23.09.2021

Навіщо в український бензин додають спирт?

Цього літа Верховная Рада прийняла в першому читанні законопроєкт №3356-д про обов'язкове використання рідкого біопалива в транспортній галузі з 1 травня 2022 року: 3% в 2022-му році, 4% – в наступному, 5% – далі. Йдеться на порталі Закермом.

Якщо порівняти, у Європі, частка біоетанолу в бензині складає не менше 7 %. Точна кількість відсотків вказана в індексі після літери "Е".

Пальне, яке вміщує 30% біокомпонентів стійкіший і стабільніший, ніж бензин, де є 1-5%.

За словами головного технолога Кременчуцького НПЗ Юрія Голіча, немає ніякої необхідності додавати біоетанол або інші спиртовмісні компоненти в товарні бензини заводського виробництва. Це призводить до зміни фізико-хімічного складу палива і погіршення його якості за окремими показниками. У Держкомпанії Укргазвидобування, що управляє Шебелинським ГПЗ говорять, що додавання будь-яких інших компонентів в бензин за межами заводу може призвести до погіршення якісних характеристик та невідповідності палива з чинними державними стандартами України.

Оскільки половина бензину в Україні завезена з-за кордону, виникає питання, як туди додати спирт? Отримувати готову суміш бензину зі спиртом можна від закордонного автовиробника - в цьому випадку заробляють спиртовики Литви і Білорусі, а не українська спиртова галузь.

"Насичення" бензину етанолом може здійснюватись на нафтобазах, але контролювати якість отриманого палива нікому. Для цього В Україні слід створити акредитовану лабораторію, вартістю понад 1 мільйон доларів. Також слід взяти до уваги малий термін зберігання бензину зі спиртом, що володіє особливістю адсорбції вологи.

Ті учасники ринку, які будуть змушені вкластися в виробничі потужності і лабораторії на нафтобазах, неминуче піднімуть ціни на кінцевий продукт. В Укрнафті відзначають, що виготовлення і відвантаження бензину на одних виробничих потужностях неминуче призведе до потрапляння біоетанолу у всю систему.

"Щоб впроваджувати "біоетанольні" програми, які обнародували лобісти-спиртовики, необхідно спочатку навести елементарний порядок на ринку, створити рівні умови для всіх його учасників, - каже директор ТОВ "Консалтингова група А-95" Сергій Куюн, - В іншому випадку постраждає не тільки держбюджет, але і звичайний автомобіліст, який ризикує "потрапити" на дорогий ремонт".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні посилять відповідальність за перевантажені фури

Нагадаємо, за словами президента енергетичної асоціації "Українська воднева рада" Олександра Рєпкіна, в Україні, на початку 2022 року, з'явиться перша воднева АЗС. Згодоммережа включатиме щонайменше 30 станцій.

Підписуйтеся на нас у facebook

Підписуйтеся на наш instagram

Підписуйтеся на наш telegram

Дивіться свіжі відео та огляди на нашому youtube

 

Автопогляд