27.01.2020

Ледь не збив пішохода й проїхав на червоне - у Києві влаштували тест-драйв автопілота Tesla

Нині технології розвиваються з небаченою швидкістю. Уже нікого не здивуєш автівкою з автопілотом. Та чи є ця технологія настільки досконалою, щоб повністю на неї покладатися?

СЕО компанії ElectroCars Олександр Кравцов тестує два покоління автопілотів Tesla у сюжеті програми "ДжеДАІ".

"Спочатку ми випробували Tesla Model S із попереднім поколінням автопілота, потім той самий маршрут проїхали на іншій моделі меншого класу Tesla Model 3", - говорить він.

Більшість сучасних автомобілів мають круїз-контроль. Ця опція дозволяє утримувати авто на трасі без натиску на педаль газу. Часто в преміальних автівках є електроніка, яка унеможливлює зіткнення під час руху або не дає перелаштуватися із ряду в ряд, поки водій не увімкне поворот. 

Компанія Tesla називає свої елементи автоматичного керування саме автопілотом, бо їхні машини мають більше функцій. 

"Найголовніше, що вона може підрулювати у міському потоці. Коли дуже "хвилюється", просить спеціальним звуком водія взятися за кермо", - говорить Олександр.

Автопілот електрокара цієї марки ідентифікує за допомогою датчиків і камер габарити й тип інших транспортних засобів навколо себе, може прогнозувати їхні найпростіші дії та вчитися. Якщо щодня їздити машиною тим самим маршрутом, то вона його досконало вивчає й менше просить водія взятися за кермо. 

На київських дорогах обидві моделі електрокара проїжджають на червоний колір світлофора та не зупиняються перед пішохідним переходом, коли там людина. 

"Ми випробували обидві машини на пішохідному переході, перехресті зі світлофором та в інших умовах. На жаль, в Україні автопілот працює слабенько. Дається взнаки те, що, по-перше, ми використали машини зі США для американського ринку, по-друге, поки що Tesla немає української офіційної прошивки із нашими картами", - говорить Олександр Кравцов.  

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:Tesla планує встановити три швидкісні зарядні станції в Україні

Він наголосив, що всі налаштування автономних систем в цих Tesla зорієнтовані саме на американські умови - їхнє розташування знаків, вигляд розмітки, висоту, на якій встановлюють світлофори, тощо.

"Сучасні системи можуть взагалі не розпізнати знаки об"їзду. І тоді, відповідно, внести свої корективи невірно. Стосовно Tesla, то реакція автомобіля на світлофор та пішоходів знаходиться на етапі розробки", - коментує ситуацію автоексперт Олександр Антонов. 

Наразі Tesla має часткову автономність. Уся відповідальність залишається за водієм. 

Нагадаємо, компанія Tesla збирається встановити впродовж цього року в Україні три свої швидкісні зарядні станції. Це має значно поліпшити життя усіх власників Tesla в Україні.

 

 


Автопогляд