21.05.2021

На OldCarLand покажуть перший радянський автомобіль на безкамерних шинах

28 травня у Києві почнеться найбільшийтехнічний фестивaль OldCarLand. Він відбуватиметься у музеї авіації по вул. Медова, 1.

Основна експозиція цьогорічного заходу - представницькі машини. Серед них буде й  ГАЗ-13 "Чайка". Це радянський автомобіль представницького класу, який випускали малою серією на Горьківському автомобільному заводі з 1959 по 1981 рік.

Наприкінці 50-х років назріла потреба модернізації автомобілів ЗіМ. Їх дизайн, технічні характеристики та рівень комфорту вже були морально застарілими. Ці автомобілі були шумними, поганокерованими, мали слабку передню підвіску, недовговічні важелі амортизаторів та слабкі гальма. Конструктори розпочали роботу над створенням автомобіля, який відповідав всім вимогам свого часу. Зразком для створення ГАЗ-13 "Чайка" стали американські автомобілі Packard Patrician та Packard Caribbean.

На противагу ЗіМ з несучим кузовом, для ГАЗ-13 побудували Х-подібну раму без бокових лонжеронів. До неї через 16 гумових подушок кріпили кузов. 

Автомобіль оснащували 5,5-літровим мотором V8 потужністю 195 к. с., що працював в парі з триступеневою автоматичною коробкою передач з кнопковим управлінням. За повної ваги автомобіля у 2,6 т, максимальна швидкість розгону досягала 160 км/год.

У "Чайку" встановили електричні  склопідіймачі, гідропідсилювач керма, вакуумний підсилювач гальм, радіоприймач з автоматичним налаштуванням та  електроприводом антени. 

Більшість автомобілів мали кузов седан з трьома рядами сидінь в салоні, але в невеликих кількостях виготовляли лімузини ГАЗ-13А, з перегородкою між водієм і пасажирами, та кабріолети ГАЗ-13Б, які мали тент з електроприводом.

Вперше в автомобілебудуванні СРСР Чайка отримала безкамерні шини.

У 1972 році автомобіль оновили: з'явився новий карбюратор, радіо оснастили додатковим регулятором гучності, на колеса вдягнули нові покришки.На початку 70-х років встановили ліве бокове дзеркало. Наприкінці 70-х з панелі приладів зникла латунна сітка, замість неї використали вставку, яка імітувала текстуру дерева. Салон оббивали велюром гірчичного кольору. Також з'явилися паски безпеки, двоконтурна гальмівна система та третя версія радіоприймача.

Загальна кількість автомобілів не перевищила 3179 одиниць.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Військові США замовили українські КрАЗи

 

 

Євгенія Звольська