20.04.2016

7 невідомих версій "Таврії"

Степан Кравчун 1983 року очолював Запорізький автомобільний завод "Комунар". Під його керівництвом відбувався випуск автомобілів ЗАЗ 1102 "Таврія". Це був перший український автомобіль європейського зразка. На розробку автомобіля крім радянських рублів виділили $63 млн, що дало змогу закупити багато імпортних комплектуючих.

"Таврію" проектували як ціле сімейство автомобілів. Воно включало повнопривідні модифікації, пікап, фургон, вантажівка і інші версії.

Проте спочатку передньопривідний ЗАЗ випускали лише як 2-дверний хетчбек. Згодом і ЗАЗ, й інші підприємства випускали різні версії "Таврії".

Пропонуємо найцікавіші версії автомобіля ЗАЗ "Таврія".

Прототип ЗАЗ 1102

Робота над автомобілем почалася ще у 1970 році. Прототип, який найбільше схожий на серійну версію показали у 1979 році. Тоді у Запоріжжі взяли за основу автомобіль Ford Fiesta. На його технічні показники орієнтувалися конструктори. В серію автомобіль пішов лише у 1988 році - після ВАЗ 2108 та Москвич 2141.

ЗАЗ 1306

Чотирьомісний пікап розробив Науково-технічний центр "ЗАЗ Автотехніка". Цей автомобіль не запустили у серію, але щонайменше один екземпляр цієї версії експлуатують на українських дорогах.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як Fiat перетворили у ВАЗ - 6 фактів про перші "Жигулі"

НАМІ 0290

Центральний науково-дослідний автомобільний і автомоторний інститут "НАМІ" розробив на базі ЗАЗ 1102 версію для ралі-рейдів. Цей автомобіль створювали для відомого ралі "Париж-Дакар". У НАМІ було дуже мало спільного із ЗАЗ 1102: половинки дверних прорізів, половинки дверей, рамка лобового скла і саме скло. Двигун використали від ВАЗ 2106. 1,5-літровий силовий агрегат додатково форсували.

ЗАЗ 1109

 

До 1994 року "Таврія-Електро", отримала офіційну класифікацію як ЗАЗ-1109, пройшла стендові лабораторно-дорожні тести. На початку 1995 р. цей зразок отримав Державні номерні знаки в ДАІ. "Таврія-Електро" відповідала європейським нормам надійності, безпеки, дальності пробігу, швидкості. Автозавод, отримав від Німеччини та Швейцарії замовлення на кузови "Таврії", щоб доопрацьовати їх з перспективою подальшого оснащення машини вітчизняним електроустаткуванням

"ЕРФ-Мобиле"

В Естонії створили спортпрототип із средньомоторним компонуванням. За основу взяли кузов ЗАЗ-1102 "Таврія". Як силового агрегату, розташованого за передніми сидіннями, використовували двигун ВАЗ-2106. Спорткар побудували в 1986 році в майстерні спорттехклубу студії "Естрекламфільм".Група конструкторів орієнтувалася на тодішні ралійні боліди знаменитої "групи Б".

"Таврія" у кузові купе

 

Автомобіль створив "Завод ВЕПР" як дрібносерійний прототип, що налагодити виробництво гоночних авто. Це мав бути бюджетний автомобіль для автогонок, але в цей "Таврію" зняли з виробництва.

4-дверний Хетчбек

Автомобіль був експерементальною версії. Автомобіль був 4-дверним хечтчбеком. В якого по водійській стороні були лише одні двері - для хбереження міцності кузова. Такий кузов використвують нині у Hyundai Veloster.

ЗАЗ 1102 "Тюнінг"

Цю версію пропонували дилери. У цій версії змінили передній і задній бампери та додали верхній спойлер. Була й суттєвіша переробка - капот автомобіля "Славута", який відкривався проти руху (алігаторна системою відкривання). Це покращило рівень безпеки автомобіля. Цю "Таврію" оснащували інжекторним двигуном на 1,3 л. Гальма запозичили у ВАЗ 2108.

Юрій Кардашевський