10.09.2014

Як дурять на СТО

- Вже вдруге обманули на СТО. Взяли 900 гривень за заміну помпи системи охолодження, насправді її навіть не знімали, - розповідає киянин  Богдан Компанієць, власник "Деу Нексії", їздить нею на роботу. Раніше автомобіля не мав.

- У майстерні по вул. Гвардійській нарікав на систему охолодження - прилад показував нульову температуру двигуна, а антифризу щотижня меншало. Майстер звернув всі проблеми на помпу. Сказав прийти ввечері за машиною, коли відремонтує, - каже чоловік. Ввечері прилад вже працював, антифриз не тік. – Через тиждень мій сусід, колишній механік, глянув під капот авто. Сказав, ніхто й не торкався помпи. Поміняли лише датчик температури та наклали хомут на шланг від бачка з охолоджувальною рідиною. Такий ремонт коштує 150-200 гривень.  

Богдан обслуговував машину в різних майстернях. На офіційний сервіс перестав їздити після другого ТО. Там вищі ціни й беруть гроші за роботу, яку не виконують.

- За регламентне ТО переплачував 100-150 гривень. У вартість включали оплату за змащування дверних петель, перевірку стану фарби, перевірку пасків безпеки, регулювання тиску шин. Насправді нічого з цього не робили. А сидіння та кермо не накривали поліетиленовими чохлами, за які брали 15 гривень.

За останні два роки чоловік їздив на 7 різних автосервісів. Обирав ближчі до будинку. Потім - ті, які радили знайомі.

- Дурять скрізь. У гаражному кооперативі один умілець взяв гроші за заміну передніх гальмівних накладок. Замість моїх поставив "беушні". На автосервісі по вул. Стеценка великі склади деталей. Тому там міняють не запчастини, а вузли. Минулоріч машина дьоргалася при старті, лампочки задніх ліхтарів перегоріли. Хотіли поміняти мені генератор за 1200 гривень. Таких грошей не мав, заплатив сотню за діагностику та поїхав у гаражне СТО на вул. Туполєва. Там замінили "таблетку", схему з діодним мостом, взяли 80 гривень і напруга стала нормальною.

На вітчизняних автосервісах найчастіше дурять жінок і людей, що не розбираються в техніці, помітив 36-річний Тарас Корольов, власник блогу "Автоправда". У ньому публікує матеріали про обслуговування автомобілів. Він змінив понад 10 машин.

- Із картера двигуна зливають не всю оливу, а частину. Свіжу лише підливають, а гроші беруть, як за повну заміну. З автоматичних коробок передач всю оливу злити неможливо. Там завжди лишається літр-два. Тому й заливати треба не 6 літрів, наприклад, а 4. Але механіки беруть плату за 6 літрів.

При кузовному ремонті маляри економлять фарбу та грунт, не наносять її на підкапотний простір. Замість кількох шарів лаку покривають одним. Нараховують вартість установки-зйомки деталей, а насправді їх не знімають. Деталі ходової частини майстри-шахраї міняють на потримані. Плату беруть, як за нові. Заробляють на націнці на деталі та на вартості послуг.

-Перед ремонтом бажано об"їхати кілька майстерень, прицінитися. Під час обслуговування стояти біля автомобіля й слідкувати за роботою майстра. У ремзону не мають права не впустити. На СТО повинен висіти спеціальний халат для автовласників. Особливо важливо слідкувати за ремонтом гальмівної системи. Якщо якісь частини замінили, нехай дадуть старі. Це, як в генделику, одноразові стаканчики викидають, аби в них не налили випивки іншим відвідувачам. Потрібно перевіряти колір оливи. Свіжа - світлого кольору. Найнадійніше, це брати із собою на сервіс знайомого, який розбирається в автомобілях.

 

Володимир Мукан