14.07.2021

ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: Volkswagen представив купе Karmann-Ghia

4 липня 1955 року в готелі Kasino Hotel в Георгсмарінгютті в Німеччині дилерам і журналістам представили перші спортивні купе Volkswagen Karmann-Ghia Type 14. Серійне виробництво розпочалось наступного місяця, а у вересні автомобіль офіційно представили на автошоу у Франкфурті.

Машину побудували на платформі Volkswagen Type 1 Beetle. На початку випуску його вартість склала 2395 доларів або 65 тис. гривень на той час, коли Beetle можна було купити з 1495 доларів або 40 тис. гривень.  Дорожнечу моделі виправдовував складний процес збірки кузова німецької компанії Karmann та прогресивний дизайн італійського ательє Carrozzeria Ghia.

Кузов і передню частину автомобіля складали з п'яти частин, а кожний шов обробляли свинцем - це створювало ефект монолітності кузова. Після цього кузов грунтували, шліфували, фарбували та шліфували повторно, а потім повторювали цей процес до 4 шару. Усі етапи роботи виконувати вручну. 

Всупереч високій ціні, автомобіль став популярним - за перший рік виробництва продали понад 10 тис. екземплярів. 1957 року з'явилась версія кабріолет. Через три роки дизайн автомобіля змінили - передні фари встановили на кілька сантиметрів вище, збільшили та хромували передні повітрозбірники. З того часу до бокові вікна пасажирів відкривались, а до стандартної комплектації входили підлокітники на дверних панелях та омивач лобового скла.

Спочатку автомобіль комплектували чотирициліндровим опозитним двигуном з повітряним охолодженням потужністю 30 к.с. З 1965 року на машину встановили  двигун 1300 Beetle потужністю 40 к.с. від 1300 Beetle, а через рік його замінили на 1,5 літровий чотирициліндровий двигун потужністю 44 к.с. У Бразилії протягом 1960-1972 років виходила версія Karmann Ghia Type 34 з двигуном потужністю 34 к.с. 

З 1969 року на машині з'явились квадратні фари повороту, а на кабріолеті задні вікна салону замінилили пластикове вікно і тканинний дах.

Karmann-Ghia випускали до 1974 року, а у Бразилії, куди згодом компанія Karmann перенесла частину виробництва, до 1976 року.

Всього на базі Karmann Ghia Type 14 побудували 385 803 купе і 81 053 кабріолета. Більша частина виробленої продукції йшла на експортні ринки та США.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: випустили перше серійне авто з роторним двигуном

Нагадаємо, саме такий автомобіль 1966 року випуску вперше показали на найбільшому технічному фестивалі України OldCarLand 2016 року.

Євгенія Звольська