За часи незалежності в Україні створили кілька концептів авто. У серії жоден із них поки що не пішов - розробки залишились експериментальними.
Gazeta.ua пропонує 5 найцікавіших концепт-карів, які створили протягом 25 років.
ЗАЗ "Снага"
21 червня 1947 року вперше після Другої світової війни провели автоперегони Mille Miglia. Гонки проходили по дорогах загального користування і, на відміну від класичного ралі, її не перекривали. На маршруті перегонів таблички-показники, які вказували дорогу екіпажам. Згодом ці таблиці стали офіційним символом Mille Miglia.
26 років тому (27 липня) з конвеєра зійшов останній автомобіль Citroen 2CV. Ця машина може позмагатися за звання народної попри невеликий тираж.
Це не багато, якщо порівняти із Toyota Corolla (понад 40 млн. авто) VW Beatle, яких випустили більше 20 млн. машин.
Citroen 2CV - став народним у Франції, де його виробляли. У перші роки черга на купівлю машин розтягнулась на 5 років.
9 червня 1889 року інженер Вільгельм Майбах запатентував двигун із V-подібним розташуванням циліндрів.
Цей двигун Майбах поставив на свій перший автомобіль Stahlradwagen.
Двигуни Maybach були легкими та надійними. Деякі з них розвивали потужність 240 к.с. Ними оснащували дирижаблі під час Першої Світової війни. Після війни Вільгельм Майбах продовжив виробництво двигунів. Сучасні авто бренду Maybach також оснащені V-подібними двигунами. Такий тип моторів також використовують на інших автомобілях преміум-класу та спорткарах, пише Gazeta.ua
Німецький автомобіль BMW-326 показали на фестивалі старовинної техніки " Old Car Land -2016 " у Державному музеї авіації.
BMW має великі бічні крила. У даху — великий люк, закритий шкіряним тентом. Форма решітки радіатора схожа на таку, як в сучасних машин цієї марки, тільки видовжена до низу. Передні двері відчиняються проти руху. Задні — навпаки.
Mercedes-Benz A170 1938 року випуску показали в Києві. Його привезли із Дніпропетровська на фестиваль старовинної техніки OldCarLand 2016, що проходив у Державному музеї авіації.
Після закінчення Другої світової війни такі моделі масово завозили із Німеччини до Радянського союзу як трофеї. Зазвичай це робило військове керівництво. Однак до 1990-х років вціліло мало таких машин, бо всі вони мали дерев"яний каркас, який за кілька десятиліть зогнивав.
"Метал до дерев"яної конструкції прибитий невеликими цвяшками. Як тільки каркас псувався, кузов втрачав форму. Тому деякі люди міняли дерево на метал. Я цього не робив, хотів надати цьому автомобілю оригінального вигляду", - розповідає власник машини Василь Панкратов із автоклубу "Марк" Він більше 13 років відновлював авто.
За його словами, найважче було реставрувати кузов.
"Прийшлося замінити половину дерев"яного каркасу. А це колосальна праця", - говорить він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Київ привезли рідкісну BMW 1937 року
Степан Кравчун 1983 року очолював Запорізький автомобільний завод "Комунар". Під його керівництвом відбувався випуск автомобілів ЗАЗ 1102 "Таврія". Це був перший український автомобіль європейського зразка. На розробку автомобіля крім радянських рублів виділили $63 млн, що дало змогу закупити багато імпортних комплектуючих.
19 квітня 1970 року з конвеєра Волзького автозаводу зійшли перші "Жигулі".
Автомобіль ВАЗ 2101 створили на базі Fiat 124. Модифікацій провели мало. Основною інновації став верхньоклапанний двигун. Тож це залишився той же Fiat, але з іншим логотипом, двигуном, трохи зміненою ходовою частиною та іншою країною-виробником.
На перших автомобілях дорогу підсвічували гасові лампи, але сьогодні машини оснащують високотехнологічним світлом.
Сучасні фари оснащують лінзами і лампами з газом. Вони скеровують світло туди, куди водій повертає.
Gazeta.ua пропонує ознайомитись і розвитком автомобільного світла.
20 років тому постало питання про банкрутство колишнього заводу "АЗЛК", який випускав автомобілі "Москвич". Свого часу в рік з його конвеєра сходило 200 тисяч машин. Крах підприємства пов'язують із генеральним директором Рубеном Асатряном, професором факультета інженерного бізнесу і менеджменту московського університету ім.Баутмана. Пропонуємо добірку із семи маловідомих і цікавих фактів про марку "Москвич".
До 1950-х років на серійні автомобілі не встановлювали зовнішніх дзеркал заднього огляду з обох сторін. До цього автомобілі оснащували лише одним зовнішнім та одним внутрішнім дзеркалом, яке кріпили в салоні автомобіля.
Перший час дзеркала кріпили тільки по одну сторону - водійську. Хромоване кругле дзеркало можна побачити на Fiat 508 Balila. Цю модель випускали в 1930-х роках. Тож можна стверджувати, що дзеркала були популярними в Європі вже тоді.
Марку автомобілів Citroen вже 93 роки символізує двійний шеврон. Історія цієї емблеми почалася ще до того, як Андре Сітроен почав будувати автомобілі.
Творець марки Андре Сітроен запатентував шевронні шестерні подвійного зачеплення у 1905 році. Шевронне колесо - шестерня з V-подібними зубцями. Така будова зубців вирішує проблему осьової сили. Тому при використанні винаходу Сітроена не потрібно встановлювати вали на опорні підшипники.
"Справді у понеділок і середу трапляється багато аварій, - каже "Автопогляд" працівник страхової компанії "Провідна" Наталія Дементьєва. - Крім понеділок і середа, аварійним днем є п"ятниця. Минулого місяця в ці дні у нас сталося 15 дорожньо-транспортних пригод. Якщо у понеділок і середу водії напружені, то у п"ятницю, навпаки, розслабляються. Потрапляють у аварію через неуважність. У вихідні аварій небагато".
7 тис. доларів у відновлення "Волги" 1967 року випуску вклав Володимир Мухаметдінов - реставратор ретроавтомобілів із Івано-Франківська. Він придбав машину 2010 року, працював над нею два роки. Надав їй оригінального вигляду.
"Хотілося, щоб вона була такою, ніби щойно вийшла з конвеєра. Щоб всі найдрібніші деталі були "рідними"", - розповідає власник.
Автомобілі у фільмах страждають досить часто. В бойовиках, детективах, трилерах і навіть комедіях їх б'ють тоннами, аби отримати потрібні спецефекти. Причому машини часто не з дешевих. Згадаймо хоча б трейлер з десятками розбитих BMW M3, які везли на утилізацію після відзнятих дублів фільму "Місія нездійсненна 5". І таких прикладів сотні.
Зрозуміло, робиться це все усвідомлено. Але ми вирішили поцікавитися, які найдорожчі автомобілі постраждали під час зйомок по чистій випадковості.
"Міцний горішок 5" і Lamborghini Aventador
Вихід фільму: 2013
Потужність: 700 к.с.
Вартість автомобіля: $ 400 тис.
На зйомках цієї картини примудрилися розбити 518 автомобілів загальною сумою 11 млн. доларів. Однак дорогий спорткар Lamborghini Aventador, на відміну від інших, розбили випадково - під час однієї з погонь. Режисер оскаженів. І не тільки тому що побили справжню Ламбо. Справа в іншому - "вбивство" італійського суперкара ніхто не зняв... загалом, не бачиш Авентадор? А він є ...
У радянські часи не було бігбордів вздовж доріг, плазмових екранів на заправках і в торговельних центрах і реклам по телебаченню. Проте комуністична система не могла жити без пропаганди та закликів берегти державне майно (більшість автомобілів із 1940 по 1970 роки були державними), тому в різних установах, організаціях базах і автопарках вішали повчальні плакати. Вони мали попередити необачність водія.
Найпотужніший у світі серійний кабріолет Cadillac Eldorado Biarritz Convertible показали у Києві на фестивалі ретроавтомобілів Old Car Fest.
Масивний чорний автомобіль із кутастими формами кузова має великі хромовані бампери. Якщо подивитися на його силует збоку, він виглядає симетрично - кришка багажника, як і капот, випукла, яскраво виражені кути кузова. Спереду на них декоративні накладки, а ззаду - ліхтарі. На лицевій частині машини - чотири квадратних фари й висока хромована решітка радіатора, над якою встановлена емблема.
Єдину в Україні BMW-2000 Neue Klasse 1967 року випуску показали у Києві на фестивалі ретроавтомобілів Old Car Fest.
Це перша модель баварської марки, на яку встановили квадратні фари. Не зважаючи на незвичну форму, вони добре вписалися у хромований облік лицевої частини автомобіля.
Англійський автомобіль Rolls-Royce Phantom II 1929 року випуску показали на столичній вул. Освіти, 3. Там на вихідних проводили фестиваль ретроавтомобілів "Old Car Fest".
Rolls-Royce привезли із Запоріжжя члени клубу "Александровський", машина з"явилася в Україні 2009 року, тут закінчували її реставрацію. Ця модель єдина в Україні. Його оцінюють близько мільйона доларів.
2 і 3 серпня у Києві проходитиме фестиваль ретро автомобілів "Old Car Fest". Його організовуватимуть вперше. На виставковий майданчик на вул. Освіти, 3 приїде понад 100 автомобілів. Серед них будуть радянські, американські і європейські.моделі Для всіх власників старих машин участь у виставці безкоштовна.