19.05.2021

ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: відкрили "перший" у світі автобан

19 квітня 1935 року Адольф Гітлер з урядовцями відкрив "першу" у світі автомагістраль Франкфурт-Дармштадт, зараз А5, у Німеччині. Згідно з програмою розробки шляхів, автобан 1933-45 років мав перетинати Німеччину і стати ядром ​​урядової програми для створення робочої сили.

Першим у світі автобаном ввжають трасу Avus, яка проходила через ліс Грюневальд у Берліні. ЇЇ відкрили ще 24 вересня 1921 року.

Економічна криза 1929 року та брак капіталу означали, що в Німеччині неможливо будувати автостради. Країна боролася з масовим безробіттям, гіперінфляцією та виплатою репарацій за Першу світову війну. Навіть за таких умов, 1932 року, ще одну автомагістраль між Кельном та Бонном зумів профінансувати та побудувати мер Кельна Конрад Аденауер. Сьогодні це траса 555. Однак після приходу до влади нацистів, автошлях довжиною 20 км отримав статус другорядної. Керівництво країни розпочало будівництво "першого" автобану.

Будівництво дороги розпочалось ще 23 вересня 1933 року. Довжина першої завершеної ділянки автомобільної швидкісної магістралі слала 22 км. Ця дорога мала чотири смуги і  розв'язки, призначені для громадського використання. Вона стала зразком для магістралі Пенсильванії в США, яку відкрили 1 жовтня 1940 року.

Щоразу, коли починалося будівництво нової ділянки, подію завжди документували та рекламували. 

Будівельні роботи на автобані мали створити щонайменше 600 тис. робочих місць. Насправді навіть в розпал будівництва сумарна кількість робітників не перевищила 120 тисяч. Будівництво супроводжували хвороби, смерть та голод. Страйкарів відправляли до концтаборів. Громадськість, звісно, ​​нічого про це не знала. Багато людей вважали, що будівництво німецького автобану допомогло викорінити масове безробіття, але це не було так.

З роками дедалі більше німців знаходили роботу галузі озброєння, яка швидко зростала. Саме це зменшило безробіття, а не будівництво автобану. У роки війни дедалі більше в'язнів відправляли працювати на будівництво автобанів примусово, бо штатні робітники воювали на війні. До 1941 року було закінчено лише 3800 кілометрів автобану - половина від прогнозованої кількості. У період з 1941 по 1942 роки будівництво майже зупинилося. З 1943 року автобани були відкриті для велосипедистів через низький обсяг транспортних засобів.

Прихильники Гітлера продовжували розповсюджувати фотографії робітників на місцях будівництва автомагістралей, ще довго після того, як припинилася сама робота. Вони успішно пропагували свій образ творців німецького автобану, що є міфом.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: зареєстрували американську компанію

Нагадаємо, найдовший автобан у Європі довжиною 8500 км - траса Е40.

 

Автопогляд