24.12.2017

700 кілометрів по снігу, ожеледиці й найгірших українських дорогах – тест-драйв нового Nissan X-Trail

Цього тижня презентували оновлений японський позашляховик Nissan X-Trail. Він коштує від 547030 грн.

Це третє покоління цієї моделі. Її продають із бензиновим 2 і 2,5-літровим двигуном або 1,6-літровим турбодизельним – на вибір. Є повнопривідні й передньопривідні варіанти. Можна обрати автоматичну або механічну коробку передач.

Дизайн автомобіля став виразнішим – у нього інші фари й оформлення лицевої частини. Є зміни й в салоні. Перше, що впадає в очі це нове кермо, подібне за дизайном до того, що в меншого за класом кросовера  Qashqai. На бардачку з"явилася шкіряна вставка, іншим став вигляд підлокітника. Багажник збільшили на 15 літрів. Зі складеними сидіннями його об"єм – 1996 літрів. Тепер його можна відчиняти, піднісши ногу під бампер. Це зручно, коли зайняті руки.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Сам уникає дрібних ДТП і проходить найгірше бездоріжжя – презентували новий Nissan X-Trail

Щоб перевірити автомобіль у складних умовах, ми вирушили спеціально прокладеним для цього маршрутом по найгірших дорогах центральної України в напрямі із Києва до Вінниці через Білу Церкву. Це 333 кілометри в один бік. Обрали для цього повнопривідну модель із бензиновим двигуном і варіатором.

Налаштовую під себе сидіння з електроприводом і дзеркала. Переводжу важіль варіатора в режим "Драйв" і рушаю. Приємно, що кермо оснащене підігрівом. До речі, те що змінили його форму, додає зручності не лише під час посадки й висадки водія, а й у керуванні автомобілем. З одного боку, спиці стали тонші, тому помітно панель приладів навіть при повороті рульового колеса. З іншого - нижня пласка форма дає тактильне відчуття того, до якої міри кермо повернуте.

Рульове керування автомобіля не можна назвати гострим, але при цьому воно добре відгукується. Підвіска машини середньої жорсткості, дрібні вибоїни практично не відчуваються, крупні – відчутні. Вона добре утримує авто на дорозі різної якості. На засніженій сумнівного покриття із ямами після потрапляння у дві глибокі вибоїни курс машини не міняється. А 21-сантиметрового кліренсу цілком достатньо для виїзду із глибоких тракторних колій. Коли проїжджали ділянку дороги зі старої бруківки в районі Погрибища, не помітили крупного напливу – фактично авто на швидкості 100 км/год стрибнуло з трампліна на бруківку з ухабами. При цьому авто не занесло, не кинуло в бік. Легкосплавні диски лишилися неушкодженими.

На більш-менш очищеній колії дороги вдалося розігнатися до 130 км/год і навіть увійти в крутий поворот. Великого крену на не було. На чистій трасі машина може тримати швидкість і зберігати керованість і при 150-160 км/год.

Варіатор X-tronicCVT перемикає передачі непомітно – ні ривків, ні завивань двигуна не відчутно. За всю поїздку жодного разу не виникало відчуття, що обрана неправильна передача. За потреби можна перейти на вищу передачу – притиснути сильно газ.

 

У перші хвилини поїздки почався снігопад. На трасі стало слизько. Контакт із дорожнім покриттям суттєво погіршав. У таких умовах пройшла практично вся поїздка.  Двірники увімкнулися автоматично. При чому час від часу змінювався інтервал їхньої роботи. Для України поставляють автомобілі не із 3-літровим бачком омивача, як у країни ЄС, а з 5-літровим. Це вдале рішення для наших умов, нам майже на 700 кілометрів негоди цього вистачило. Було б добре якби склоочисники мали електрообігрів. На деяких ділянках дороги вони обмерзали. Проте приємно, що навіть у снігопад із морозом форсунки склоомивача не замерзли і не забилися.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Що може автомобіль на всі випадки життя - тест-драйв дизельного Nissan X-Trail

На засніженій трасі автомобіль їде впевнено 80-90 км/год. Завдяки великій масі,  продавлює сніговий покрив і добре чіпляється за нього колесами. Допомагає система ESP –  ефективно перешкоджає заносам. Особливо це було корисно, коли на слизькій двосмуговій дорозі приходилося розминатися із мінімальним інтервалом з фурами. Педаль гальм має великий хід, тому легко розрахувати гальмівні зусилля. Це дуже зручно на ожеледиці, бо складно перегальмувати й заблокувати колеса. До речі, АБС теж спрацьовувала миттєво, двічі врятувала від вильоту на узбіччя при проходженні повороту.

Тяги бензиновому 2,5-літровому двигуну більш ніж достатньо - машина швидко стартує, за потреби можна проскочити під час обгону на вузьких ділянках дороги. Проте, не можна сказати, що турбований дизельний двигун тягне гірше. У нас була можливість у ході тесту спробувати і автомобіль з турбодизелем на передньому приводі. Силовий агрегат жваво розганяє авто. Крім того, у нього є система "Старт-стоп", що глушить мотор на перехрестях і світлофорах.

Педаль газу нечутлива, а двигун добре тягне на низьких обертах. Це дозволяє легко долати слизькі підйоми і вибиратися із ділянок, де авто пробуксовує. Дорогою із Вінниці до Києва на крутому підйомі з ожеледицею впоперек розвернуло вантажівку з причепом, перед нею забуксувала ще одна фура. Нам треба було швидко проїхати цю ділянку й не забуксувати. Це вдалося. Коли машина забуксувала на узбіччі, після вимкнення ESP, позашляховиком вдалося виїхати зі слизької ділянки.

Вдалося випробувати автомобіль у в темну пору – ще й в умовах поганої видимості через снігопад. Нові світлодіодні фари на кілька рівнів краще світять, ніж попередні ксенонові. Крім того, автоматично спрямовують світло у бік повороту керма та самостійно перемикають дальнє й ближнє світло. Єдине, що було не звично, що на них, як і на задніх ліхтарях, не тане сніг.

Автомобіль за замовчанням їде на передньому приводі. Як тільки електроніка виявляє, що дорога слизька, підключає й задні колеса. Назад поверталися через Білу Церкву. Якраз після мокрого снігу вдарив мороз, і дорога до Києва перетворилася на каток. Швидше 50 км/год було їхати складно. Найбільш слизька ділянка була протяжністю 70 км. На ній занесло 4 машини Проте наше авто добре тримало дорогу. Навіть під час ризикованих обгонів вдавалося зберегти нормальну керованість – головне не перегазовувати.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Яких змін зазнав новий Nissan Qashqai - враження від знайомства

Встигли трохи випробувати авто у і місті. Не зважаючи на чималі габарити автомобіля, він зручний у міському потоці - з водійського місця хороша видимість, великі дзеркала добре охоплюють простір позаду. Допомагає на міських дорогах і набір фірмових систем японського виробника, знайомих по інших моделях. Жовтогарячі індикатори мертвих зон на бічних стійках миготять, коли до автомобіля наближається транспорт, а в бічні дзеркала його не видно. Система кругового огляду складається із 5 камер і датчиків, тому на моніторі мультимедійної системи відображається вигляд автомобіля зверху. При виникненні перешкоди спереду, ззаду чи в районі якогось із передніх коліс, на моніторі відображається проблемна ділянка. При чому на монітор виводиться траєкторія руху авто після повороту керма.

Для зручнішого руху в місті у новому X-Trail з"явилася функція, що перешкоджає наїзду на інші металеві об"єкти на невеликій швидкості. Як тільки авто наближається до завади на критичну відстань, машина сама гальмує. Крім того, електронна система може утримувати авто на гальмах, коли на світлофорі горить червоне світло.

Кліренса 21 сантиметрів достатньо, щоб виїхати на високий бордюр чи оминути пробку дорогою, непризначеною для цього.

Після двох днів за кермом  X-Trail на засніжених слизьких трасах можна сказати, що автомобіль добре продуманий для далеких подорожей і має міцну ходову частину.

Нагадаємо, місцяць тому Nissan презентував у Харкові оновлений кросовер Qashqai. Автомобіль отримав виразніший дизайн і новий набір опцій.

Як повідомляв наш портал раніше, компанія Nissan перед тим, як починати продажі моделей на певних ринках, адоптовує їх до місцевих потреб. Машини для України мають краще антикорозійне покриття, збільшений бачок омивача вікон та інші доповнення.

 

 

Волдимир Мукан