05.01.2015

Як правильно завести автомобіль у мороз

 

 У морози нижче за 20 градусів варто уважніше ставитися до автомобіля. Якщо акумулятор чи свічки працюють із перебоями, краще їх замінити, радить інструктор-викладач "Драйв клубу Альфа-щит" Олексій Пилипенко.

 Перед запуском двигуна слід увімкнути дальнє світло фар.

 Це розворушить акумулятор, активізує потік струму. Якщо акумулятор не новий, то з першого разу він може не запустити стартер.

 Потім вимкнути дальнє світло та подивитися, щоб були вимкнені інші сильні споживачі електроенергії - підігрів дзеркал, підігрів сидінь тощо.

 Запускати двигун потрібно із натисненою педаллю зчеплення.

 Так двигуну буде легше запуститися, адже при натисненій педалі трансмісія від'єднана від силового агрегату. Якщо двигун не запускається, стартер потрібно крутити не більше ніж 4 секунди, щоб не розрядити повністю акумулятор.

 Прогрівати машину потрібно 3-5 хвилин.

 У книгах з експлуатації сучасних автомобілів пишуть, що можна й не прогрівати двигун. Однак я раджу все ж прогріти. Це не має займати скільки часу, скільки необхідно для змітання снігу з авто. Найкраще двигун прогрівається під час руху, тому потрібно помаленьку рушати і їхати, не газуючи сильно та без різких маневрів.

 Варто збити закрижанілі шматки із арок коліс авто та бризковиків.

 Середньостатистичний неочищений автомобіль під час зими перевозить під арками своїх коліс, на днищі, різних углибинах бамперів й інших кузовних кишенях 50 кілограмів криги та пісочно-снігової емульсії. Такий вантаж не лише збільшує витрату пального, а й робить керування машиною небезпечним. Такі брили під арками коліс можуть блокувати рухи коліс, створювати опір тощо. Змити їх можна теплою водою або на мийці.

 Очищати лобове скло варто гумовим шкребком.

 Шкребок із гуми не подере скло, на відміну від пластикового. У жодному разі не варто видаляти кригу зі скла поливанням гарячої води. Від різкого перепаду скло може тріснути.

 Поставити важіль коробки передач у різні режими, поперемикатися.

 Це якщо автоматична коробка. У ній масло швидше загусає. Тому варто натиснути на гальма, коли двигун заведений і поперемикатися почергово у різні режими.

 У перші 5-10 хвилин їзди пічку не слід вмикати.

Пічка забиратиме тепло у двигуна й він повільніше прогріватиметься. Коли стрілка приладу, що показує температуру двигуна, почала підніматися, тоді можна увімкнути пічку. Повітря направляти варто, перш за все, на лобове скло, щоб воно не пріло.

 У морози не рекомендується миття машини.

 Температура води на мийці тепліша за температуру кузова автомобіля, тому через перепад температур можливе утворення мікротріщин на фарбі. У них потім потраплятиме волога й метал машини іржавітиме.

 

 

Володимир Мукан