09.07.2018

Експерт розповів, чи є майбутнє в українського автопрому

 

За останні 10 років українське автовиробництво зменшилось в 10 разів. В травні 2018 року на вітчизняних заводах виготовили 442 автотранспортних засоби і цифра зменшується — повідомляє "Укравтопром".

—  Причина такого стану автопрому в тому, що наш ринок не споживає вітчизняні автомобілі, - каже керівник компанії AUTO-Consulting Олег Омельницький. Він розповів Автопогляду про проблеми нашої автомобільної сфери.

Відомо, що завод ЗАЗ перестав виробляти автомобілі в тих обсягах, що й раніше. Це спричинило кризу в автовиробництві?

—  Те, що ЗАЗ перестав виробляти машини — це уже наслідок. Окрім ЗАЗу виробництво легкових автомобілів фактично припинилось на заводі "Богдан" у Черкасах, на збиральному заводі КрАЗ. Скоротився випуск автівок на підприємстві "Єврокар".

Що ще спричинило критичний стан автомобільної промисловості? Українців не задовольняє якість вітчизняних автомобілів чи ціна?

—  У 2008 році якість всіх задовольняла. Тоді ЗАЗ виробляв більше 200 тисяч автомобілів. Зараз на українському ринку ми маємо таке явище, як "євробляхи". Вони імпортуються без податків, тому дешевші за автомобілі нашого виробництва. Конкурувати з такими машинами підприємству, яке сплачує весь комплекс податків, неможливо.

Як вплинуло на виробництво автомобілів припинення поставки українських авто в Росію та на ринки Середньої Азії?

— Дуже негативно. Це був наш стратегічний експортний ринок. З 2014 року, коли почалися військові дії з Росією, наш експорт туди та до країн Середньої Азії зупинився. Уряд не розробив нових маршрутів, які б змогли постачати наші автівки до Казахстану або інших країн Середньої Азії. Ці ринки ми втратили, а нових не придбали.

Чи реально в Україні виробляти сучасні машини хоча б на 40% із українських комплектуючих?

—  Якщо в країні немає інвестиційного клімату, який би стимулював прихід інвесторів у кінцеве виробництво автомобілів, то сюди немає сенсу приходити і виробникам комплектуючих частин з новими технологіями.

Як повинна розвиватися автомобільна політика України?

—  Для початку вона повинна існувати. Зараз кожен новий уряд творить автомобільну політику на свій розсуд. Уряди то дають автомобільній галузі певні пільги та переваги, то відбирають їх. Це відбувається дуже стрімко і не дозволяє прогнозувати виробництво автомобілів.

Які заходи допомогли б стабілізувати виробництво автомобілів в Україні?

—  По-перше, стабільність. По друге, наведення порядку на внутрішньому ринку. Нам потрібні експортні ринки, куди можна постачати автомобілі, якщо внутрішній ринок має невеликі обсяги. Крім того повинні бути стимулюючі заходи для приходу інвестицій. Також в Україні потрібно виробляти не лише застарілі "Сенси" або "Ланоси", а нові моделі.

27 вересня набуде чинності закон, що змінить систему штрафів за паркування в недозволених місцях. Тепер присутність водія буде необов"язковою – штрафні талони залишатимуть на лобовому склі.

 

Поліщук Надія