18.06.2019

Майбутнє ретро: янгтаймери "РетроФесту"

Десятки раритетних автомобілів взяли участь у "РестроФесті", що відбувся з 7 по 9 червня в Кам"янець-Подільському. Серед них були випущені більше ніж 25 років тому авто, які вже скоро стануть раритетними. Пропонуємо ТОП-4 янгтаймерів фестивалю.

1.Citroen CX 1984 року

Citroen CX випускали з 1974 по 1991 рік, а у 1975 році модель отримала нагороду "Європейський автомобіль року". Деякі називають її останнім "справжнім Сitroen", адже у 1976 марки Peugeot i Citroen об"єднались у PSA.

 

Назвою СХ французький виробник хотів підкреслити досконалу на час виробництва машини аеродинаміку. Саме позначення Сх у світовій авто індустрії позначали коефіцієнт опору повітря у цього Citroen він становив 0,36.

Крім цього автомобіль мав понад 1000 запатентованих новітніх інженерних рішень. Серед них  унікальна гідропневматична вбудована самонівелююча підвіска, що дозволяла покращити якість їзди та зменшити дорожній шум, кермо із новітньою системою передачі кермових зусиль без рульового валу. Саме ж кермо – односпицеве. А панель приладів перед ним зроблена у формі півмісяця. Підвіска прикріплена на підрамнику.

Заднє скло автомобіля увігнуте всередину, що дозволяє уникати забруднення центральної частини вікна.

 

Представлена на "РетроФесті" машина дісталась її власнику Богдану Бондаренкові від батька 1992 року й стала четвертим Citroen у сімейній колекції.

 

"Ми придбали цей Citroen після його плавання по озеру та ДТП, тож реставрувати довелось близько 6 років. Зараз це сімейна реліквія. Приємно бачити здивовані обличчя водіїв, яких ми обганяємо на трасі", - розповідає Богдан Бондаренко.

 

2. Mercedes W126 1982 року

Модель виробляли у 1979-1991 роках. Спочатку W126 випускали з кузовом седан і 6-циліндровими двигунами, V8 і турбодизельними моторами. У 1981 році представили ​​версію купе з дводверним кузовом. Автомобіль комплектували подушкою безпеки, переднатягувачами пасків безпеки системою курсової стійкості. Від попередника Mercedes W116 відрізняв більш низький профіль кузова з поліпшеною аеродинамікою.

 

Дизайн моделі, виконаний Бруно Сакко, став еталоном естетики та високого стилю. У Mercedes W126 були відсутні традиційні хромовані бампери, замість них були поліуретанові, що зливалися з кузовом.

 

Вадим Михайлов, власник авто, придбав його у 2016 році і 8 місяців займався реставрацією. Він власноруч фарбував машину і переробляв салон.

 

"Я кайфую від своєї машини. Це вже мій другий Mercedes, і я планую привезти обидва на наступний "РетроФест", - розповів Вадим Михайлов.

 ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Єдиний в Україні Horch і останній ЛуАЗ - на "РетроФесті" нагородили переможців

3. ГАЗ-24 1978 року

ГАЗ-24 "Волгу" випускали протягом 1967-1985 років. Автомобіль отримав гальмівні механізми коліс з автоматичним регулюванням, покращений обігрів салону, сучасний на той час кузов і гнуті бокові вікна.

 

Президент клубу технічної класики OldCarService Павло Лозовенко презентував на "РетроФесті" зелену "Волгу" з оригінальним укомплектуванням: всі деталі та фарба заводські. На час придбання нинішнім власником авто мало пробіг трохи більше 100 тис. км. Судячи з виконання автомобіля і комплектації, він належав впливовій людині за радянських часів.

 

"Тисячу кілометрів за дні фестивалю проїхав цією машиною. Переконався, що вона в чудовому технічному стані. Без напрягу тримає швидкість до 100 кілометрів за годину, комфортна на дорогах різної якості, - розповідає Павло. - Мало того, що навіть мастила не підливав. Так ще й витрата пального порадувала - 8 літрів на 100 кілометрів"

 


4. ЛуАЗ-969М 1992 року

ЛуАЗ-969 "Волинь" був першим радянським передньопривідним автомобілем і першим позашляховиком, що продавався для особистого користування. Його випускали на Луцькому автозаводі протягом 1966-2002 років. Функціональний дизайн і спрощена обробка кузова, що забезпечує лише мінімальний комфорт, відповідали призначенню автомобіля - застосуванню у сільському господарстві.

 

Оновлена модель ЛуАЗ-969М мала 1,2-літровий двигун з потужністю 40 к.с. Двері були обладнані замками, бічні вікна отримали жорстке обрамлення і "кватирки", в салоні з'явилася м'яка панель приладів, безпечна рульова колонка і "жигулівські" сидіння, змінилися панелі передка, форми лобового скла.

У 1979 році на міжнародній виставці в місті Чеське-Будейовіце ЛуАЗ- 969М отримав золоту медаль як один з кращих автомобілів для жителів села.

 

Представлена на фестивалі модель належить Валерію Слабінському, який купив ЛуАЗ у 2008 році для подорожей незвіданими місцями України. Всі деталі авто рідні, власник лише фарбував машину та відновлював кузов.

 ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Смачно і красиво - як пройшов цьогорічний "РетроФест"

Валерія Пиляк