09.06.2021

Чому електромобілі важать більше за бензинові авто?

Батареї мають велику масу - ось чому електромобілі важать більше ніж аналогічні автомобілі з бензиновим двигуном. Про це пише CNN. Візьмемо для прикладу електричний позашляховик GMC Hummer EV Edition 1, який, для збільшення запасу ходу і потужності, оснастили багатьма батареями. Його маса складає  4 т, що втричі більше маси Honda Civic.

Статистика страхових відшкодувань показує, що люди, які потрапили у ДТП на електричній машині, зазнають менше пошкоджень ніж ті, які експлуатують транспортні засоби обладнані газовою апаратурою. Це також може бути пов'язано з тим, що електрокари не мають металевого двигуна під капотом, тому у них є більше пустого простору,  який може пом'якшити удар. 

"Ця ж тенденція збережена і для гібридних автомобілів, - заявив представник Страхового інституту безпеки дорожнього руху Джо Янг, - Гібриди також додали в масі завдяки батареям, а також двигуну під капотом. Тому різниця, очевидно, залежить від маси автомобіля".

Слід розуміти, що додаткова вага електромобіля збільшує силу удару, відповідно легша перешкода, яку він протаранить, зазнає більше пошкоджень.

Інші електромобілі також важать більше, ніж аналогічні бензинові моделі. Наприклад, Ford F-150 Lightning важить на 725 кг більше, ніж вантажівка на газі F-150. Маса Volvo XC40 Recharge більша на 453 кг від Volvo XC40 з бензиновим двигуном.

MC Hummer EV Edition 1 має найдовший запас ходу і максимальну потужність серед інших версій цього позашляховика, а це означає, що його комплектація має містити багато важких акумуляторів. За словами представника General Motors Міхаеля Фараха, саме важкі батареї і надпотужні позашляхові деталі є причиною його великої ваги. 

Фарах також каже, що під час розробки Hummer EV спеціалісти приклали багато зусиль для того, щоб звести до мінімуму ймовірність аварій як для пасажирів автомобіля, так і людей на дорозі. Для цього автомобіль оснащений різними технологіями, які створені для запобігання зіткнень. 

Згідно зі звітом Агентства з охорони навколишнього середовища, середня вага легкових автомобілів збільшилась за останні 40 років з 1,4 т до 1,9 т. Це пов'язано з тим, що водії все частіше віддають перевагу позашляховикам та вантажівкам.

З точки зору безпеки проблема не у вазі,  а у різниці ваги між автомобілями. "Коли маленька машина і вантажівка зустрічаються в аварії, різниця у вазі настільки колосальна, що навряд чи матиме значення те, була вантажівка електричною чи ні, - сказав Девід Зубі, старший віцепрезидент з досліджень транспортних засобів в IIHS. - Але коли один автомобіль, який зіткнувся з іншим, оснащений батареями вагою у пів тонни, це має значення".

"Теоретично, є шлях, яким можуть піти автовиробники, для того, щоб пом'якшити удар важких автомобілів, - сказав Зубі. - Автомобілі можуть проєктувати з додатковим складним простором до того, який вже передбачений для захисту пасажирів, але це не просте завдання, оскільки єдиний спосіб зробити це - створювати більші автомобілі, ніж вони є, в розумінні наскільки більші, що вони не будуть практичними для покупця".

Також важкі транспортні засоби можуть мати вплив на дорожнє покриття і мости, думки експертів стосовно цього різні. Більшість доріг, автомагістралей і мостів розраховані на вагу комерційних вантажівок, які насправді важчі за потужні легкові електрокари.

Марія Леман, інженер з інфраструктури консалтингової фірми з GHD та президент Американської спільноти інженерів-будівельників, сказала, що повторні удари з-за зайвої ваги всіх транспортних засобів можуть з часом зменшити службу дорожнього покриття. 

Девід Орр спеціаліст Програми місцевих доріг Корнелльского університету вважає, що самі маленькі місцеві дороги з двома полосами руху можуть легко витримати вагу GMC Hummer EV. "Так, легкових автомобілів більше, ніж вантажівок, але різниця в їх кількості," - сказав він.

"В будь-якому разі автомобілі пошкодять дорогу швидше, але це не велика ціна. Є вагома перевага - збереження навколишнього середовища," - пояснив Дуг Менсман, директор з транспорту  міста Лос-Анджелеса у США.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Запуск електрокросовера Nissan Ariya відклали на півроку

Нагадаємо, стартова ціна електропозашляховика складе 80 тис. доларів.

 

Автопогляд