18.07.2014

Що повинен знати водій-початківець

 

Після покупки першого автомобіля водії-новачки потрапляють у несподівані ситуації, пов"язані із сервісом, співробітниками ДАІ та паркувальниками. Про те, до чого слід приготуватися водію-початківцю, розповідає віце-президент Міжнародної федерації захисту прав водіїв Вадим Карнаухов
 
-Що після покупки автомобіля повинен засвоїти водій-початківець?

-В першу чергу, ознайомитися із машиною та її устаткуванням. Розуміти, що означає кожна контрольна лампа на панелі приладів, де що вмикається. Хоча би приблизно орієнтуватися у моторному відсіці — знати, де під капотом щуп масла, бачок із гальмівною рідиною. Придбати манометр, щоб перевіряти тиск коліс. Багато початківців, на жаль, не цікавляться своєю машиною, потім потрапляють у аварії через спущене колесо чи відсутність гальмівної рідини. Важливо, ще вивчити Правила дорожнього руху. Початківець без них ще більш невпевнено себе почуватиме на дорозі. Є велика ймовірність, що його часто зупинятиме ДАІ.


-Як правильно початківцю поводити себе із співробітниками ДАІ?

-Бути впевненим, незалежно від своєї вини. У разі безпідставних звинувачень сказати про це міліціонеру. Багато з них непогані психологи, зрозуміють, що людина володіє ситуацією і відпустять. Вести авто також треба впевнено й прогнозовано,щоб інші водії могли передбачити дії новачка. Одна жінка нещодавно,побачивши людину біля проїжджої частини, різко загальмувала. Авто, що їхало позаду, протаранило машину цієї пані. Жінці треба було подивися в дзеркала, кілька разів легенько натиснути на гальма, щоб загорівся стоп-сигнал.

-Яких помилок припускаються водії-новачки?

-Багато з них часто повільно їдуть у крайній лівій смузі. А у Правилах дорожнього руху написано, що на невеликій швидкості слід їхати у правих рядах. Початківці часто керуються емоціями. Наприклад, машина позаду починає миготіти дальнім світлом, сигналити й новачок вже поступається дорогою, зачіпає авто збоку. Не слід звертати увагу на чиїсь нерви й лайку. Спочатку подивитися навколо, увімкнути поворот й робити маневр.

-Тобто початківцям слід досконало вивчити всі правила і їздити лише за ними?

-Крім цього, важливо ще аналізувати поведінку інших водіїв і пішоходів. На моїх очах початківець збив дитину, яка вибігла на червоне світло на дорогу. Досвідчений водій, побачивши автобус на зупинці, спрогнозував це й зменшив швидкість, а молодий ні.

-Які труднощі із першим автомобілем можуть виникнути на станції технічного огляду?

-Персонал станцій бачить, що людина тільки починає їздити й вона не буде вникати у нюанси їхньої роботи, тому дурять. Нещодавно власнику "п"ятірки" БМВ поміняли турбіну, взяли за це 12 тисяч гривень. А насправді її міняти не потрібно було. Просто на СТО вирішили підзаробити. Буває замість оригінальних запчастин ставлять китайські, вони дешевші. А гроші беруть, як за оригінальні, різниця у ремонті – 2-4 тисячі.

-Як убезпечити себе від обману на СТО та шиномонтажі?

-Під час проведення планового технічного обслуговування та дрібного ремонту є багато нюансів, їх складно перевірити. Тому перші півроку краще брати із собою свого товариша-автомобіліста з досвідом. Він допоможе розібратися у несподіваній ситуації.

- А якщо такого товариша немає?

- Тоді вступити в автомобільну громадську організацію й користуватися СТО, страховками, заправками, які пропонують там. Наприклад, ми пропонуємо всім своїм членам ті страхові компанії, які точно відшкодовують збитки. Маємо домовленості із СТО, шиномонтажами та заправками.


 

Володимир Мукан