14.11.2018

Знижки, штрафи і перспективи - усі деталі про закони для "євробляхерів"

Минулого тижня Верховна Рада прийняла у другому читанні закони №8487 і №8488, які знижують акциз на ввезення нових та вживаних автомобілів. Приводом до прийняття став мітинг "євробляхерів" 7-8 листопада в урядовому кварталі. Страйкарі вимагали прибрати коефіцієнт віку в формулі розрахунку акцизу. Нові закони мали задовольнити вимоги "євробляхерів" і зробити розмитнення автомобілів доступним.

Які податки закладені в ціні автомобіля?

Ціна кожної машини складається із його відпускної ціни із  заводу-виробника і податків держави, куди їх ввозять. Серед останніх - акциз, ввізне мито, ПДВ і збір до Пенсійного фонду.

Ввізне мито зараз становить 10% від вартості машини. Акцизний збір для різних типів транспортних засобів нараховується по-своєму, залежить від типу транспортного засобу, об"єму двигуна, його типу (дизельний або бензиновий) віку автомобіля. Базова ставка акцизу на бензинові авто – 100 євро, на дизельні – 120, на електричні – 0 до 1 січня 2019 року. Податок на додану вартість – фіксований, 20% від вартості авто. Пенсійний збір – 3-5% від вартості машини.

Наприклад, у вартості легковика з бензиновим 1,6-літровим двигуном, що коштує в нас 13,2 тис. євро – 3,1 тис. – податки. А саме: 2,2 тис. євро – ПДВ, 427 – акциз, 500 євро – ввізне мито.

Вартість вживаних авто також формується за такою схемою. Але, за теперішнім законодавством, не можна ввозити машини, що не відповідають екологічним нормам Євро-5. Іншою є податкова формула нарахування платежів і зборів. Скажімо, у ціні 5-річного автомобіля із двигуном 1,6 за 7 тис. євро податкова складова становитиме 5,1 тис.  А саме: 2 тис. євро ПДВ, 2,6 тис. акцизу, 511 євро ввізного мита. Виходить, що куплене за кордоном відносно свіже авто дорожчає на 5 тис. євро, до 12 тис.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Розмитнення нових автомобілів та машин зі США - деталі про новий закон

Як зміняться податки?

Відповідно до нового закону, базовий акциз для нового легкового автомобіля з бензиновим двигуном становитиме 50 євро, з дизельним - 75 євро. Ставку акцизу для автомобілів з бензиновим двигуном об'ємом від 3 літрів підвищили до 100 євро, для дизельних об'ємом від 3,5 літрів – до 150 євро. Ввезення вживаних авто віком не обмежують.

Для розрахунку вартості податків створили таку формулу — базову ставку мита множать на коефіцієнт залежно від року випуску та об'єму двигуна машини. Зараз за 5-річний VW Golf потрібно платити 6030 євро податків, за новим законом — 3680 євро. Якщо ж взяти конкретні податкові платежі, то за згаданий вище 1,6-літровий 5-річний автомобіль за 7 тис. євро вони зміняться із 5 тис. євро до 2,5 тис. Акцизний збір стане на рівні 400 євро, ПДВ – 1,5 тис. євро.

Скасували заборону на ввезення автомобілів, що не відповідали нормам токсичності Євро-5. Можна буде імпортувати машини будь-якого віку. Наприклад, розмитнення дизельного Hyundai Tucson 2005 року з 2-літровим двигуном за 3958€  обійдеться у 3 607€, раніше - 6 440€.

16-річну Toyota Camry з 3-літровим двигуном вартістю 3935€ можна розмитнити  за 4 139€. За минулим законодавством заплатити за розмитнення довелося б 19 078€.

Автопогляд підрахував вартість  розмитненні найпопулярніших автомобілів:

1. Smart Forfour.

Рік випуску: 2006.

Тип двигуна: Бензиновий.

Об"єм двигуна: 1 л.

Ціна: 2537€  .

Вартість розмитнення за минулим законодавством: 2 455 €.

Вартість розмитнення за законопроектом №8487: 1 531 €.

2. Renault Kangoo.

Рік випуску: 2002.

Тип двигуна: Дизель.

Об"єм двигуна: 1,4 л.

Ціна: 1280 €.

Вартість розмитнення за минулим законодавством: 3 327€.

Вартість розмитнення за законопроектом №8487: 2 426€.

3. Audi A6.

Рік випуску: 2002.

Тип двигуна: Бензиновий.

Об"єм двигуна: 2,5 л.

Ціна: 2724€.

Вартість розмитнення за минулим законодавством: 15 738€.

Вартість розмитнення за законопроектом №8487: 3 272€.

4. BMW 735.

Рік випуску: 2000.

Тип двигуна: Бензин.

Об"єм двигуна: 3,2 л.

Ціна: 5797€.

Вартість розмитнення за минулим законодавством: 20 810€.

Вартість розмитнення за законопроектом №8487: 5 311€.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Розмитнення авто коштуватиме більше ніж саме авто" - "євробляхери" не задоволені прийняттям закону №8487

Чи набув чинності закон?

Ні, ще не набув. Ні депутати, ні експерти не дають чітких прогнозів, коли саме він набуде чинності. Це залежить від голови Верховної Ради та президента. Вони мають їх підписати. Потім має бути публікація в офіційних газетах. Наступного дня після цього закон почне діяти

Які пільги діятимуть для бляхерів і як їх каратимуть?

Для "євробляхерів" встановили  терміни для пільгового розмитнення автомобілів. Власники, які розмитнять свої машини протягом 30 днів після набуття чинності закону, отримають знижку у 50%. 25-відсоткову знижку матимуть водії протягом наступних 60 днів. Після цього водії зможуть розмитнити авто без штрафів ще 90 днів,  після цього терміну їх почнуть штрафувати.

Законопроект №8488 передбачає збільшення штрафів за перевищення терміну користування автомобілем у режимі транзиту.  Тепер штрафні санкції за перевищення строку від 10 до 20 діб складають 8500 грн, від 20 до 30 діб – 85 тис. грн, більш ніж на 30 діб, а також за втрату авто – 170 тис. грн. Також таку машину можуть конфіскувати за рішенням суду.

Також закон збільшує штраф за порушення терміну перебування автомобіля в режимі тимчасового ввезення (1 рік). За  перевищення терміну на 10-20 діб водій повинен заплатити штраф 17 тис. грн, за 30 діб - 85 тис. грн, понад місяць - 170 тис. грн або конфіскація.

Новий закон запроваджує штраф за незаконне користування "євробляхою". Перше грошове стягнення складатиме 8500 гривень, а повторне протягом року – 17 тисяч гривень з позбавленням права керування транспортними засобами на 1 рік.

Що міняє закон для вживаних  авто ?

Завдяки новому закону зросте ринок вживаних автомобілів. Знижка пошириться не лише на тих, хто хоче розмитнити авто, а  й на всіх водіїв, які захочуть купити машину з-за кордону. Також можливе розмитнення без виїзду закордон, на внутрішній митниці, без документів на авто при наявності договору купівлі/продажу авто.

З такою ж знижкою можна буде ввозити авто і зі США.

"Для власників авто з іноземною реєстрацією закон позитивний, адже він зменшує акциз від 5 до 38 разів, і ще є можливість отримати знижку," - говорить генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Проте для деяких "євробляхерів" закон буде і негативним:

"Не всі автомобілі можна буде розмитнити. Наприклад, автомобілі, які купили по підроблених дорученнях та через непевні фірми. Водії просто не зможуть знайти іноземців, які могли б зняти їхні автомобілі з обліку, - каже автоексперт і керівник компанії "Автоконсалтинг" Олег Омельницький.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Новий законопроект не легалізує "євробляхи", - автоексперт

Чому незадоволені євробляхери?

Прийняття закону №8487 не задовольнило вимоги "євробляхерів". В знак протесту лідер мітингувальників Олег Ярошевич спалив свій автомобіль і розмістив відео у Facebook.

"Активісти незадоволені, бо не враховані наші вимоги.  "Євробляхери" прагнули скасування акцизу на автомобілі, який є корупційним в нашій країні, - говорить учасник попередніх мітингів автомобілістів Владислав Загородній.  - У нас розмитнення автомобіля, який у Європі коштує $1500, раніше становило $4000-5000. За новим законом, таке розмитнення коштуватиме $2000-3000. Але при цьому розмитнення авто все одно коштуватиме більше, ніж  саме авто. У Польщі ж розмитнення автомобіля коштує до 500 доларів, у Литві - до 100".

Як зміниться вартість нових машин?

"У порівнянні з минулим законодавством нові автомобілі ввезені з-за кордону трохи подешевшають.  Зменшення податку сприяє зменшенню вартості автомобіля", - повідомляє автоексперт Олег Назаренко.

Наприклад, акциз на нове авто з бензиновим  двигуном об"ємом 1,5 л становитиме 75 євро, за минулим законодавством – 94,50. Акциз на нове авто з бензиновим двигуном об'ємом 2,5 л дорівнюватиме 125 євро, за минулим законодавством – 690.

Що зміниться у ціні електромобілів?

У законі передбачено введення акцизу на електромобілі, який був скасований 8 грудня 2017 року.  Тепер акциз на ввезення вживаних електромобілів складатиме 1 євро за 1 кВт ємності акумулятора.

"Цей закон не дуже вплине на вартість електромобілів, - говорить автожурналіст Тарас Брязгунов. - Навіть в Tesla, що має потужність батареї не більше 100 кіловат-годин.  Таким чином максимальна вартість акцизу для електрокарів становитиме не більше 100 євро. Це набагато менше, ніж акциз для бензинових автомобілів".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Відновлення акцизу - як новий закон вплине на ціну електромобілів

Як повідомляв Автопогляд раніше,  експерт розповів про зміни на ринку через прийнятий закон. Ринок нових авто виросте, вживаних - зросте. 

Надія Поліщук