18.10.2018

За перевищення швидкості вже почали штрафувати

Вчора почали штрафувати порушників швидкості на дорогах. До цього протягом тижня діяли пристрої вимірювання швидкості TruCam у тестовому режимі. За перший день роботи 16 жовтня протоколи склали на 231 водія.Таку інформацію розмістив на своїй сторінці у Facebook перший замначальник Департаменту патрульної поліції Олексій Білашицький.
Під час тестового режиму порушників відпускали без штрафу, лише попереджали про санкції. Вчора ж почали виписувати грошові стягнення.

Відповідно до змін в Правилах дорожнього руху України від 1 січня 2018, максимальна швидкість руху авто в межах населених пунктах не має перевищувати 50 км/год. За перевищення більше ніж на 20 км/год порушнику випишуть штраф 255 грн. За перевищення норми вдвічі потрібно буде платити 510 грн.

"Камери TruCam зараз встановленні біля машин поліцейських. Автоматична фото- і відеофіксація ж над дорогами  запрацює ще нескоро. По-перше, ще не встановлено державний стандарт. Він необхідний, щоб проводити сертифікацію.  Друга проблема - ще немає методології такої перевірки", - говорить автоюрист Володимир Караваєв.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Водіння в нетверезому стані стане кримінальним правопорушенням

Також повноцінному встановленню нової системи перешкоджають протиріччя у законодавстві. У законі прописано, що до відповідальності за правопорушення долучатиметься власник транспортного засобу. Але це суперечить нормам Конституції, за якою кожна людина несе індивідуальну відповідальність. Тобто, якщо людина не скоювала злочину, її не можна притягувати до відповідальності. Через такі суперечності до відповідальності за перевищення швидкості  можуть притягнути водія, навіть якщо за кермом автомобіля в момент скоєння злочину сиділа інша людина.

"У всьому світі власника не карають за перевищення швидкості, якщо він не сидів за кермом у той момент. Його притягують до відповідальності за те, що він не повідомив поліції,  хто саме здійснив правопорушення. У нас немає навіть законопроекту, який би прописував цю норму. Тому законодавство однозначно потрібно міняти", - каже фахівець.
Спірним моментом залишаються штрафні бали, які б мали ввести.  За законом кожному водієві щороку мало начислятися 150 балів. За кожне правопорушення знімали бь по 50 балів. Таким чином водій платить штраф лише за своє четверте правопорушення.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Влада відмовилась надавати пільги покупцям електромобілів

"Штрафні бали у нас - це індульгенція на правопорушення. Водію фактично дозволяють тричі в рік порушувати правила дорожнього руху і не платити за це штраф. Ми повинні перейти до системи, яка існує у всьому світі. За нею  якщо водій декілька разів здійснює правопорушення і набирає певну кількість штрафних балів, у нього вилучають права. Водія відправляють або на медичну експертизу, або на перевірку знань правил дорожнього руху. Адже за логікою людина, яка так часто порушує правила поведінки на дорозі або не знає їх, або має певні відхилення і фізично не може керувати автомобілем", - пояснює Володимир Караваєв.

Проте зараз така система не діє. Поки що працює така ж система штрафів, як і кілька років тому. Поліцейський з приладом фіксує порушення, зупиняє автомобіль, спілкується безпосередньо з порушником,виписує постанову і накладає на нього штраф.

Як повідомляв Автопогляд раніше, американське видання склало список найкращих електромобілів 2018 року. До нього увійшли найпопулярніші моделі Tesla, Nissan leaf та інші.

 

Надія Поліщук