12.07.2018

Експерт розповів, як вирішити проблему із заторами

Однією з найголовніших проблем на дорогах України незмінно є затори. Вони виникають через комплекс причин.

- У нас в країні взагалі ніхто не вирішує проблему з заторами, - говорить Автопогляду автоюрист Володимир Караваєв.

Які заходи можуть змінити цю ситуацію?

-Для початкутреба обрахувати трафік транспортних засобів. Торік вперше намагалися це зробити за допомогою спеціальних пристроїв. За результатами обрахунку, на перетині проспекту Перемоги і вулиці Повітрофлотської в час пік рух становить приблизно 3000 автомобілів в годину.

У великих містах дорожні роботи часто проводять у багатьох місцях одночасно, інколи їх складно оминути. Через це утворюється затор.Чи можна це якось регулювати?

- Так, це процес організації дорожнього руху. В ЄС існує інститут аудиторів дорожньої безпеки. За європейською директивою, держава гарантує незалежність аудиторів. У нас теж хочуть створити цей інститут. Держава навчатиме та атестуватиме незалежних спеціалістів з питань доріг. Коли на дорозі виникають будь-які роботи, в тому числі ремонтні, аудитор робить висновки, як це позначиться на заторах. Поки аудитор не вирахує схеми об'їзду у період закриття певної частини дороги і не дасть згоду на ремонтні роботи, ніхто їх проводити не буде.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Експерт розповів, чи є майбутнє в українського автопрому

У мегаполісах гостро стоїть питання парковок. Часто водії паркують автомобілі на другій смузі. Чи допоможе вирішення цієї проблеми покращити ситуацію з заторами?

- Це теж враховуватиметься. Щоб зрозуміти,чи будувати на певній ділянці дороги парковку, треба знати трафік у цьому місці, причому в різний час доби. Коли трафік мінімальний, можна дозволити зупинку автомобіля в межах проїжджої частини. Коли трафік збільшується, її треба заборонити.

Володимир Караваєв
Володимир Караваєв
 

Будь-яка аварія чи поломка автомобіля створюєще один заторводії довго чекають на поліцію, щоб зафіксувати аварію. Чи допоможеу цьому питанні система європротоколів?

- З роками ця проблема зменшується. Після введення в Україні європротоколу, ним користувалося до 10% водіїв, зараз цифра перевищила 20%. Як тільки зафіксовано місце ДТП, всі учасники аварії повинні звільняти проїжджу частину. Я вважаю, це потрібно закріпити на законодавчому рівні.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Штрафний талон на склі і бонуси — порушників парковки каратимуть по-новому

Затори інколи утворюються на місці зупинок громадського транспорту. Адже більшість зупинок знаходяться не в так званій "кишені", а прямо на одній зі смуг. Як можна змінити таку ситуацію?

- У нових Державних будівельних нормах прописали ширину смуги, наявність велосипедних доріжок, танеобхідність будувати при реконструкції вулиць "кишені" для громадського транспорту. Але є ще одна проблема. Багато зупинок громадського транспорту у великих містах знаходиться під мостами - у місці інтенсивного маневру транспортних засобів. Це ускладнюєроз'їзд автомобілів. Тому потрібно міняти розташування зупинок громадського транспорту.

Влада закликає, щоб водії залишали автомобілі у паркінгах і пересідали на міський транспорт. Чи можна добитися такого результату?

- Для цього немає ніяких передумов. По-перше, у нас немає паркінгів біля метро, де автомобіль може припаркуватися. По-друге, стан громадського транспорт залишає бажати кращого.

Згідно з новими Державними будівельними нормами, до вересня в Україні збільшиться кількість велодоріжок.Про це повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

 

Поліщук Надія