09.07.2021

ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: компанія BMW розпочала виробляти aвтомобілі

9 липня 1929 у медіа повідомили, що компанія BMW стала виробником автомобілів. Цього ж дня гості салону BMW в центрі Берліна побачили невеликий автомобіль - 

модель 3/15 PS DA 2, де дві останні букви означають "Deutsche Ausführung" або "Німецька версія". Вже серійну версію цієї  машини  назвали "Dixi".

Модернізована модель з цільносталевим кузовом отримала біло-синю емблему бренду. Автомобіль  BMW 3/15  переміг у міжнародному альпійському ралі 1929 року з першої спроби. Він приваблював покупців не лише надійністю, а й відносно доступною ціною та економічністю.

Інженери компанії постійно працювали над розробкою нових технологій та концепцій для підвищення ефективності та динаміики руху, значно перевершуючи у цьому своїх конкурентів. Наприклад, ще 1930 року BMW вивчала систему регулювання фаз газорозподілу і отримала патент на цю технологію на початку 1939 року.

Через рік компанія представила гоночний автомобіль 328 Kamm Racing Coupé. Вага рами цієї моделі була надлегкою і складала 32 кг, а сам автомобіль, разом з шестицилідровим двигуном і алюмінієвим кузовом важив 760 кг. 328 Kamm Racing, побудований за аеродинамічними принципами професора  Вунібальда Камма, отримав коефіцієнт лобового супротиву - 0,27. За таких показників дволітровий двигун потужністю 136 к.с. розганяв машину до 230 км/год.  

Своєї філософії - виготовлення спортивних автомобілів легких конструкцій - компанія дотримувалась і у післявоєнні роки. Так, 1961 року, з'явився новий спорткар BMW 700 RS.

1967 року на  ринок зійшла нова культова лінійка - BMW 02, яку випускали у кузовах седан, купе та кабріолет, а з 1971 року - тридверний універсал. Саме модель 02 1971 року, вперше в історії компанії, отримала варіант комплектації з турбірованим двигуном.

Випуск великих седанів і купе ознаменувала поява BMW 2500 та 2800, які комплекували шестицилінровими двигунами, які встановлювали під кутом 30 градусів. Обидва мотори автомобілів мали однакові конструктивні  характеристики і спільну технічну модернізацію. Наприклад, процес згоряння пального і повітря відбувався швидше завдяки розробці потрійної напівсферичної потокової камери згоряння, яка взаємодіяла з поршнями відповідної конструкції. Ця конструкція покращила потужність і зменшила витратупального автомобіля: максимальна потужність  двигуна на 2, 5 л. складала 150 к.с., у 2,8-літового - 170 к.с. Цього було достатньо для розігону BMW 2800 до 200 км/год.

1972 року компанія вперше представила електричний концеп-кар -BMW 1602. Перший у світі пристрій витрати пального з'явився в BMW 5 серії 1981 року. На початку  80-х BMW почала працювати над проєктом водневого автомобіля внутрішнього згоряння. Одним з таких автомобілів став BMW 745i Hydrogen.  1991 ркоу BMW знову взялись за роботу над електромобілем. Цього ж року компанія показала на Франфурктсьому автосалоні мініатюрний тридверний електричний хечбек -  BMW E1, зяраду батерей у якому, мало б вистачити на 200 км. Через два роки з'явився новий зразок - BMW E1 Z15, з бензиновим, гібридним або електричним двигуном потужністю 43 к.с, але майбутнього концепт не отримав.

1992 року BMW представила систему змін фаз газорозподілу VANOS. Першими в світі серійними автомобілями, які працювали на природньому газі, стали 316g та 518g. Ця технологія скоротила викид CO2 на 20 відсотків, а озоноформуючих вуглеводнів на 80 відсотків.

2001 року BMW розширила технологію VANOS на повністю регульоване управління клапанами VALVETRONIC, яка дозволяє запускати двигун без дросельної заслінки. Для BMW 316ti цей винахід забезпечив кращі характеристики при меншій витраті палива. VALVETRONIC також застосовувати і для інших бензинових двигунів, зокрема в автомобілі MINI 2006 року. 

Компанія BMW має власну стратегію виробництва автомобілів BMW EfficientDynamics, метою якої є зменшення витрат палива та викидів CO2, а також задоволення від водіння. Пакет функцій, що охоплює систему приводу, керування енергоспоживанням і концепцію автомобіля, є стандартним для в кожної моделі BMW.

Зараз на ринку представлені ряд електромоделей марки з різним запасом ходу. В Україні - це BMW і3,  BMW X1, BMW іX  та гібрид BMW X3 xDrive30e.

За інформацією Reuters, до 2030 року половина автомобілів, які випустить BMW, матиме нульовий рівнь викидів. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: представили Bentley Mulsanne

Нагадаємо, MINI - британська марка малолітражних автомобілів, яка з 1994 року належить компанії BMW.

 

Автопогляд