13.06.2019

Які радянські авто привезли на "РетроФест" - 4 найцікавіші моделі

 

7-9 червня в Кам"янець-Подільскому відбувся "РетроФест", на якому зібрали чимало цікавих автомобілів. Портал "Автопогляд" виокремив 4 найбільш яскраві радянські моделі.

 

1.ГАЗ-23 1968 року

ГАЗ-23 випускали з 1962 по 1970 на базі "Волги" ГАЗ-21. Модель створили для КДБ та інших спецслужб СРСР і офіційно номінувалась як "машина супроводу". Авто оснащене 5,5-літровим двигуном потужністю 195 к.с. і автоматичною коробкою передач. Його максимальна швидкість - 160 км/год. Тоді як в цивільної версії першої серії встановлювали двигун об"ємом 2,4 літри на 65 к.с. із механічною коробкою передач. Таке авто розвивало максимальну швидкість 120 км/год

 

Реставрація розпочалась  2006 року і зайняла 3 роки. За цей час власник неабияк зацікавився ретромашинами, почав спілкуватися з іншими поціновувачами і навіть створив власний сайт про авто.

 

"На неї поставили задній бампер від "Чайки" ГАЗ-13 (завужений). На машину "приколгоспили" задні телескопічні амортизатори. Передню підвіску цієї машини вчилися перебирати усі "хлопчаки" району! У такому ось "соціальному" стані ми відшукали машину влітку 2002 року. На машині чомусь було відсутнє переднє крило, був знятий задній і передній бампери", - розповідає власник авто Дмитрій Гвоздєв.

 

ГАЗ-23 була в Чехословаччині, а потім слугувала військовим в Україні. Зараз власник береже своє авто і лише відвідує на ньому фестивалі та виставки.

 

"Я рідко беру участь в ралі останні роки. Дочка, мій штурман, виросла та імітує велику зайнятість, а без неї вже не те", - додає Дмитро Гвоздьов.

 

 ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Єдиний в Україні Horch і останній ЛуАЗ - на "РетроФесті" нагородили переможців

2. ГАЗ-24 1978 року

ГАЗ-24 "Волгу" випускали протягом 1967-1985 років. Автомобіль отримав гідровакуумний підсилювач, гальмівні механізми коліс з автоматичним регулюванням, покращений обігрів салону, сучасний на той час кузов і гнуті бокові вікна.

 

Президент клубу технічної класики OldCarService Павло Лозовенко презентував на "РетроФесті" зелену "Волгу" з оригінальним укомплектуванням: всі деталі та фарба заводські. На час придбання нинішнім власником авто мало пробіг трохи більше 100 тис. км. Судячи з виконання автомобіля і комплектації, він належав впливовій людині за радянських часів.

 

"Тисячу кілометрів за дні фестивалю проїхав цією машиною. Переконався, що вона в чудовому технічному стані. Без напрягу тримає швидкість до 100 кілометрів за годину, комфортна на дорогах різної якості, - розповідає Павло. - Мало того, що навіть мастила не підливав. Так ще й витрата пального порадувала - 8 літрів на 100 кілометрів"


3.ГАЗ- 67 1944 року

ГАЗ-67 - це військовий повнопривідний легковий автомобіль, що випускали з 1943 по 1953 рік. Об"єм його двигуна - 3,3 л, потужність - 54 к.с.

Модель зробили за зразком американського "Вілліса". У час Другої світової війни у різних родах військ був затребуваний багатоцільовий простий у експлуатації позашляховик. Його використовували для буксирування, перевезення особового складу та інших цілей.

ГАЗ-67 має ширшу колію за американського конкурента. Бічні двері відсутні. Особливістю конструкції є бак під лобовим склом. Це інженерне рішення підвищувало уразливість машини і її екіпажу під час обстрілів.Михайло Тимків з Тернопільської області викупив ГАЗ-67 без документів з пункту прийому металобрухту. Реставрація зайняла 8 років. Знадобилось купувати донора для двигуна, запасного колеса та вакуумних двірників. 9 місяців забрало фарбування авто в оригінальний темно-зелений колір.

 

"Ми забрали авто вночі, а зі сходом сонця були шоковані. Переднього мосту в авто взагалі не було, задній був від "Волги", фари побиті, двигун не оригінальний. Проте кузов залишився в ідеальному стані. Реставрація затягнулася, бо часто не було натхнення", - розповів Михайло Тимків.

 

Історія цього авто почалась за часів війни, коли через поломку воно було віддане підприємству, на якому возило його директора. У 1965 автомобіль вперше виїхав на парад на честь Дня Перемоги і до 1975 машина лише брала участь в святкуваннях. Документи власник відновлював за допомогою експертиз.

 

"Машина жорстка, бо під час війни мало хто думав про комфорт і динаміку. Я заливаю в неї 82-ий бензин, який вже не продається в Україні, а для мого авто краще не придумаєш. Для мене це пам"ять про тих людей, що брали участь в святкуванні перемоги у війні", - додає Михайло.

 

4. "Москвич-407" 1971 року

"Москвич-407" спроектований на базі Москвича-402 і випускався в 1958-1963 роках. Москвич користувався популярністю в країнах СРСР та Європи, тому виробляли і  експортну модель, у тому числі з кермом праворуч. Експортна версія відрізнялась двокольоровим забарвленням і покращеним екстер"єром.

 

Станіслав Матвєйцов привіз нещодавно придбаний Москвич на  "РетроФест" і навіть не сподівався, що той приверне увагу. Бірюзово-бежеве авто належало партійному службовцю, який при розлучені з дружиною залишив у неї документи на машину.

 

"Я запитав у власника про авто, а той запропонував його купити. Ще й розказав історії з молодості про те, як катав дівчат на "Москвичі". Я з дитинства люблю ретроавто, бо в дідуся був ВАЗ-2101, тому недовго думав і придбав", - розповідає Станіслав.

 

Власник розповідає, що "Москвич" привертає увагу в рідному Кам"янець-Подільському. Коли  Станіслав виїжджає на цьому автомобілі в місто, мало не щоразу хтось підходить фотографуватися.   

Валерія Пиляк