28.09.2021

"Дідусь" міні-тракторів вразив універсальністю на OldCarLand

В експозиції фестивалю OldCarLand-2021 показали трактор ДТ-20 1958 року виробництва ХТЗ, про який ми раніше розповідали. Перше, на що звертають увагу - його дещо мультяшну зовнішність. 

ДТ, тому що дизельний трактор, 20 – його максимальна потужність на форсажі (1800 об/хв), яким зловживати не рекомендується. Випускався трактор з такою назвою на Харківському тракторному заводі у 1958 – 1969 роках. І будучи найменшим трактором радянського періоду, він відносився до тягового класу 0,6 т.

Харківський трактор користувався популярністю не тільки в радянських колгоспах. Його купували європейські фермери, які мали невеликі об"єми виробництва – зокрема, у Франції, Бельгії, Нідерландах.

auto.24tv.ua
auto.24tv.ua

Даний екземпляр знайшов Максим Красильников з каналу "Кузница Тест Драйва" на задвірках тракторної бригади в одному з українських фермерських господарств. На лічильнику трактора лише 110 мотогодин, хоча й виготовлений у 1958 році. Має цілком робочий стан, хоча і втратив колишній лоск.

За 11 років на ХТЗ виготовили 248 тис екземплярів ДТ-20. 18-сильний тракторець з одноциліндровим дизелем випускали для для сільськогосподарських потреб. Він має водяне охолодження, що дозволяло працювати на виноградниках південних регіонів. До трактора можна було причепити плуг і причіп для сіна. З трактором агрегатувалась льонозбірна молотарка ЛМН-1. А ще селяни використовували ДТ-20 на тваринницьких фермах та у теплицях. Його габарити дозволяли поміщатися в проїздах між рядами рослин, які вирощували взимку під скляним дахом.

Такої універсальності у застосуванні найменший з ХТЗ досягав не лише через можливість зміни колії коліс, а й завдяки змінному кліренсу та колісній базі. Для селян важливо, щоб трактор не стояв марно в очікуванні сезону якоїсь однієї культури, тому вони готові були змінити геометрію ходової ціною певних зусиль.

Але на цьому трансформерні дива не закінчуються. Якщо треба, тракторець легко переобладнується під постійний рух заднім ходом! У салоні під ногами знаходяться педалі стрічкових гальм і важелі перемикання коробки передач і реверсу, що не дуже зручно під час сидіння. Трактор має чотири швидкості вперед і назад. Це потрібно для роботи з певним навісним обладнанням, яке тракторист повинен бачити перед собою. Як не дивно, але цей малюк має на борту власну гідравлічну систему для керування навісним обладнанням.

auto.24tv.ua
auto.24tv.ua

У гусеничному варіанті ДТ-20 був шанований зимівниками, які дрейфували на крижинах, та авіаторами в Арктиці і Антарктиці. І перші, і другі використовували його як міні-бульдозер для розчищення злітної смуги від снігу.

Цікаво, що у нових нинішніх умовах ця модель все також затребувана. В оголошеннях на інтернет-майданчиках за добряче підтоптані ДТ-20 просять від $1000 до $4000. І це при тому, що запчастин до неї майже не знайти. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На OldCarLand презентували тюнінгований ЗАЗ

Нагадаємо, фестиваль OldCarLand проходив 17-19 вересня на території Державного музею авіації. На ньому презентували цікаві й невідомі моделі автотранспорту від українських виробників.

Підписуйтеся на нас у facebook

Підписуйтеся на наш instagram

Підписуйтеся на наш telegram

Дивіться свіжі відео та огляди на нашому youtube

 

Автопогляд