26.05.2021

Їх покажуть на OldCarLand - 6 українських мопедів, знайомих дітям 1990-х

Вперше на фестивалі OldCarLand покажуть унікальну колекцію мототехніки 1946-1997 років, яку виробляли на теренах сучасної України.

28-30 травня можна буде побачити унікальні мотовелосипеди, мотоцикли, мопеди, мокіки.

Презентує рідкісну техніку канал OLEG AC. Мета ресурсу зібрати та зберегти цю спадщину,  та розповісти широкому загалу про техніку, яку виробляли наші підприємства.

"Україна має пишатися своєю промисловою історією як виробника мото- та вело техніки. На території України у різні роки функціонувало шість різних мотовиробників і близько десятка велозаводів та фабрик", - вважає автор каналу Олег Омельницький.

Пропонуємо ознайомитись з 6 мопедами, які випускав Львівський мотозавод після 1980 року. Всі вони будуть представлені на OldCarLand!

1. ЛМЗ 2.159 "Верховина-7" 1982 р. 

У цій моделі кік-стартер отримав правильний напрямок обертання, за годинниковою стрілкою, а не проти неї, як було на Верховині-6.

Основна відмінність -  новий двигун Š-62 з електронним запалюванням і генератором збільшеної потужності до 45 Вт. Саме через недопрацьований двигун швидко виходила з ладу коробка передач. 

ЛМЗ-2.159 "Верховина-7" отримала нову фару, спідометр винесли на кермо. Написи "Верховина" на боковинах бака замінили на наклейки.

Верховина-7 була дорожчою від попередньої моделі і коштувала 260 рублів.

Всі мокіки швидко виходили з ладу і їх повертали на завод. У 1982 році Верховину-7 змушені зняти з виробництва і в спішному порядку запускати нову модель – ЛМЗ-2.160.

Мокік "Верховина-7" вважають найневдалішим серед всіх випусків, через який довелося змінити назву бренду. 

За роки виробництва 1981-1982 років випустили 161 тисячу екземплярів. 

2. ЛМЗ 2.160  "Карпати" 1984 р. - базова серійна модель Львівського мотозаводу, якою замінили  невдалу "Верховину-7".

Мопед  мав кілька модифікацій: ЛМЗ 2.160, ЛМЗ-2.160C, ЛМЗ-2.160-01, які з 1981 до 1983 року оснащувалися двигунами Ш-58, або модернізованими S-62, S-62M. З 1984 по 1985 роки на них встановлювали двигун литовського велосипедно-моторного заводу"Вайрас" - V-50.

Двигун запускали за допомогою кікстартеру. Безконтактне електронне запалювання забезпечило стійку роботу двигуна і знизило споживання пального до 2 л на100 км. При цьому максимальну швидкість обмежили до 40 км/год.

Суха маса моделі складає 55 кг.

Над дизайном працювали спеціалісти Ленінградського інституту технічної естетики (ВНДІТЕ). Мопед отримав  раму нової конструкції, модернізовану форму бензобаку, глушники, бокові кожухи, які закривали електричне устаткування.

Гарантийний пробіг складав 8 тис. км, а ресурс до першого капремонта – 18 тис. км.

ЛМЗ 2.160  "Карпати" виробляли протягом 1982 -1986 років. Ця модель започаткувала нову родину "Карпати" львівського мотозаводу з динамічним дизайном у стилі ІЖ Планета Спорт. Загальна кількість випущених екземплярів - 420 тисяч.

3. ЛМЗ 2.160С "Карпати-Спорт" 1985 р.в.

Вироблялись у 1983-1986 роках. Прийшла на заміну моделі "Верховина-Спорт" і була дуже популярна у підлітків завдяки спортивному дизайну. Всього виготовили 59 тис. зразків.

На відміну від базової моделі, у ній підняті глушник і болотники коліс, кермо отримало перемичку, як у кросових мотоциклів. Виділяло цю модифікацію багато хромованих деталей.

Усі оновлення виконані на новій платформі "Карпат". За сидінням розташували ручку для перенесення.

Шини у моделі мали підвищену прохідність. Вдосконалений мотор Š-62m мав збільшений крутний момент. 

Парадокс спортивної моделі - обмежена максимальна швидкість до 40 км / год. На сидінні замість напису "Карпати" з'явився напис "Спорт".

4. ЛМЗ 2.161 "Карпати-2" 1992 р. Модель, яку виробляли протягом 1986-1995 років, мала кілька модифікацій: "Карпати-Спорт" і "Карпати-Люкс".

1-03 оснащували двигуном V-50M  литовського виробництва (потужністю 1,8 к.с. і моментом 30 Нм). Вона мала електронне запалювання і генератор 45 Вт з ручним перемиканням передач. Але найбажанішою в ті часи була версія з двигуном V-501M з ножним перемиканням передач. Після 1989 року "Карпати2" випускали з квадратною  передньою фарою.

"Карпаты-2" остання  базова серійна модель  ЛМЗ, яку випусклали до 1995 року. Всього випустили 730 тис. одиниць.

5. ЛМЗ 2.165 "Карпати-2М" 1993 р.

Виробляли протягом 1993-1995 років. Отримав збільшене переднє колесо, задертий глушник з запобіжним екраном  і дизайн у спортивному стилі. Технічні характеристики були аналогічними попереднику "Карпати-2".

Випустили  6,9 тис.екземплярів.

6. ЛМЗ 2.163  "Карпати-4" 1995 р.

Останній серійний мопед Львівського мотозаводу. За один рік випустили не більше 300 одиниць. Дизайн моделі залишився незмінним, однак його оснащували новим двигуном польського виробництва - Dezamet. Для того, що встановити силовий агрегат, конструктори змінили конструкцію рами, адже ланцюг у польського двигуна знаходився ліворуч, а  не праворуч, як у литовського. Двигун об'ємом 50 куб. см видавав 2 к.с. Їх виробництво припинилось 1997 року.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На OldCarLand презентують рідкісну мототехніку України

Нагадаємо, в Києві технічний фестиваль OldCarLand проводять двічі на рік. Заснували фестиваль 2014 року. 

Автопогляд