07.06.2021

ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: вперше застосували пристрій примусового зниження швидкості

7 червня 1906 року газета The New York Times  інформувала про реалізацію першого у світі технічного засобу регулювання швидкості - штучної дорожньої нерівності, ранньої версії "лежачого поліцейського", у місті Чатемі в США.

Підвищення на 12,7 см над рівнем дороги створили для того, щоб запобігти перевищенню швидкості транспортних засобів. При чому середня швидкість автомобіля той час складала 47 км/год.

Винахід "лежачого поліцейського" сучасної версії належить американському фізику, лауреату Нобелівської премії з фізики Артуру Холлі Комптону. Базову конструкцію цього технічного засобу він створив 1953 року. У Європі фізичні бар"єри почали застосовувати лише з 1970-х.

Штучні дорожні нерівності виготовляють з матеріалів дорожнього покриття - асфальту, плитки, клінкера, бруківки або гуми, пластику чи інших матеріалів.

В Україні про пристрій примусового зниження швидкості попереджає дорожній знак "Пагорб". Відповідно до п.8.1 ДСТУ 4123: лежачі поліцейські не монтують за межами населених пунктів, на дорогах загального користування і на магістральних дорогах міст. Бар'єри мають бути пофарбовані, або візуально відрізнятися від покриття проїзної частини за матеріалом, структурою чи кольором покриття, а їх висота не має перевищувати 10 см. 

Попереджає про наближення до місця, де встановлений пристрій примусового зниження швидкості руху транспортних засобів, дорожня розмітка 1.22 ПДР України.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Раритетний Pontiac приїхав в Україну з Білорусі своїм ходом

Нагадаємо, перший в Україні "лежачий поліцейський" встановили 1998 року біля головного корпусу Київського національного університету імені Тараса Шевченка по столичній вул. Володимирській.

 

Автопогляд