14.09.2021

ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: 1942 вийшов наказ побудувати ЗіС-110

14 вересня 1942 року вийшов наказ Наркомату середнього машинобудівництва про створення на заводі ім.Сталіна нового легкового автомобіля вищого класу. Мова йшла про лімузин  ЗіС-110. 

Відповідальним за роботу призначили заступника головного конструктора заводу Андрія  Островцова, який перед війною був головним конструктором автомобіля КІМ-10. Для того, щоб зібрати необхідну групу спеціалістів, керівник отримав право відкликати людей з фронту. Таким чином робота над новим лімузином врятувала їм життя.

Щоправда, робота над створенням нового лімузина розпочалась ще у передвоєнні місяці в 1941-го року. Але перший прототип, з індексом ЗіС-101 Б, мав велику кількість відмінностей від  серійного ЗіС-110.

Попри воєнний час, завод закупив понад десяток дорогих американських автомобілів вищого класу останнього 1 942 модельного року: Cadillac, Buick, Chevrolet та Packard. Всі машини пройшли повний цикл тестувань на радянських дорогах. Кращими зразками, які відібрали спеціалісти, стали: Cadillac 5, Buick 90 та Packard 180.

Конструктори вперше відмовились від дерев'яного каркаса, використавши цілометалевий кузов. Також, вперше в радянському автомобілебудуванні, у ЗіС-101 замінили цільну балку переднього моста на незалежну важільно-пружинну підвіску передніх коліс. Це - перший серійний радянський автомобіль, з гідравлічними штовхачами 16 клапанів, гіпоїдною передачею та електричними склопідйомниками. 

Серед інших особливостей автомобіля - рама з лонжеронами, важіль перемикання передач та барабанні гальма з колодками плаваючого типу.

Довжина семимісного лімузина склала 6 м, а ширина -1, 9 м. Представницький автомобіль вирізнявся потужним 8-циліндровим двигуном на 140 к.с, що працював в парі зі триступеневою коробкою передач.

Максимальна швидкість автомобіля досягала 140 км/год. 

У салоні автомобіля був радіоприймач і скляна перегородка, що відділяла пасажирів від водія.

ЗіС-110 був схожим на Packard 180 лише загальними обводами кузова, радіатором, горизонтальними хромованими смугами на крилах. Зовнішні панелі, розміри прорізів дверей і вікон, деталі кузова у ЗіС і Packard відрізняються. З конструктивного і технологічного боку кузов ЗіС-110 нагадує модернізований Buick.

Завод створив різні кузови - для загального користування з індексом ЗіС-140 і спеціальний броньований ЗіС-145. Їх встановлювали на різні шасі - ЗіС-110 для серійних авто і ЗіС-110С - броньований варіант, призначений для вищого керівництва країни і І.В. Сталіна. Кількість броньованих екземплярів, за різними оцінками, не перевищує 150 екземплярів.

Серійне виробництво ЗіС-110 завод розгорнув відразу після війни, в липні 1945 року. У рік з конвеєра сходило близько 300 екземплярів у модифікаціях: лімузині, кабріолет та автомобіль швидкої медичної допомоги, таксі .

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: презентували перше покоління BMW 5-series

Нагадаємо, ЗіС-110 був улюбленим автомобілем Сталіна. Цю машину часто експозиціонують на найбільшому технічному фестивалі техніки OldCarLand.

Підписуйтеся на нас у facebook

Підписуйтеся на наш instagram

Підписуйтеся на наш telegram

Дивіться свіжі відео та огляди на нашому youtube

 

 

Автопогляд