Кондиціонер будь-якого авто треба чистити двічі на рік. Також слід перевіряти тиск, — радить Євген Клюзко, працівник фірми "Автохолод" в Запоріжжі.
— Кондиціонер ламається не так часто. А от шланги, прокладки та сальники доводиться міняти. У деталях кондиціонера легковиків "пежо" випуску 1990-х часто знаходимо корозію. Охолоджувальні пристрої в "ауді" у незручних місцях. Найслабші ланки — трубки та сальники. Особливо в "Ауді А4" й "Ауді А6". У "четвірки" до кондиціонера не підлізеш. Він тече через погане з'єднання трубок із конденсатором та корпусом. Кожні п'ять–сім років їх треба міняти, — пояснює майстер. — Трубки, що йдуть від компресора, течуть найчастіше. Вони розташовані низько, і при різкому наїзді на "лежачого поліцейського" або у глибоку вибоїну сплющуються і розгерметизовуються. Деформовані ділянки вирізають та приварюють нові. На гнучких трубках через вібрацію утворюються тріщини. Але в "ауді", на відміну від інших машин, їх не вдасться замінити. Доводиться знімати весь радіатор і припаювати інші. Це здорожчує ремонт.
Біля глухих стін будинку влітку ставить свою "Шкоду Октавію" автолюбитель із Києва Максим Синиця.
- Це краще, ніж ставити під деревами. Двічі вже попадався з ними. Одного разу приїхав до друзів на дачу й лишив під деревом. А то яблуня була, тепер маю дві невеликі ум"ятини на даху. Після того, як лишив під тополею, машина покрилася коричневими цятками від клею. На моєму сірому металіку їх дуже помітно. Їх не брала жодна автохімія. Довелося віддерати ребром звичайного шкіряного паска до штанів. Це товариш порадив.
Після паркування автомобіля під деревами, на кузові з"являються сліди посліду птахів.
- На авто мого батька раз впала суха гілка з дерева, відбила дзеркало.
Під вікнами будинків автомобілі не ставлять. Під час сильного вітру створку вікна може відірвати й вона впаде на авто.
- Я намагаюся слідкувати за рухом сонця. Якщо зараз на авто падають промені, то не значить, що й через 4 години падатимуть, адже сонце світитиме вже з протилежного боку.
Без кондиціонера можна зробити довгу подорож в авто комфортною, вважають у автоклубі "Рекстон клуб Україна".
- Слід привідкрити водійське вікно та заднє за водійським місцем під час руху, щоб не було протягу. Аби не дуло у голову, повністю відчиняють вікна задніх дверей. Але їхати із відчиненими вікнами бажано не швидше 90 кілометрів на годину. Бо тоді у машині стоїть такий гул, що за ним можна не почути не те, що пасажира-співрозмовника, а й сигналу автомобіля позаду, - радить Олег Квач із авоклубу.
У спеку ненові автомобілі нерідко починають працювати із перебоями помітили у столичній майстерні на вул. Наталії Ужвій. Зазвичай через високі стрибки температури, деякі агрегати виходять з ладу.
"Більшість водіїв вже відвикли заглядати під капот й не помічають елементарного. Один на "авео" до нас вчора приїхав міняти передні амортизатори. Дивлюся, а бачок охолоджувальної рідини порожній. Минулого тижня парубок на "дачії" був. Каже, машина через раз заводиться. Ми до акумулятора, а там майже рідини немає. Пластини відкриті. Тому він за день і розряджається", - роповідає Олексій Карпенко, автомеханік СТО.
Цьогоріч велика повінь пройшла в Болгарії. Минулого року через сильні дощі підтопило деякі регіони Німеччини, Чехії, Словаччини та Угорщини.
- За півроку після повені в цих країнах, підтоплені автомобілі з"являються на наших авторинках. Купувати таке авто дуже небезпечно, у нього швидко гніє кузов і з перебоями працює електроніка, - каже продавець київського автобазару неподалік Столичного шосе, Ростислав Сом. Він розповідає, як виявити підтоплену машину на ринку.
У магазинах і на ринках продають десятки видів різних автоаптечок. Вони коштують від 35 до 300 грн. На всіх вказано про відповідність державним вимогам. Про те, як обрати якісну аптечку для машини, які препарати у ній мають бути, розповідає Світлана Сохань, провізор Київського фармацевтичного товариства.
Найдешевше обходиться масовий автомобіль
-Можна зекономити, купити бюджетний автомобіль, а потім щосезону витрачати на нього, як на дороге авто, - каже 42-річний Олексій Москалюк, із столичної компанії, що займається автовикупом автомобілів. - Про поточні витрати потрібно думати ще перед покупкою машини.
Термін служби автомобіля залежить не так від ціни, як від ритму життя власника та конструкції машини, вважає автоексперт та директор консалтингової компанії "Корда-профі" Євген Середницький. Він допомагає підбирати автомобілі своїм клієнтам.
- Вибирати машину до 100 тисяч гривень треба виходячи із її конструкції і продуманості. Бажано, щоб машина була грамотно спроектованою, витривалою та безпечною. Обирати треба ті автомобілі, які проектувалися відомими іноземними корпораціями. Наприклад, "Дженерал моторз", "Фольксваген", "Деу Мотор компані" тощо.
У через коливання курсу гривні більшість автомобілів подорожчали на 9 -30 тисяч гривень Найбільше піднялася ціна на популярні корейські та німецькі машини. Вибрати автомобіль вартістю до 100 тисяч гривень стало складніше.
"Ще сім років тому машина вартістю 100 тисяч гривень була розкішшю, а зараз за ці гроші не купиш не те що європейського, а й навіть корейського автомобіля. Вибирати приходиться між українськими, російськими, китайськими та узбецькими автівками", - розповідає автолюбитель Олександр Корнійчук. Він за все життя поміняв 12 машин. Працював водієм та експертом із автовикупу в лізинговій компанії.
Українські водії використовують понад десяток знаків для допомоги одне одному на дорогах.
"За останні 3-4 роки українські автомобілісти стали значно чемнішими, ніж раніше. Вони рідше сигналять одне одному, частіше поступаються дорогою. Ще років 15-17 тому така поведінка польських і німецьких водіїв мене дивувала. Не думав, що ця культура прийде й до України",- каже водій-професіонал із 33-річним досвідом водіння Анатолій Пугач. Він розповідає про найпоширеніші знаки серед водіїв.
Тюнінг автомобіля не збільшує його вартості на вторинному ринку, каже перепродажник столичного авторинку Ярослав Нищенко. Він 7 років продає автомобілі.
- Найбільше цінуються на авторинку небиті й нефарбовані машини. Вчора продавав таку "Дачію Логан" 2006 року кольору металік. Машина майже нова, пройшла 50 тисяч кілометрів, тонована, має магнітолу і сигналізацію. Продав її за 60 тисяч.
Найбільше сумнівних штрафів працівники ДАІ виписують на водіїв після обгону. Про це розповів столичний автоюрист Богдан Глядик.
За його словами, більшість складених протоколів суперечать закону, а даішники використовують незнання правил автомобілістів і звинувачують їх в тих порушеннях, яких вони не робили. Глядик розповів, як уникнути несправедливого обвинувачення працівниками ДАІ після обгону.
Після зими традиційно лишається багато глибоких ям та вибоїн на дорогах. Також нерідко можна натрапити на відчинений люк. Наїзд на такі перешкоди може щонайменше закінчитися деформацією колісного диска, у гіршому разі можна за мить вирвати підвіску автомобіля. Про те, як правильно проїжджати перешкоди розповідає інструктор-викладач "Драйв-клубу Альфа-Щит" Олексій Пилипенко.
"Багато водіїв не знають, як безпечно проїжджати вибоїни, й потрапляють у серйозні аварії", - каже викладач.
З часом в автомобілях з"являються неприємні запахи. Інколи сморід виникає через зіпсовані продукти, розлиті напої та інші випадки.
- Особливо пропитані неприємними запахами автомобілі курців і людей, що полюбляють їсти в автомобілі, - каже Сергій Лавринюк, працівник фірми Deodor, що виводить із автосалонів і приміщень сморід. Він розповідає, як боротися із неприємним ароматом в автомобілі.
За останні два роки багато банків та фінустанов крім автокридитування почали продавати машини в лізинг.
- Для оформлення лізингу потрібно менше документів і коштів, ніж для автокредиту, - каже Людмила Золотарьова, директор "VAB Лізинг". Вона розповідає про різницю між лізингом і кредитом.
У сезон перевзування автомобіля працівники шиномонтажів поспішають, намагаються якомога швидше обслужити всіх клієнтів. Тому можуть незумисне помилитися. Досвідчені автолюбителі радять перевзувати авто за кілька тижнів до початку сезону або уважно стежити за роботою працівників шиномонтажу.