24.09.2021

"Краще втратити гроші, ніж довіру клієнтів" - 4 факти про Роберта Боша

23 вересня 1861 року у невеликому місті Альбек в Німеччині народився німецький інженер і винахідник - Роберт Бош.  Згодом одинадцятий син заможного селянина створить одну з найбільших компаній у світі, яка спеціалізуватиметься на виробництві продукції для автомобілів, побутової техніки та медичного обладнання під маркою Bosch.

Автопогляд пропонує 4 маловідомих факти з  життя дослідника.

  1. Працював у Томаса Едісона

У молоді роки німець працював на фірмі Томаса Едісона, а згодом і у Simens.

Після школи хлопець влаштувався на роботу помічником майстра з механіки і оптики. Згодом служив у 13-му інженерному військовому батальйоні, яку завершив зі званням унтер-офіцера та офіцер-аспіранта. Як вільний студент відвідував лекції у Вищій технічній школі Штутгарта. З 1884 по 1886 рік Бош подорожував і працював на різних підприємствах США та Великій Британії. Здобуті знання та практика стали поштовхом для створення власної фірми під назвою "Майстерня точної механіки і електротехніки", яка спеціалізувалась на ремонті та встановленні електричного устаткування. Саме з цієї компанії розпочалась історія німецького концерну.

  1. Удосконалив одну з головних деталей двигуна внутрішнього згоряння

Роберт Бош не був винахідником магнето і свічки запалювання.

Принцип дії магнето був відомий раніше. Таку конструкцію компанія Simens  використала на своїй першій динамо-машині ще в 1860-х роках. Пізніше схожий магнітоелектричний апарат на двигун власної конструкції встановив Ніколаус Отто. 1887 року Роберт Бош лише адаптував пристрій запалювання від магнето на двигун трицикла De Dion Bouton. Він модернізував пристрій, використавши міцніші магніти. Завдяки цьому магнето став компактним і потужнішим.

Верше свічки запалювання у двигуні застосував Карл Бенц, але, безрезультатно. Його винахід не працював через неналежний матеріал для ізолятора та електродів. Роберт Бош зробив ізолятори керамічними, а для електродів використав  спеціальний жаростійкий сплав. Завдики цьому вдосконалена свічка запалювання досягла небувалого технічного рівня.

Роберт Бош продовжував вдосконалювати автомобілі і 1927 року винайшов спосіб вприскування дизельного палива.

  1. Наслідував Генрі Форда

1906 року він чи не перший в промисловому виробництві запровадив восьмигодинний робочий день та соціальні виплати для своїх робітників. 

"Брак, допущений в роботі, нічим не можна виправдати", - казав Роберт Бош", - "Я завжди діяв відповідно до принципу - краще втратити гроші, ніж довіру клієнтів". На його думку, робітники, які працюватимуть восьмигодинний день, будуть уважнішими, адже єдиною метою компанії було виробництво продукції високої якості. Наслідуючи Генрі Форда, він також перевів виробництво на конвеєр.

  1. Його компанія постачала зброю і боєприпаси для війни

Під час Другої світової війни компанія Bosch уклала угоду на поставку зброї і боєприпасів для бойових дій.

На місці дочірньої компанії Bosch Dreilinden Maschinenbau знаходився концтабір Заксенхаузен. Сам Роберт Бош назвав Гітлера злочинцем.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: представили ікону автомобільного дизайну 50-х

Нагадаємо, ДЕНЬ В ІСТОРІЇ: народився засновник компанії Bugatti

Підписуйтеся на нас у facebook

Підписуйтеся на наш instagram

Підписуйтеся на наш telegram

Дивіться свіжі відео та огляди на нашому youtube

 

 

Євгенія Звольська