07.11.2018

"Новий законопроект може повернути корупційні техогляди" - експерт

Прем'єр-міністр Володимир Гройсман запропонував повернути техогляд легкових автомобілів з 2022 року. Законопроект опубліковано на сайті Міністерства інфраструктури, скоро його винесуть на розгляд Верховною Радою.

Технічне обстеження легковиків пропонують проводити кожні 2 роки, а також при реєстрації або перереєстрації автомобіля і зміні його власника, переобладнанні авто та його виїзду за межі митного контролю України, незалежно від  дати минулої перевірки.

Введення обов"язково техогляду необхідне для інтеграції до Європейського Союзу.

"Цей законопроект повинен  наслідувати приклад європейських держав, - пояснює  Автопогляду генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів  Олег Назаренко. - В країнах Європейського Союзу держава не регулює техогляд . Наприклад у Німеччині СТО акредитує  для проведення техогляду не Міністерство транспорту Німеччини, а громадська організація німецьких автомобілістів. Так само й у нас визначати Пункти технічного огляду (ПТК) повинні самі водії, а  не держава".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 5 правопорушень, за які позбавляють водійських прав

Перевірку транспортних засобів  повинні здійснювати спеціально визначені та сертифіковані державою  станції технічного обслуговування. Такі станції повинні бути незалежними.

"Можна створити  незалежні ПТК навіть у складі автосалону або СТО. Тоді споживач має право обрати  на якому ПТК обслуговуватися. Також, якщо автомобіль визначать несправним і потрібно буде проводити ремонт, водій може провести його прямо на місці,  - розповідає Олег Назаренко. - Зараз система у нас працює погано : автомобіль приїжджає в ПТК, там визначають проблеми цього авто, водія повідомляють про невдалий техогляд . Водій тоді сідає за кермо  небезпечного у технічному плані автомобіля і їде геть. У країнах ЄС водія змусять тут же робити ремонт. Якщо він захоче робити ремонт на іншому СТО, то змушений буде викликати евакуатор і їхати на ньому".

Щоб визначити несправність сучасного автомобіля, потрібно володіти  відповідним програмним забезпеченням, діагностичними центрами та спеціальними інструментами. Ці елементи  надає завод-виробник лише акредитованому уповноваженому підприємству. Але автомобільні компанії інших країн не зобов"язані  передавати свою інтелектуальну власність тому, що так вирішив уряд України. Для того, щоб проводити техогляд сучасних автомобілів , необхідно надати право його проводити акредитованим в Україні  дилерам.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Знайшли спосіб легалізувати бляхи - в Україні більшає машин-двійників

Якщо водій не пройде техогляд своєчасно, на нього накладуть  штраф до 1700 гривень. У разі декількох таких порушеннях водія позбавлення прав на термін від трьох до шести місяців.

"Після втілення в життя такого законопроекту, зросте корупційність у проведенні техогляду, - вважає експерт. – До 2011 року, коли техогляд проводило ДАІ, водії торгували талончиками техогляду. Для вдалої роботи законопроекту варто відкрити багато ПТК, запровадити процедуру, де водії самі зможуть визначати місце проведення техогляду. Також потрібно ввести карну відповідальність за надання фальшивих талончиків техогляду і скасувати техогляд на нові автомобілі віком до 5 років. Тоді ніякої корупції не буде".

Як повідомляв Автопогляд раніше, на зимовий період у Києві обмежили швидкість руху автомобілів до 50 км/год.

Надія Поліщук