що саме на такій моделі ЛАЗу везли радянського космонавта Юрія Гагаріна до злітного майданчика на космодромі.

"Цей автобус, незважаючи на свій поважний вік, - на ходу. Ми його навіть випробували у червні - їздили у Львів і назад. ЛАЗ пробіг тисячу кілометрів. Йшов дорогою плавно і жваво", - каже власник.

Він підходить до автобуса поряд. Це ЛАЗ-697М "Турист" 1973 року випуску. Дизайн цієї моделі трохи перегукується із попередньою. Пробіг автобуса - 800 км. Його реставрували на Львівському автобусному заводі, всі деталі машини оригінальні. Оскільки модель призначена для довгих поїздок, встановлено лише одні пасажирські двері спереду.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Двох таких машин не існує - показали ЗІЛ Горбачова 7,7-літровим двигуном

"При відчиненні передніх дверей із підлоги виїжджає підніжка для зручності посадки пасажирів. Всі крісла – із високою спинкою, на яку можна покласти голову. У всіх – регульований нахил. "Турист" розрахований на 33 місця", - говорить Вадим Навроцький.

Фото: Володимир Мукан
Фото: Володимир Мукан

Неподалік стоїть єдиний в країні ЛАЗ 699 "Україна" із квадратними фарами і заводською пластиковою табличкою з назвою. Це передсерійна модель, прототип ЛАЗ-699Р.

Є також невеликий ЛАЗ -А 073, якого випустили всього 17 штук. Це модель 1998 року. Зараз їх залишилось декілька екземплярів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Рідкісний Opel Admiral 1939 року показали на OldCarLand

Вперше на фестиваль привезли ЛАЗ "Лайнер-12". Це комфортабельний міжміський автобус із затемненими вікнами й сучасними характеристиками. Крім нього, були сучасні ЛАЗ А-183 Д4 та ЛАЗ-гармошка.

Із іноземної техніки у експозиції - угорські Ikarus 256, єдиний в Україні французький Saviem SM 53 1976 року випуску, одна в нашій країні чеська Karosa S11 1978 року випуску.

"Цьогорічною новинкою нашого фестивалю є автобус телевізійників AJOKKI. Його надав телеканал UA:перший. В його основі КамАЗ-53213, а кузов фінської фірми AJOKKI", - розповідає Вадим Навроцький.

Нагадаємо, сьомий фестиваль старовинної техніки OldCarLand проходив із 29 вересня по 1 жовтня у Державному музеї авіації. На ньому показали понад 700 одиниць техніки. Серед якої такі рідкісні екземпляри як "Москвич-407" 1958 року, який виробляли всього місяць, ЗІЛ-115, що возив колишнього президента Грузії Едуарда Шеварнадзе та президента Радянського Союзу Михайла Горбачова, "Чайка" ГАЗ-14-05, якою їздили всі міністри оборони України столичним Хрещатиком під час проведення державних парадів.

за матеріалом gazetaua
Анастасія Яковишина, Володимир Мукан,