09.06.2021

ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: Ford представила новий модельний ряд автомобілів, так звані Shoebox

9 липня 1948 року у готелі Waldorf-Astoria в Нью-Йорку американська компанія Ford показала нову лінійку автомобілів. Представлені моделі змінили довоєнні зразки  і отримали абсолютно новий дизайн. (ВІДЕО)

До цього часу лінійка легкових автомобілів Ford застаріла у дизайні, пошуку  альтернативи потребувала пружинна підвіска. Новий Ford 1949 року став ні чим іншим, як відродженням компанії. Процес роботи над створенням моделі та історію виходу новинки на ринок увійшов у короткий фільм компанії 1949 року під назвою "Людський міст".

На відміну від попередніх моделей Ford, в яких так чи інакше використовувати понтонний дизайн, новинка отримала більш обтічний кузов без виштамповок, який виготовляли з цільного металу. Поясну лінію об'єднали з лінією понтону, лінію капоту занизили, а площу вікон значно збільшили. Автомобіль отримав модернізовану конструкцію карданного валу і передню незалежну підвіску на витих пружинах, при чому задня підвіска залишилась на ресорах.

Легковик оснащували шестициліндровим двигуном на 3,7 л, що розвивав 60 к.с.або V-подібною "вісімкою" на 3,9 л і потужністю 90 чи 100 к.с. Він йшов у парі з триступеневою коробкою передач або, на замовлення, з четвертою передачею, яка автоматично спрацьовувала під час руху на третій передачі.

Модель виходила у двох комплектаціях -  Standard і Custom. Їхня відмінність - різна обшивка салону та хромовані деталі.

Технічне оснащення Ford 1949 було передовим. Стандартна комплектація вміщувала антену з електроприводом і годинник на панелі приладів. Важіль коробки передач розмістили на кермі, а важіль ручного гальма під панеллю приладів ліворуч від керма. За додаткову оплату можна було встановити шини з білими боковинами - Whitewalls.

Всього запропонували дев`ять версій кузова. Дводверне бізнес купе, дводверне купе, дводверні та чотиридверні седани у базовій комплектації та лінійка Custom, яка включала ті ж типи кузовів, окрім бізнес купе, а також мала версії кабріолета та універсала з дерев'яним оздобленням. Усі авто, крім утилітарного купе, були шестимісними.

1950 року автомобіль зазнав легкого рестайлінгу. Петлі багажника приховали, покращили підвіску та герметичність кузова. Цього ж року представли знамениту емблему Ford "Keystone", яку використовували на кожному капоті нового автомобіля.

Модель 1951 року отримала збільшену захисну накладку радіатора, масивніший бампер та триступеневу автоматичну коробку передач Ford-O-Matic. Цей автомобіль оснащували новим двигуном або звичною вісімкою на вибір. 1952 року розробники повністю  замінили кузов і конструкцію платформи. Автомобіль 1949 модельного ряду, який піддався не одному оновленню, випускали до 1956. 

В останні роки випусків прихильники модельної лінійки Ford прозвали їх "Shoebox", що в перекладі означає коробка для взуття. Ця назва охоплює епоху першого нового післявоєнного дизайну автомобілів компанії.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Києві представили електромобілі українського виробництва - Konyk і Volyk

Нагадаємо, компанія Ford за всю історію існування змінила 7 емблем. Сучасна емблема є восьмою.



Євгенія Звольська