27.05.2021

ТОП 5 цікавих автомобілів, які будуть на OldCarLand!

1. Найстаріший "Запорожець"

28-30 травня на Медовій, 1 в Києві покажуть найстаріший у світі ЗАЗ-965 "Запорожець", зроблений у перші дні випуску. Його номер - 186. У машини чимало відмінностей від пізніших всім відомих моделей. 

Прототипом "Запорожця" є італійський автомобіль Fiat 600.

Цікавим є те, що двигун автомобіля, зчеплення, коробка передач і головна передача об'єднані в один агрегат.

Характерна ознака автомобіля першого покоління - бокові повітряні решітки.

Особливістю компонування ЗАЗ-965 є розташування двигуна повітряного охолодження в задньому відсіку кузова, що було новаторством для радянських легкових автомобілів.

На початку виробництва, 1960 року, автомобіль оснащували двигуном об"ємом 0,75 л і потужністю 23 к.с., з 1962 року — 0,9 л і 27 к.с. Модернізація двигуна 1966 року дозволила збільшити потужність двигуна до 30 к.с.

Базову модель виготовляли до 1963, а модернізовану версію - ЗАЗ 965 А, випускали з 1960 до травня 1969 року. На зміну моделі ЗАЗ-965 прийшов ЗАЗ-966.

2. Останній лімузин СРСР без реставрації

Представницький радянський лімузин ЗіЛ-115, яким возили першого секретаря ЦК Компартії України Володимира Щербицького, покажуть на OldCarLand. Деталі кузова встановлювали вручну. Вона має чимало цікавих технічних рішень і понад 10 шарів заводської фарби.  

У розробці дизайну автомобіля також брали участь англійська дизайнерська фірма "Капко" та британські спеціалісти.

Кожен шар фарби на кузові просушували та полірували перед наненесенням наступного. Двері, рамки вікон  і передня панель оброблена шпоном карельської берези, а сидіння має велюрову оббивку.

Лімузин комплектували 7,69 л двигуном V8 з потужністю 315 к.с. Максимальна швидкість розгону автомобіля -190 км/год. 

Всього побудували 106 автомобілів різних модифікацій.

3. Перший у світі серійний автомобіль 

Ford Т 1912 року везуть на фестиваль зі Львова. Автомобіль особливий тим, що його випустили за рік до серійного виробництва. У машини карбідні ліхтарі, дерев"яні колеса і характерний звук двигуна. Саме ця модель стала наймасовішою у світі на початку 20 століття. Їх продали понад 16 мільйонів одиниць.

Перший автомобіль побудували 27 вересня 1908-го року у США. З першого і до останнього року випуску двигун не змінювали. Це був 2,9 л силовий агрегат потужністю 20 к.с. Максимальна швидкість розгону авто - 72 км/год.

"Бляшана Лізі" - найпоширеніше прізвисько автомобіля, мала незвичні функції органів управління. Наприклад, педаль зчеплення, для включенням і виключенням передач, має три функції: якщо її повністю витиснути - вмикається перша передача; частково натиснути - вийде режим "нейтраль", повністю відпустити і встановити відповідне положення важеля ручного гальма - ввімкнеться друга передача. 

З 1911 року "форди" збирали в Англії, з 1926-го - в Німеччині. 1913 року на заводі в Детройті запустили конвеєр.

На базі "Форда-Т" робили купе і спортивні авто, гоночні машини, подовжені турери, вантажівки, і трактори.

4. Bentley сім"ї президента

Bentley S2 1959 року - перша модель Bentley з V-подібним 8-цилідровим двигуном обємом 6,2 л, який також встановлювали на Rolls-Royce Silver Cloud II. 

Bentley S2 базової комплектації мав гідропідсилювач керма, електричні склопідйомники, електричне управління положення дзеркал, а також прототип сучасного круїз контролю під назвою Ride Control.

Його першими господарями була сімейна пара вихідців із Великобританії, про що свідчить іменна табличка в салоні з викарбуваними іменами. Також є свідчення, що машиною користувалися в оточенні американського президента Кеннеді.

Автомобіль випускали впродовж 1959 - 1962 років в модифікаціях: седан, купе і кабріолет. Розкішну машинк складали лише вручну. Всього налічують понад 1900 екземплярів.

5. Rolls-Royce імператора

Rolls-Royce Corniche III із відкидним верхом – найкраще збережений екземпляр в Україні. Таких випустили тільки 452. Один з таких кабріолетів використовували як парадне авто імператора Японії.

Автомобіль отримав назву в честь туристичної дороги Гранд-Корніш між Ніцою та Монте-Карло.

Rolls-Royce Corniche III, який випускали з 1989 по 1993 рік, оснащували легкосплавними дисками, покращеною системою підвіски, подушками безпеки і системою впорскування палива MK-Motronic.

Салон автомобіля шкіряний, оброблений шпоном натурального дерева.

Під капотом - двигун V8 об"ємом 6,75 л. з автоматичною коробкою передач. За 8 секунд  автомобіль можна розігнати до 96 км/год.

Велика частина збірки проводилась вручну з мінімальним використанням робототехніки, що надає автомобілю ще більшої елегантності.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:  ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: Заснували Studebaker Brothers Manufacturing

Нагадаємо, на фестивалі OldCarLand також покажуть унікальну колекцію мототехніки 1946-1997 років, яку виробляли на теренах сучасної України.

 

Автопогляд