08.11.2021

Перевзуваємо зимові шини: на що звернути увагу - поради від експерта

Як тільки температура повітря стає нижчою 7 градусів тепла рекомендують переходити із літніх шин на зимові. Літня гума твердне. Через це збільшується гальмівний шлях автомобіля й більшає випадків пробуксовування на слизькій поверхні. 

До вибору шин варто підходити зважено. Враховувати, наскільки часто їздите і де. Правильно розраховувати доцільність покупки гуми певного рівня для свого авто і потреб, - говорить Юрій Музичко, власник магазинів на авторинку "Зелене коло" у Львові. Він радить, як правильно обрати зимову гуму.

Які виробники автомобільних шин популярні в Україні?  

 – Крім відомих брендів східних виробників Toyo, Hankook, Bridgestone, Nexen, Laufen, та європейських Gislaved, Barum, Matador, швидко завойовують український ринок китайські бренди  - Mirage, Cachland, Aplus, Sunny. Гарно себе зарекомендувала білоруська марка - Belshina. Для вантажівок і легковиків, часто купують колеса турецького бренду Lassa. 

Який тип зимових шин обрати?

 – Найпопулярнішими серед українських водіїв є скандинавські шини з агресивними протекторами, які не дубіють за низьких температур і забезпечують високі характеристики їзди нерозчищеними, слизькими дорогами чи бездоріжжям.

Варто звертати увагу на малюнок протектора?

 – Звичайно. Обирайте зимові шини з другим покоління протектора. Вони мають направлений малюнок, який самоочищується від снігу і забезпечує мінімальний гальмівний шлях. 

Коли актуальна шипована гума?

 – Вона призначена для складної їзди під час ожеледиці, підйомів під гірку. В таких умовах передбачене шипування. Однак в'їзд до більшості країн Євросоюзу на авто з такими шинами заборонений. Для кліматичних умов України вона не завжди необхідна.  

Чи варто перевзутись тим, хто їздить на всесезонній гумі?

 – Всесезонні шини відходять у минуле. Вони ще актуальні для позашляховиків чи радянських авто. Така гума слизька на ожеледиці і шумна на трасі в літній період. По факту власник всесезонки володіє ні тим, ні іншим. Сучасні тенденції - це обов'язковий комплект зимових і літніх шин.

Є пари зимових шин різного виробника з різним протектором. Так їздити можна?

 – Якщо в машини немає ABS, антиблокувальної системи чи повного приводу, рекомендовано встановлювати всі шини одного виробника, з однаковим протектором. В інших випадках шини одного виробника не обов'язкові на однакових вісях. 

Скільки можна їздити на зимові гумі?

 – В середньому 50-60 тисяч кілометрів. Все залежить від автомобіля, манери їзди водія, типу покриття дороги та погодних умов. Не рекомендую експлуатувати шини, якщо термін їх виготовлення перевищив 5 років. Слід знати як читати дату виробництва, перші дві цифри - це тиждень випуску, а дві останні - рік.

Що краще вживані шини провідного виробника чи нові найдешевші на ринку? 

 – Особливо актуально в зимовий період, щоб шини були максимально свіжі, протектор максимально глибокий, а бренд - це другорядне.  

Купив і встановив нові шини, але це не додало стійкості? Що не так?

 – Рекомендують перевзувати чотири колеса. Бували випадки, коли зимові  шини встановлювали лише на передню вісь. Такий автомобіль може занести під час різкого гальмування внаслідок різного зчеплення з поверхнею передніх і задніх коліс.

Що робити після закінчення сезону?

 – Після сезону краще промаркувати шини і, на наступний рік, поміняти їх місцями. Це забезпечить рівномірне зношення та збільшить їх ресурс. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Новий бюджетний кросовер Toyota споживає 3,6 л на 100 км

Нагадаємо, 1 листопада набули чинності зміни до правил дорожнього руху, затверджені постановою Кабінету міністрів від 29 вересня № 1091.

Підписуйтеся на нас у facebook

Підписуйтеся на наш instagram

Підписуйтеся на наш telegram

Дивіться свіжі відео та огляди на нашому youtube

 

Автопогляд