31.05.2021

ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: завершили випуск "Побєди"

1958 року припинили  випуск автомобіля ГАЗ -М-20 "Побєда". Це один перших у світі масових серійних автомобілів із несучим 4-дверним кузовом понтонного типу, в якого не було виступаючих крил, підніжок і фар, закріплених над крилами. 

В грудні 1941 року Горьківський автозавод отримав завдання спроектувати та підготувати до виробництва нову модель легкового автомобіля, який би відповідав сучасним тенденціям світового автомобілебудування. Прототипом для розробки був німецький автомобиль Opel Kapitan 1938 року. Перший зразок моделі створили 6 листопада 1944 року. 

У лінійці майбутніх  "Побєда" передбачали випуск автомобілів як з 6-циліндровим модернізованим двигуном Dodge D5, так і з 4-циліндровим двигуном. Перша модифікація була основною, а другу призначали для комплектування таксопарків. Але пізніше від ідеї автомобіля з 6-циліндровим мотором відмовились. Спочатку машину назвали ГАЗ-25 "Батьківщина", однак її замінили.  Сталін, почувши назву проекту, спитав: "За скільки будете батьківщину продавати?". Тоді розробники запропонували  назву "Побєда". 

Автомобілі виготовляли здебільшого вручну. До кінця 1946 року випустили 23 машини. Масове виробництво ГАЗ-М20 запустили 28 квітня 1947 року. При цьому початковий варіант автомобіля зазнав модернізації. Змінили дизайн передньої частини кузова, замінили стрічковий спідометр на стрілочний, передбачили місце для радіоприймача.

ГАЗ-М20 став першим радянським легковим автомобілем, у якого крім заводського індексу, з'явилася назва -  "Побєда". Буква "М" в індексі автомобіля означає "Молотовец" - з 1935 року по 1957 рік завод носив ім'я В. Молотова. Цифра "20" означає приналежність автомобіля до нового модельного ряду зі зменшеним робочим об'ємом двигуна до двох літрів.

На відміну від зразка - Opel Kapitan, в якому передня задні двері відкривалась проти руху машини, у  "Побєда"всі двері відкривались традиційним способом. Кузов отримав завужену задню частину, сильно нахилене заднє скло. Машину оснастили 2-літровим чотирициліндровим двигуном потужністю 50 к.с., що працював у парі з триступеневою коробкою передач. 

 "Побєда"- перший автомобіль з вбудованим обігрівачем лобового скла.

Автомобіль також випускали з відкритим кузовом типу "кабріолет" та у модифікації таксі. Всього зробили 241 497 тис. автомобілів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: Заснували Studebaker Brothers Manufacturing

Нагадаємо, Польська варіація "Побєди" мала назву "Варшава-223". До 1973 року випустили 253 тисячі таких машин.

 



 

Автопогляд