18.07.2013

Чіп-тюнінг збільшує потужність

Тюнінг автомобіля у більшості асоціюється із бічними пластиковими звісами на кузові, антикрилом, переднім спойлером та іншими зовнішніми аксесуарами. Проте доволі популярним серед автомобілістів є тюнінг електроніки автомобіля. За його допомогою можна покращити динаміку машини або знизити її споживання пального. Цей вид тюнінгу називають чіп-тюнінгом. Про нього і йтиметься далі.

Які деталі тюнінгують

Головною деталлю, яку удосконалюють, є процесор блоку управління. Його встановлюють у всіх сучасних інжекторних і дизельних двигунах. Блок управління "вирішує" скільки паливної суміші вприскувати в циліндри, в яких пропорціях її готувати, на скільки міліметрів відкривати впускні та випускні клапани. До блоку управління надходить вся інформація із датчиків. Щоб поведінка автомобіля змінилася, блок управління повинен змінити пропорції приготування паливної суміші. Для цього його перепрошивають. Іншими словами, змінюють головну програму. Автомайстер під'єднує комп'ютер до діагностичного роз'єму автомобіля. Такий у більшості машин встановлений під рульовою колонкою. Фахівець копіює програму з блоку управління на свій комп'ютер, вдосконалює її і знову записує на блок управління. Інколи  блок управління необхідно знімати.

Як змінюється поведінка автомобіля

Після перепрошивки  особливо помітна зміна поведінки машин, що обладнані електричною педаллю газу. Не рідко ці автомобілі із затримкою реагують на натиск на педаль. Після чіп-тюнінгу реакція на дотик до педалі змінюється. Можна збільшити потужність двигуна на 20-50 к.с. При встановленні газобалонного обладнання фахівці також рекомендують робити чіп-тюнінг. Після цього машина швидше розганяється, а газу йде на 1-3 літри менше, ніж зазвичай. Справа в тому, що для роботи бензинового двигуна на газу потрібен вищий ступінь стиснення, інші пропорції повітря та пального для паливної суміші. Якщо налаштування не змінити, двигун зношуватиметься швидше.

Скільки коштує чіп-тюніг

Чіп-тюнінгом у Києві займається менше 10 фірм. Майже в усіх перепрошивка залежить від року випуску автомобіля та марки. Удосконалення програми моделі до 2008 року виробництва коштує від 1 000 грн, новішої — від 1200 грн. Перепрошивка машин преміукласу дорожча — 4000 - 8000 грн. Перепрограмувати Lexus і Toyotа поки що неможливо.

Думка фахівця

Ілля Ковтун, директор фірми автотюнінгу GT Club

«Заводська програма блоку управління зроблена так, щоб відповідати всім вимогам країн, де продають ці машини. Це, свого роду, компроміс налаштувань між вимогами десятки країн. Наприклад, у Німеччині надто суворі екологічні норми, в Англії — швидкісні, максимальна швидкість у місті — 48 кілометрів на годину. Через це автомобільні виробники зменшують потужність. Але їхні  налаштування програм не завжди відповідають українським реаліям.

Я теж 2009 року перепрошив блок управління свого Passat. Авто почало  краще розганятися, двигун замість 150 "коней" видає 190. Під час помірної їзди заощаджує літр бензину, а під час швидкісної "їсть" на півлітри більше ніж колись. Для мене такі налаштування зручніші, бо вони відповідають моєму стилю їзди.

Я помітив, що деякі автовиробники  лише змінюють перепрошивку моделі й продають її дорожче. Позиціонують її як зовсім іншу модель із потужнішим двигуном. Volkswagen Golf, наприклад,  випускають із 1,4-літровим турбованим мотором на 140 й 170 "коней". Потужніший на 16-18 тисяч гривень дорожчий. Насправді ж їхні двигуни однаковісінькі, тільки прошивка  різна.»

Автопогляд