26.12.2013

Комп'ютер Skoda Rapid підказує, коли перемикати передачі

Облік автомобля не агресивний, він швидко запамятовується
Облік автомобля не агресивний, він швидко запамятовується

Новий чеський легковик "Шкода Рапід" продають із квітня. Його дають випробувати в автосалоні "Прага авто" на вул. Великій Окружній у Києві. До синього автомобіля із написом "тест-драйв" підводить продавець Юрій Руденко, 32 роки. Така машина коштує 144931 грн.

- Вже продали понад дві тисячі нових "шкод". Найбільшим попитом користуються легковики із 1,2-літровим турбованим і 1,6-літровим атмосферним двигуном. Менше тижня тому з"явилися автомобілі із автоматичною коробкою передач, - розповідає продавець. Відчиняє ключем автомобіль у найдешевшій комплектації "актів".

Машина має кутасті трохи затемнені фари і капот з невеликим "клювиком", на ньому прикріплена оновлена емблема "шкоди". Кузов автомобіля — ліфтбек — кришка багажника відчиняється разом із заднім склом.
- Багажник "Рапіда" більший, ніж у інших машин В-класу — 550 літрів. Майже такий, як у "Октавії". У ньому повно гачків для кріплення багажу, багато місця біля запаски, є спеціальне кріплення для знаку аварійної зупинки. У дорожчих комплектаціях є набір багажних сіток. На внутрішній частині лючка бензобака — кріплення для шкребка.

Освітлення вмикається такою ж ручкою, як і у німецьких автомобілях
Освітлення вмикається такою ж ручкою, як і у німецьких автомобілях
Блок керування кондиціонером і пічкою традиційний
Блок керування кондиціонером і пічкою традиційний
Вже у базовій комплектації машину оснащують магнітолою. Вона зручна в користуванні – всі перемикання та налаштування здійснюються інтуїтивно. Звук йде не лише із середньочастотних динаміків, а й із високочастотних, вмонтованих у передніх дверях. Але на жаль, ззаду динаміків немає.
Вже у базовій комплектації машину оснащують магнітолою. Вона зручна в користуванні – всі перемикання та налаштування здійснюються інтуїтивно. Звук йде не лише із середньочастотних динаміків, а й із високочастотних, вмонтованих у передніх дверях. Але на жаль, ззаду динаміків немає.

Салон автомобіля оформлений у сірому кольорі. Всі зазори між пластиковими панелями рівномірні. Торпеда із жорсткого пластика, як і у вдвічі дешевших машин. Чотириспицеве кермо має регулювання за висотою, воно оснащене електромеханічним підсилювачем. Але, на жаль, не регулюється на себе. Підкермові перемикачі не перевантажені кнопками. Як в німецьких машинах, фари вмикаються спеціальною ручкою ліворуч від рульової колонки. На підлокітнику водійських дверей дві кнопки електричних склопідйомників передніх дверей. Дзеркала регулюються механічно. На картах дверей немає "собачок" запирання. Двері зачиняють кнопкою центрального замка на торпедо.

Ззаду місця достатньо для трьох дорослих. Подушка дивана широка, а по його центру немає горба. На підлозі великий поздовжній тунель заважає ногам середнього пасажира. У корейських "Хюндай Акцент" та "Кіа Ріо" підлога ззаду рівна. Проте у "шкоди" більше місця для колін і голови задніх пасажирів — у стелю не впиратимуться люди зростом 186 - 188 сантиметрів.

- Можете заводити автомобіль, — простягає ключа продавець. - Це звичайний ключ, у дорожчих комплектаціях він складний із кнопками дистанційного відчинення дверей і багажника.

Завожу, двигун працює тихо. Екран бортового комп"ютера світить приємними білими цифрами, а не яскраво червоними, як у "Сітроен Елізі" чи "Фольксваген Поло седан". Він встановлений між тахометром і спідометром. Відображає температуру на дворі, час і миттєву витрату пального.

Автомобіль рушає плавно, передачі перемикаються легко. Огляд із місця водія хороший. Добре видно простір через заднє вікно. Однак бічні дзеркала короткуваті. У "Кіа Ріо" вони більші, тому огляд у них кращий.

Водійське сидіння зручніше, ніж у "Фольксваген Поло седан", має бічну підтримку. Підлокітник на карті дверей практичний, ніж у "Шевроле Круз", він м"який, обтягнутий шкірзамінником, а не тканиною. Але бракує підлокітника між передніми сидіннями.

"Клювик" на капоті додає лицевій панелі динаміки
"Клювик" на капоті додає лицевій панелі динаміки

Підвіска машини жорстка, у салоні відчуваються наїзди на люки та вибоїни. На швидкості понад 80 км/год машина впевнено заходить у повороти — її притискає до дороги й не кренить, як на м"якших "Шевроле Авео нью" чи "Сітроен Елізі". Керування автомобілем гостріше, а педаль гальм має більший хід, ніж у "Фольксваген Поло седан". Тому легше розрахувати зусилля при гальмуванні.

Нова модель має кузов ліфтбек, як і в "октавії". Багажник новинки не набагато менший
Нова модель має кузов ліфтбек, як і в "октавії". Багажник новинки не набагато менший

Переваги та недоліки

Переваги
Великий багажник
Хороша керованість
Просторий салон

Недоліки
Жорстка підвіска
Масивний поздовжній тунель на підлозі
Висока ціна

На "Шкоді Рапід" втановлюють емблему нового стилю. Тепер вона монохромна, як і в старшого брата "Фольксваген"
На "Шкоді Рапід" втановлюють емблему нового стилю. Тепер вона монохромна, як і в старшого брата "Фольксваген"
 
"Клювик" на капоті додає лицевій панелі динаміки
"Клювик" на капоті додає лицевій панелі динаміки
 
Машина вже продається не перший місяць, але все одно привертає увагу на вулицях
Машина вже продається не перший місяць, але все одно привертає увагу на вулицях
 
У базовій комплектації бічні дзеркала не мають електроприводу
У базовій комплектації бічні дзеркала не мають електроприводу
 
Можна відрегулювати інтервал роботи двірників
Можна відрегулювати інтервал роботи двірників
 
На кришці лючка бензобака є кріплення для шкребка
На кришці лючка бензобака є кріплення для шкребка
 
 Над водійськими дверима не зрозуміло для чого розмістили ручку, як і для пасажирів. Краще б замість неї там був футляр для окуляр. Він у салоні базової комплектації зовсім не передбачений. Як і макіяжні дзеркальця у сонцезахисних козирках та підлокітник між передніми сидіннями.
Над водійськими дверима не зрозуміло для чого розмістили ручку, як і для пасажирів. Краще б замість неї там був футляр для окуляр. Він у салоні базової комплектації зовсім не передбачений. Як і макіяжні дзеркальця у сонцезахисних козирках та підлокітник між передніми сидіннями.
 
Багажник у Skoda Rapid найбільший у класі – 550 літрів. Він майже такий, як у вищої за класом Oсtavia (560 л). Фанерну підлогу можна відчиняти частинами. Під бортом багажника передбачене кріплення для знака аварійної зупинки
Багажник у Skoda Rapid найбільший у класі – 550 літрів. Він майже такий, як у вищої за класом Oсtavia (560 л). Фанерну підлогу можна відчиняти частинами. Під бортом багажника передбачене кріплення для знака аварійної зупинки
 
Ззаду буде зручно трьом дорослим. Але поздовжній тунель занадто високий
Ззаду буде зручно трьом дорослим. Але поздовжній тунель занадто високий
 
Можна відрегулювати інтервал роботи двірників
Можна відрегулювати інтервал роботи двірників
 
У базовій комплектації в сонцезахисний козирок не втановили люстерка, на жаль.
У базовій комплектації в сонцезахисний козирок не втановили люстерка, на жаль.
 
Дизайн Rapid, як і в інших Skoda, стриманий і продуманий. Форма автомобіля збалансована і гармонійна, через великі вікна машина не здається важкою на вигляд. Звіси бамперів невеликі, а в нижня частина заднього оздоблена чорним пластиком. Він захищає фарбу від подряпин.
Дизайн Rapid, як і в інших Skoda, стриманий і продуманий. Форма автомобіля збалансована і гармонійна, через великі вікна машина не здається важкою на вигляд. Звіси бамперів невеликі, а в нижня частина заднього оздоблена чорним пластиком. Він захищає фарбу від подряпин.
 
Інформація із приладів читається легко. Екран бортового комп'ютера світить приємними білими цифрами, а не яскраво червоними як у більшості машин цього класу. Він встановлений між тахометром і спідометром. Відображає температуру на дворі, час і миттєву витрату пального.
Інформація із приладів читається легко. Екран бортового комп'ютера світить приємними білими цифрами, а не яскраво червоними як у більшості машин цього класу. Він встановлений між тахометром і спідометром. Відображає температуру на дворі, час і миттєву витрату пального.
Автопогляд