06.07.2018

Вчені визначили, чому водії за кермом хочуть спати

 

Головною причиною сонливості водіїв виявилась низькочастотна вібрація автомобіля, яка виникає при його русі. Це визначили австралійські вчені з Мельбурнського королівського технологічного університету.

Вчені провели експеримент, в якому взяли участь 15 добровольців. Їх помістили у кабіну-симулятор авто, що імітувала монотонний рух автомобіля по двосмуговій трасі. На деяких піддослідних впливала низькочастотна вібрація (4-7 герц). Уже через 15 хвилин їхня увага зменшилась, вони почали позіхати і відчувати сонливість. Через півгодини рівень втоми та сонливості значно зріс, а через годину ритм серця піддослідних показував, що вони починають засинати.

Після досліду водії розповіли, що під час досліду їм було складніше виконувати прості розумові завдання.У водіїв, на яких вібрація не впливала, схожих показників не помітили. Серед учасників експерименту були винятки, які під впливом вібрації ставали більш енергійними, їх серцевий ритм частішав. Таких водіїв була меншість.

Австралійські вчені сподіваються, що автовиробники візьмуть до уваги їх дослідження і вразховуватимуть фактор вібрації при конструкції автокрісел.

Розробили новий тип батареї для електромобілів, що збільшить пробіг одного заряду в 2 рази. Для таких електромобілів однієї підзарядки вистачить більш ніж на 800 км пробігу, при чому електромобілі із звичайними акумулятором здатні проїхати від 200 до 300 кілометрів.

 

 

Поліщук Надія