Автопрактикум

30.11.-0001

Які зимові шини купити - 4 критерії вибору

Коли температура стає нижчою +7 градусів, варто переходити із літньої гуми на зимову. Вона м'якша, зроблена з матеріалу, що не твердне на холоді, й краще утримує авто на ожеледиці.
Коштують нові зимові покришки від 530 грн. Вартість залежить від розміру колеса й виробника. Найдешевші - зроблені в Україні, Китаї, Білорусі та Росії. Найдорожчі - німецькі, американські, фінські, французькі й італійські. У продажі десятки різновидів гуми - за ціною, малюнком, матеріалом і типом протекторів. Щоб зробити найбільш вдалий вибір, варто звернути увагу на особливості кожної з моделей.

Який розмір обрати?

Для більшості сучасних автомобілів можна обрати різні розміри коліс. Це передбачає їхня конструкція. Наприклад, із 13-дюймових до 15. Ходова автомобіля й прилади нормально працюватимуть як із більшими, так і з меншими колесами. Однак на зиму у жодному разі не варто купувати колеса більшого розміру на зиму. Менші колеса ніби врізаються у сніг і кригу, краще вигрібають. Через те, що мають високий профіль, менше навантаження йде на амортизатори й інші деталі ходової частини. Вони легші, тому їх легше зупинити гальмівній системі.

Якими мають бути протектори?

Зовні моделі зимових шин відрізняють за малюнком. Він може бути "для європейської зими" та для "суворих умов". У першої - широкі водовідводи вздовж всієї площі, небагато шашок і ребер, у другої - більші та глибші канави, масивніші ґрунтозачіпи та більше розрізів і ламелей.
Купуючи покришки, слід враховувати, що моделі "для європейської зими" призначені переважно для їзди мокрим асфальтом й кашею зі снігу та піску. Такі підходять для їзди містом або рівними трасами.
"Ця гума легка, від неї менше шуму й дозволяє розвивати високі швидкості. Для жителів районних і невеликих обласних центрів варто обирати моделі "для суворої зими". У цих населених пунктах дороги чистять погано, багато ям. На шині має бути чимало гострих ребер. Вони врізатимуться у сніг. Також добре є коли багато ламелей. Ці деталі утримують авто на слизоті. Для жителів сіл і тих, хто їздить погано очищеними міжміськими дорогами, краще купувати гуму під шипи. Шипи найкращі для ожеледиці, вони врізаються в кригу й утримують авто на дорозі", - радить спеціаліст із підбору шин Юрій Клещук

Направлені протектори чи асиметричні?

Протектори на гумі можуть бути по різному розміщені - направлені, ненаправлені чи асиметричні. Для руху по снігу та по льоду найкращі з направленим малюнком. Асиметричні - найбільш підходящі для швидкісних машин. Для ненових автомобілів із поведеним кузовом краще купувати із ненаправленим малюнком. У разі нерівномірного стирання шин, їх можна міняти місцями.
Коштують нові зимові покришки від 530 грн. Вартість залежить від розміру колеса й виробника. Найдешевші - зроблені в Україні, Китаї, Білорусі та Росії. Найдорожчі - німецькі, американські, фінські, французькі й італійські.
"Якщо обирати із найдешевших моделей, то доволі виносливі українські "Росава". Російська "Кама" поступається нашій і китайській гумі. Білоруські "Белшина" на рівні з нашою. Але має менший вибір моделей, - говорить чоловік. - Щоб взути "Сенса" або "Ланоса" у вітчизняні шини, потрібно 2 тисячі гривень, у польські чи словацькі - 3 тисячі, у французькі чи німецькі - 6 тисяч гривень. Найдорожчі колеса будуть м'якшими і менше шумітимуть. Можливо, на 3-5 метри матимуть коротший гальмівний шлях. Такі дорого коштують, бо мають націнку за відому торгову марку. Також у ціну вкладені випробування коліс на спеціальних полігонах при заводах. Впливає на вартість і рік розробки моделі. Зазвичай найновіші - дорожчі".

Гума має бути свіжою

Перед купівлею шин їх варто перевірити, чи не браковані. Гума має бути свіжою. Рік її випуску вказаний збоку та на етикетці. Торішні та позаторішні покришки брати не варто, у них грубіша гума, буде гірше зчеплення з дорогою.
"Проведіть рукою всередині шини, - радить спеціаліст. - Вона там має бути однорідною без пухирців. На шиномонтажі попросіть у збортовану на диск шину дати тиск 3,5 атмосфери. Має витримати".

Читати далі →

31.01.2017

Як правильно мити авто в морози

 

До мийки автомобіля взимку варто підходити обережно. Особливо, у 10-градусні морози, пояснюють маляри автосервісу на вул. Великій Кільцевій у Києві.

"Якщо машина нова, то її можна сміливо мити. Нічого її фарбі не загрожує, бо там немає сколів і подряпин. А ось автомобілі, яким більше року, не варто мити в морози. Найнижча безпечна температура для миття — це 2-5 градусів морозу. Якщо холодніше, на мийку не заїжджайте", - каже автомаляр Володимир Костюк.

Читати далі →

12.01.2017

Як правильно запускати двигун у сильні морози - поради експерта

 - У сильні морози швидше розряджається автомобільний акумулятор, особливо неновий. Тому двигун завести складніше, - каже Павло Лозовенко, автоексперт і керівник клубу технічної класики Old Car Service. Мав більше 20 автомобілів. Розповідає, як правильно заводити двигун у морози. 

Читати далі →

08.01.2017

Що взяти з собою під час подорожі у хуртовину (Інфографіка)

Під час снігопадів і сильних морозів автомобілісти нерідко потрапляють у непередбачувані ситуації. Машину може викинути в кювет, потрапити у пробку або на ділянку дороги, яку перекрили.

"Якщо подорожі у хуртовину неможливо перенести й треба їхати на відстань понад 70 кілометрів, то до цього слід ретельно підготуватися", - каже водій-далекобійник Анатолій Пугач.

Він радить виїжджати із повним баком пального. Не відомо, в яку ситуацію потрапите.

"Може бути таке, що авто забуксує і аби виїхати із складної ділянки, треба буде спалити немало пального. Якщо машину викине за межі дороги, чекаючи рятувальників, прийдеться не глушити двигун, щоб пічка в салоні гріла", - говорить він.

Читати далі →

30.12.2016

5 способів зупини авто на слизькій дорозі

На слизькій і засніженій дорозі гальмівний шлях збільшується у три рази. Під час гальмування автомобіль може занести у бік чи викинути на зустрічну смугу.
"Особливо важко зупиняти авто" - каже старший інструктор центру контр-аварійної підготовки "Альфа-Щит" Сергій Гільов.

Якщо треба лише знизити швидкість, можна відпустити газ і котитися на передачі. Двигун через увімкнену трансмісію гальмуватиме машину. Одночасно можна тиснути на гальма у півсили і не витискати зчеплення.

Читати далі →

03.11.2016

Юрист розповів, які штрафи загрожують власникам нерозмитнених авто

Митна служба і поліція лякають високими штрафами водіїв автомобілів з іноземною реєстрацією. У деяких справах вже фігурують позови на 500 і 600 тис. грн. За що виставляють штрафи і кому з водіїв варто боятися митників  розповів юрист Сергій Книш.

За що можуть нарахувати штраф власникові нерозмитненого авто?

Читати далі →

02.11.2016

4 способи зекономити на зимовій гумі

Як тільки температура опускається нижче 7 градусів тепла, бажано міняти літні автошини на зимові. Комплект зимових покришок для бюджетних популярного радіусу 13-15 дюймів обійдеться у понад 3 тис. грн.

Пропонуємо 4 варіанти заощадити на шинах до настання холодів.

Два зимові колеса замість чотирьох

Читати далі →

27.12.2016

На що звертати увагу при запуску двигуна взимку

 Автовласники ненових і дизельних автомобілів нерідко взимку стикаються з проблемою запуску двигуна. На вихідні синоптики прогнозують сильні морози до -25C. Пропонуємо 7 способів запустити мотор у сильний мороз

Акумулятор залишайте в теплі

Читати далі →

15.11.2016

Стали відомі штрафи за їзду на нерозмитненому авто

 

За останній рік в Україну ввезли близько 16 тис. автомобілів на іноземній реєстрації, порахували у Всеукраїнській асоціації автомобільних імпортерів і диллерів.

Зазвичай автомобілі ввозять за трьома популярними схемами — як транзит, як авто нерезидента і як машина іноземної організації. Кожен із таких способів ввезення має чітко визначені терміни перебування авто на території України.

Читати далі →

21.12.2016

Як законно подовжити перебування в Україні нерозмитненого авто

Аби затримати нерозмитнений автомобіль до місяця в Україні, його власники беруть довідки на СТО та в лікарнях.

"У ній має бути вказано, що хвороба була така, що людина не могла керувати автомобілем — це переломи, втрата зору, епілептичні напади або проблеми із серцем", - говорить перекупник столичного авторинку на вул. Перова Євген Маслов.

Читати далі →